Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: طرح ایجاد سه شهر کشاورزی، صنعتی و تجاری را داریم که مطالعات آن توسط دانشگاه شهید چمران اهواز انجام شده است.

محسن رضایی در جلسه قرارگاه بازسازی مناطق زلزله‌زده خوزستان که شامگاه جمعه (۲۳ مهرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: هر حادثه‌ای شبیه اندیکا پیش می‌آید، مردم محل می‌گویند نعمت الهی است زیرا را پس از سال‌ها مسئولان متوجه محرومیت این نقطه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به مشکلات و کمبودها در مناطق زلزله‌زده، افزود: به هر جای استان خوزستان نگاه می‌کنیم دو مقوله دردناک محرومیت و عقب‌ماندگی را می‌بینیم. چرا باید در استانی که ثروتمندترین استان کشور است، محرومیت و عقب‌ماندگی وجود داشته باشد؟

رضایی ادامه داد: یکی از علت‌های این مساله، عدم انجام تعهدات از سوی شرکت‌های بزرگ منطقه است؛ این شرکت‌ها از نیروی انسانی، آب و هوا و همه چیز استان خوزستان استفاده می‌کنند اما به تعهدات‌شان نسبت به این استان عمل نمی‌کنند. البته از شرکت ملی نفت که پیشگام هزینه مسئولیت اجتماعی شده است، تشکر می‌کنیم. سایر شرکت‌ها مانند پتروشیمی و حتی سازمان آب و برق نیز باید این کار را انجام دهند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: استاندار خوزستان باید شجاعانه و با تمام توان بایستد تا این شرکت‌ها به وظایف و تعهدات قانونی خود عمل کنند. در این دولت تلاش می‌کنیم به تعهدات قانونی این شرکت‌های بزرگ عمل شود.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰ واحد پتروشیمی در منطقه، بیان کرد: با پول مسئولیت اجتماعی می‌توان از ساحل استان خوزستان تا شمال استان را آباد کرد. به استاندار گفتم شهر دیگری نیز برای پتروشیمی در نظر بگیرند و ۲۰ تا ۳۰ واحد دیگر هم داشته باشیم؛ این ظرفیت‌ها بسیار بزرگ است.

رضایی افزود: نمی‌شود تا حادثه‌ای رخ بدهد سراسیمه به استان خوزستان بیاییم و ببینیم مردم، ابتدایی‌ترین امکانات مانند معیشت، جاده، راه، تولید و اشتغال را ندارند. چرا باید وضعیت مردم این‌گونه باشد؟

وی گفت: بخشی از این وضعیت به مدیران این استان برمی‌گردد؛ مدیر در خوزستان باید به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کند. مدیران این استان باید حق مردم را بگیرند، چرا کوتاهی می‌کنند؟

معاون اقتصادی رئیس جمهور بیان کرد: مساله دیگری که در استان خوزستان مطرح است این است که فعالیت‌هایی که در این استان انجام می‌شود، ناقص می‌مانند. ۲۵۰ هزار هکتار زمین‌های استان یکپارچه‌سازی، بهبودسازی، زهکشی و کشت شده‌اند اما صنایع تبدیلی، بسته‌بندی و فرآوری ایجاد نشده‌اند. هیچ ملت، دولت یا کشوری این همه کار زیربنایی انجام نمی‌دهد و ناقص رها کند.

وی ادامه داد: طرح ایجاد سه شهر کشاورزی، صنعتی و تجاری را داریم که مطالعات آن توسط دانشگاه شهید چمران اهواز انجام شده است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه باید زنجیره ارزش سرمایه‌گذاری تکمیل شود، گفت: در صورت تکمیل کار، می‌توانستیم ۱۰ برابر از این سرمایه‌گذاری نظام که رهبری نیز پای آن بوده است، استفاده کنیم.  

وی افزود: در شرایطی که بودجه عمرانی کشور نزدیک به صفر بوده، در خوزستان فوق‌العاده بوده است بنابراین باید پروژه‌هایی که زنجیره‌های ارزش آن‌ها کامل نشده، احصاء شوند و حداکثر بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری انجام شود.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی اخبار سیاسی خوزستان محسن رضايي معاون اقتصادی رییس جمهور معاون اقتصادی رئیس جمهور استان خوزستان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۰۰ پایگاه مطالعات نوروزی در خوزستان

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: به منظور توجه به فرآیند مطالعه و آمادگی دانش‌آموزان، ۱٠٠ پایگاه مطالعاتی نوروزی در مناطق مختلف برپا می‌شود.

عبدالله حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: پیش‌بینی ۱٠٠ پایگاه مطالعات نوروزی دانش‌آموزان در مناطق مختلف استان صورت گرفته و به منظور توجه به فرآیند مطالعه و آمادگی دانش‌آموزان جهت شرکت در امتحانات پایانی نوبت دوم و کنکور سراسری، پایگاه‌های مطالعات نوروزی راه‌اندازی می‌شوند.

وی افزود: پیش‌بینی شده که در هر منطقه ۲ پایگاه اختصاص یابد، همچنین تصمیم گرفته شد تا این پایگاه‌ها دارای مرکزیت شهری بوده و برای همه دانش آموزان در دسترس باشد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: زمان فعالیت این پایگاه‌ها از ساعت ۸ صبح الی ۱۷ بعد از ظهر پیش‌بینی شده است.

حبیبی با بیان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان در این پایگاه‌ها به‌صورت کاملاً رایگان خواهد بود، ادامه داد: بیش از ۱۰۰ پایگاه میزبان دانش‌آموزان در طرح پایگاه‌های نوروزی هستند.

کد خبر 737413

دیگر خبرها

  • کمک پتروشیمی آریاساسول به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • حل مشکلات پتروشیمی گلستان ، موج های آبی و جزیره آشوراده ، سه اقدام موثر دادگستری گلستان در حوزه اقتصادی و توسعه ای استان در سال 1402 بود .
  • توسعه متوازن از اهداف مدیریتی جدید آذربایجان شرقی است
  • فعالیت ۱۰۰ پایگاه مطالعات نوروزی دانش آموزان در خوزستان
  • فعالیت ۱۰۰ پایگاه مطالعات نوروزی در خوزستان
  • وزیر نفت: بازارهای جدیدی برای نفت ایران پیدا کردیم/ ۵ طرح پتروشیمی آماده بهره‌برداری است
  • گشایش ۵ مجتمع پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • گشایش پنج مجتمع پتروشیمی با افزایش ظرفیت سالانه ۸ میلیون تن
  • لزوم ایجاد نیروگاههای تجدیدپذیر در آذربایجان شرقی
  • لزوم انجام مطالعات ترافیکی احداث مجتمع مسکونی-خدماتی در منطقه ۲ تهران