Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت فارس اعلام کرد: طی بیانیه‌ای در خصوص انتشار خبری پیرامون پژوهش اولیه این مرکز در مورد میزان کارائی واکسن‌های کرونا» خواستار شفاف سازی برای برداشت صحیح از نتایج مقدماتی این پژوهش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه که به امضای دکتر محسن مقدم، سرپرست گروه تحقیقات رسیده، آمده است.

با توجه به نظرات متفاوتی که بر روی اعلام نتایج مقدماتی پژوهش بر روی میزان کارایی واکسن‌های مختلف علیه کروناویروس بیان می‌شود، لازم است در این خصوص نکاتی برای مردم توضیح داده شود:

۱-میزان کارایی واکسن‌ها با توجه به اپیدمی واریانت مختلف ویروس، کاملا متفاوت است و نمی‌توان در این آنالیز اولیه به طور دقیق با هم مقایسه کرد، به نحوی که میزان واکسیناسیون سینوفارم در پیک اپیدمی دلتا بوده و بقیه واکسن‌ها در زمان‌های دیگر تزریق شده است و به همین دلیل برای مقایسه دقیق‌تر به آنالیز نهایی به روش کوهورت در طی ماه‌های بعدی نیاز دارد.

۲- این نتایج یک گزارش اولیه بوده است و نتایج نهایی پژوهش پس از تکمیل فاز‌های بعدی تحقیق، برای سیاستگذاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۳-مهمترین هدف در واکسیناسیون علیه کروناویروس در جهان، کاهش موارد شدید منجر به بستری و مرگ ناشی از بیماری است که در همین نتایج اولیه نیز به خوبی مشخص شده و تقریبا تمامی واکسن‌های مورد مطالعه به این هدف رسیده اند.

با توجه به توضیحاتی که داده شد، بر خلاف آنچه برخی شبکه‌های معاند به آن پرداخته اند، انجام واکسیناسیون کشوری استراتژی بسیار کارآمدی برای مقابله با بیماری کووید۱۹ در کشور بوده و نتایج آن را در کاهش قابل ملاحظه موارد شدید منجر به بستری و مرگ، علی رغم موج سهمگین واریانت دلتا در کشور شاهد هستیم و همچنین برای قضاوت هر پژوهشی باید منتظر داوری علمی مقاله و چاپ آن در مجلات علمی معتبر باشیم.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی شیراز نتایج پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادر و دختر لامردی در درگیری مسلحانه در فارس مجروح شدند

سرهنگ محسن لشکری فرمانده انتظامی لامرد گفت: شب گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع نزاع و درگیری مسلحانه در یکی از روستا‌های بخش اشکنان، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه و تحقیقات از اهالی محل مطلع شدند که پنج نفر به دلیل اختلافات ملکی با یکدیگر درگیر و اقدام به تیراندازی کرده‌اند و در این خصوص مادر و دختری ۴۰ و ۱۰ ساله که درون کوچه در حال تردد بوده‌اند مجروح شده‌اند.

فرمانده انتظامی لامرد ادامه داد: ماموران پلیس تحقیقات خود را آغاز و در کمتر از ۶ ساعت موفق شدند در این خصوص چهار نفر را شناسایی و آنان را دستگیر کنند.

لشکری با اشاره به اینکه مجروحان به بیمارستان منتقل و حال مزاجی آنان رضایت بخش است، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تأثیر نمرات مدرسه بر میزان حمایت والدین از فرزندان
  • پربازدیدترین‌های ایمنا در سال ۱۴۰۲
  • آمادگی مراکز سلامت فارس برای خدمت رسانی به مردم و مسافران نوروزی
  • انجام بیش از ۵۶ هزار ماموریت در طرح سلامت نوروزی / مرکز تحقیقات اورژانس کشور تأسیس می‌شود
  • پایگاه داده مطالعات ایرانی- اسلامی منبعی کارآمد برای فعالان حوزه معماری است
  • پایگاه داده معماری مطالعات ایرانی- اسلامی منبعی کارآمد برای فعالان حوزه معماری است
  • افتتاح پایگاه داده معماری مطالعات ایرانی- اسلامی منبعی کارآمد برای فعالان حوزه معماری
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره کسری بودجه و تورم بالا در ماه‌های پیش رو
  • مادر و دختر لامردی در درگیری مسلحانه در فارس مجروح شدند
  • توضیحات مرکز پژوهش‌های مجلس درباره یک گزارش