Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،اسمعیل رحیمی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بانه گفت: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، جمعیت هلال احمر بانه با همکاری و تعامل فرمانداری، بخشداری و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بانه در قالب یک تیم تخصصی به روستای بایوه اعزام گردید.

رحیمی اظهار داشت: این اقدام بشردوستانه در راستای اجرای برنامه آگاه سازی از خطرات مین و رفتار ایمن‌تر در مواجه با مین و مواد منفجر نشده و به جامانده از جنگ و با ارائه خدمات سلامت ویژه دانش آموزان اهالی روستا‌های "آرمرده، بلکه، سبدلو، بویین و خوری‌آباد" به اجرا درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: جمعیت هلال احمر بانه در این اقدام بشردوستانه با همت و حضور کارکنان، نجاتگران و مسئولین خانه هلال در روستا‌ها جهت خدماتی اعم از توزیع بسته‌های نوشت‌افزار‌ی در بین دانش‌آموزان مدارس، آگاه سازی از خطرات مین و رفتار ایمن‌تر در برابر مین و مواد منفجرنشده و به جامانده از جنگ، آگاه سازی اثربخشی واکسیناسیون کرونا و دعوت به انجام واکسیناسیون عمومی، آموزش مخاطرات (زلزله، سیل، کرونا و ...)،توزیع بسته‌های بهداشتی و مواد ضدعفونی، توزیع بروشور‌های آموزشی در رابطه با مین، کرونا، زلزله، کمک‌های اولیه و بهداشت فردی و عمومی در این روستا‌ها خدمات بالقوه‌ای را ارائه دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بانه در پایان گفت: نهادینه کردن فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی در دانش‌آموزان مدارس بسیار مهم بوده و بی‌شک دانش‌آموزان و فرزندان ما آیندگان و سازندگان با ارزش این مرز و بوم و کشور عزیزمان می‌باشند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر آگاه سازی خطرات مین جمعیت هلال احمر دانش آموزان آگاه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کار تیم‌‌های سحاب هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی از فردا

سرپرست معاونت جوانان هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی از آغاز به کار تیم‌های سحاب این جمعیت از فردا در مناطق پرتردد و گردشگری سطح استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، طاهره صحرایی اظهار داشت: تیم‌های سحاب شامل اعضای جوانی هستند که با دوچرخه در مناطق پرتردد و گردشگری حضور پیدا کرده و ارائه خدمت می‌کنند.

وی افزود: 12 نفر در قالب 6 تیم دو نفره از فردا با دوچرخه در مناطق مذکور به مسافرین به ارائه خدمات می‌پردازند. 

سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی توزیع بروشور انجام تست فشارخون، ارائه خدمات امدادی و راهنمای مسافرین را از جمله خدمات تیم‌های سحاب عنوان کرد. 

صحرایی با اشاره به دعوت تیم‌های سحاب به پویش زیست محیطی، گفت: در این پویش اعضای سحاب ضمن پاکسازی محیط زیست به کاشت نهال نیز می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت تیم‌های سحاب به مدت 10 روز در ایام تعطیل نوروز خواهد بود.

اجرای 6 کاروان سلامت هلال‌احمر در مناطق کم‌برخوردار سرایان

سرپرست جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان نیز از بهره‌مندی نیازمندان از خدمات شش کاروان سلامت طی یکسال اخیر در این شهرستان خبرداد.

عمادالدین خزاعی با اشاره به اقدامات صورت گرفته جمعیت هلال‌احمر سرایان در سال 1402، اظهار داشت: امسال 73 نیروی جدید در واحد جوانان این شعبه عضو شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان سرایان افزود: طی یکسال اخیر طرح دادرس در 11 مدرسه این شهرستان اجرا شده است.

وی گفت: اعزام هفت نفر از جوانان به مشهد مقدس برای شرکت در طرح ملی قدم به قدم در مسیر بهشت، اعزام هفت نفر از جوانان طرح از حرم تا حرم به عتبات عالیات، اعزام دو نفر از اعضای کانون دانش‌آموزی، پنج نفر از کانون طلاب و سه نفر از کانون جوانان به اردوهای راهیان نور، کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری و اجرای طرح نوروزی 1402 از دیگر اقدامات صورت گرفته در واحد جوانان این شعبه به شمار می‌رود.

خزاعی با اشاره به برگزاری آزمون ارتقای درجه و کسب بالاترین قبولی در استان با شرکت 24 نفر، تصریح کرد: مانور گمشدگی در کویر سه قلعه، مانور زلزله، اسکان اضطراری، زلزله فرضی آرین شهر و مانور زلزله در مدارس شهرستان از جمله اقدامات واحد امداد و نجات است. 

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان سرایان اظهار داشت: مانور خروج ایمن در آتش‌سوزی با شرکت هزار نفر، جذب 17 نفر از نجاتگران به صورت شرکتی، دوره بازآموزی اسکان ویژه نجاتگران و امدادگران 40 نفر و پوشش 30 حادثه توسط پایگاه‌های امداد و نجات در شهرستان سرایان اجرا شده است.

وی اضافه کرد: 230 نفر نیز در سال 1402 در واحد داوطلبان مشغول به فعالیت شده‌اند و به نوعی حلقه اتصال توان توانمندان و نیاز نیازمندان به شمار می‌روند. 

خزاعی با اشاره به همت خیران و داوطلبان در اجرای برنامه‌های گوناگون در جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان، بیان کرد: برپایی 16 ایستگاه سلامت با 624 بهره‌ور، برگزاری شش کاروان سلامت با 134 نفر بهره‌ور و با اعتباری بالغ بر 142 میلیون و 700 هزار ریال، کمک به عزتمندان در قالب طرح مددکاری با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون ریال، توزیع 972 سبد غذایی به ارزش 4 میلیارد و 493 میلیون ریال، توزیع 2 هزار و 990 بسته غذای گرم به ارزش یک میلیارد و 606 میلیون ریال، توزیع 57 سبد بهداشتی به ارزش 285 میلیون ریال از اقدامات واحد داوطلبان این شعبه بوده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان سرایان ادامه داد: اهدای خون 270 داوطلب به بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی طی 5 مرحله از جمله خدماتی است که توسط واحد داوطلبان به جامعه هدف ارائه شده است.

خزاعی گفت: در سال 1402 با برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در مجموع 345 نفر در دوره‌های کمک‌های اولیه، مهارت‌های داوطلبی، مخاطرات، تخصصی مخابرات و ارتباطات رادیویی، آموزش‌های همگانی کمک‌های اولیه، پویش غرق نشویم شرکت کردند. 

وی خاطرنشان کرد: دیوار بهسازی محوطه ساختمان اداری و اجرای پیاده‌رو و باغچه در این مکان به ارزش 6 میلیارد ریال، اجرای طرح انتقال گاز تا پایگاه شهید محبوبی سرایان، لوله‌کشی گاز داخل ساختمان پایگاه سرایان، تعویض و تجهیز درب و پنجره‌ها به ارزش یک میلیارد ریال نیز در جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان انجام شده است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • ۵۰۰ امدادگر هلال احمر اردبیل آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند
  • ۶۷۷ طرح توسط داوطلبان هلال احمر در مازندران اجرا شد
  • آموزش خطرات مین به افزون بر ۳۹۷ هزار تبعه افغانستانی در مرز دوغارون
  • آغاز کار تیم‌‌های سحاب هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی از فردا
  • شهرستان بردسکن نیاز به دو پایگاه امداد و نجات جاده ای دیگر دارد
  • اجرا شدن طرح شهید همت درخراسان رضوی
  • اجرای طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد والد آگاه، کودک ایمن
  • برای آزمون‌های نهایی فقط کتاب‌های درسی را بخوانید
  • خیالتان راحت؛ دانش‌آموزان برای آزمون‌های نهایی فقط کتاب‌های درسی را بخوانند
  • شهرستان مرزی صالح‌آباد محروم از امکانات