Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در  نشست مشترک سه جانبه استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به مناسبت هفته جهانی کودک برگزار  شد ماموریت اصلی آموزش و پرورش را تلاش در راستای آماده کردن کودکان و نوجوانان برای زندگی آینده عنوان کرد و  گفت: آموزش مهارت‌های علمی، حرفه‌ای و زندگی در راستای رشد و بالندگی دانش آموزان و کودکان و نوجوانان از مهم‌ترین مولفه‌های نظام تعلیم و تربیت است که در شرایط و وضعیت‌های مختلف باید به دنبال تحقق صددرصدی آن باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان مجموعه‌هایی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان دانش آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی و بسیج دانش آموزی را از مهمترین مراکز همیار و همراه نظام آموزشی دانست که در مسیر تحقق اهداف تعلیم و تربیت فرزندان ایران اسلامی همگام با آموزش و پرورش نقش آفرینی می‌کنند.

رخشانی ادامه داد: در دوران بیماری کرونا مشکلات عدیده‌ای به واسطه دور بودن دانش آموزان و بچه‌ها از فضای کلاس و مدرسه ایجاد شد؛ اما در سایه تدبیر و برنامه‌ریزی مسئولین و ایجاد فرصت‌ها و بستر‌های جدید به ویژه آموزش‌های مجازی تا حدودی این خلا جبران گردید و دانش آموزان با زیست بوم جدید همراه شدند.

رخشانی خاطرنشان کرد: از آنجایی که اخیراً مدیریت و مسئولیت مهد‌های کودک نیز با تأسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودکان بر عهده آموزش و پرورش قرار داده شده است امید می‌رود تا برای تربیت انسان‌هایی توانمند، ماهر، فکور و اخلاق‌مدار از همان کودکی با برنامه ریزی دقیق و منسجم گام برداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال اظهار داشت: تاکنون از مجموع ۲۲۴ هزار دانش آموز در این دوره سنی قریب به ۱۵۰ هزار نفر یعنی معادل ۷۰ درصد جمعیت دانش آموزان مورد نظر واکسن را دریافت کرده‌اند و امیدواریم با مشارکت حداکثری همه مجموعه‌ها هر چه زودتر شاهد حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس باشیم.

انتهای پیام/.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مدیرکل آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مرکزی در حاشیه افتتاح اولین طرح ماهر استان در مدرسه شاهد دفاع مقدس اراک در جمع خبرنگاران گفت: مهارت‌آموزی، یکی از رویکرد‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مهدی حسینی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه کشوری طرح ملی ماهر بین جمعیت هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش گفت:  در سال تحصیلی جاری برای توسعه آموزش مهارت‌های هنری، ورزشی و مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان با همکاری هلال‌احمر برنامه‌های مختلف مشارکتی طراحی شده و در دست اجراست.

او با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی دانش‌آموزان ادامه داد: دانش آموزان با شرکت در این طرح همزمان با تحصیل، حداقل یک مهارت تعلیم می‌بینند به طوری که سرفصل‌های آموزشی در مهارت آموزی دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی متفاوت بوده و متناسب با سن دانش آموزان، آموزش‌های مهارتی لازم ارائه خواهد شد.

معاون امور جوانان هلال‌احمر استان مرکزی گفت: طرح ماهر مختص دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی (چهارم، پنجم و ششم) است که با همکاری معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر در قالب آموزش مهارت‌های تخصصی، سطح آمادگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان در مواجهه با حوادث طبیعی و غیرطبیعی افزایش می‌یابد.

حسینی افزود: در این دوره آموزشی دو ساعته دانش آموزان و والدین‌شان با سرفصل‌های آموزشی طرح ماهر مثل حفظ خونسردی در حوادث، آشنایی با شماره تلفن‌های اضطراری، آشنایی با نقاط امن و نحوه پناه‌گیری و خروج از نقاط امن آشنا می‌شوند.

گفتنی است در مرحله اول اجرای این طرح در مدارس استان مرکزی، تا پایان اردیبهشت ماه کانون‌های دانش آموزی هلال احمر در مدارس متقاضی افتتاح شده و در سال تحصیلی جدید سرفصل‌های آموزشی طرح در آن مدارس تدریس خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش و فرهنگ در تربیت انسان بسیار تأثیرگذار هستند
  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود
  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • آماده میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزان هستیم
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است