Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: از هفته جاری در تمام نمازهای جمعه باید دعای طلب باران بخوانیم و عاجزانه از خداوند طلب باران رحمت الهی کنیم چون آب پشت سدهای استان غیر قابل بهره برداری است.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز -۲۳ مهرماه- اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: رسانه‌های دلسوز و گروه‌های جهادی نباید اجازه دهند مسئله اندیکا فراموش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۲۰ روستا در این زلزله از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند از مردم درخواست کرد در حد توان خود به زلزله زدگان اندیکا کمک کنند، چون یک وجه از وقوع اتفاقاتی مانند زلزله آزمون الهی است که نباید بی تفاوت عبور کنیم.

امام جمعه اهواز به مسئله واکسیناسیون کرونا اشاره کرد و گفت: این اقدام باید با حضور حداکثری مردم ادامه یابد چون تمام بیماری‌های واگیر راهی جز واکسینه شدن ندارند.

موسوی فرد در خصوص مسئله خشکسالی گفت: از هفته جاری در تمام نمازهای جمعه باید دعای طلب باران بخوانیم و عاجزانه از خداوند طلب باران رحمت الهی کنیم چون آب پشت سدهای استان غیر قابل بهره برداری است. در آستانه بارندگی باید به مسئله بالا زدگی فاضلاب نیز توجه شود و مسئولان خود را برای لایروبی آماده کنند.

وی ادامه داد: انتصاب و گرایش مدیران استانی باید بر سه اصل تعهد، تخصص و سابقه مفید و مؤثر استوار باشد و شایسته گرایی و پرهیز از قومیت گرایی در انتصاب مدیران اهمیت زیادی دارد.

امام جمعه اهواز در ادامه به انتخابات عراق اشاره کرد و گفت: از آنجا که سرنوشت نظام اسلامی با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای مقاومت پیوند خورده لذا انتخابات عراق برای کشور ما نیز اهمیت دارد.

موسوی فرد تاکید کرد: بهترین اقدام در نظام اسلامی متحد سازی جریان و گروه‌های مختلف شیعی است تا در کنار یکدیگر به اهداف عالیه دست یابند و امید است نتیجه انتخابات عراق به نفع مردم آن کشور رقم بخورد.

وی در خصوص مسئله کشور آذربایجان گفت: حسن همجواری از اصول ثابت نظام جمهوری اسلامی ایران و مقابله با جریان‌های تکفیری و تروریستی نیز یک اصل ثابت است.

منبع: مهر

کد خبر 528978

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اهواز امام جمعه اهواز دعای باران بحران بی آبی بحران کم آبی کم آبی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق طلب باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «زندگی با آیه ها» یک طرح واقع گرایانه است

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله عبدالکریم عابدینی، در دیدار با مدیرعامل خبرگزاری مهر که شامگاه یکشنبه در دفتر نماینده ولی فقیه استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: اعلام بی‌طرفی خبرگزاری مهر به معنا عدم وابستگی به جریانات و اشخاص است وگرنه ما نمی‌توانیم بی‌طرف باشیم و حتماً ما طرفدار حق هستیم و در مجموعه خبرگزاری مهر نیز طرفدار حق است.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید براینکه باید پای کار حق بود ولی به دیگران نباید وابسته بود، بیان کرد: امام حسن عسگری (ع) می‌فرمایند: «هیچ انسان عزتمندی، قدرتمند و ابرومندی حق را زمین نگذاشت الا اینکه خار شد و در مقابل هیچ انسان ضعیف و ناتوانی به حق وابسته نشد الا اینکه به عزت رسید و خداوند او را عزیز کرد».

وی افزود: این حدیث قانون کار ما، خطبا، رسانه‌ها، ائمه جمعه و همه است و طرفداری ما با حق است و ما نباید حق را رها کنیم.

امام جمعه قزوین ضمن اشاره به تواضع شهید اندرزگو و بیان صفات ایشان در زمان انقلاب مطرح کرد: ما می‌دانیم امام خمینی (ره) در زمان معاصر و چه بسا پیش از آن نیز شخصیت برجسته‌ای بودند و می‌توان گفت بعد از ائمه ایشان شخصیت اینچنینی پیدا نمی‌شد که البته در حال حاضر رهبر معظم انقلاب در جایگاه ایشان قرار دارند.

آیت الله عابدینی مطرح کرد: حال سوال این است که امام این عظمت را از کجا آورد؟ پاسخ این است که ایشان در مسیر حق ایستادند زمانی که کاپیتولاسیون مطرح شد تمام آبروی خود را گذاشت تا آبروی مردم زیر پای امریکاییان قرار نگیرد، ایشان پای حق ایستادند و خداوند به ایشان عزت داد و کسانی که پای حق نایستادند چه بسا کسانی که مرجع تقلید بودند و شهرت نیز داشتند اما چیزی از آنها بجا نماند یا در تعریف دیگر این افراد آبروی خود را زمین ریختند و چیزی از آنها بجا نماند.

این مسؤول ادامه داد: من جریانات مختلف را دیده‌ام در همین جریانات مفاسد زمین‌خواری در استان ما، زمانی که طعمه‌ای پیدا می‌شود جریانات مختلف عناوین خود را کنار می‌گذارند و سراغ طعمه می‌روند اما آبروی انسان، دین انسان اجازه نمی‌دهد که حق را کنار بگذارد حال باتوجه به این اوصاف تعریف بی‌طرفی به معنا عدم وابستگی به این جریانات بسیار مطلبوب است.

وی افزود: ما بزرگان اصولگرایی داشتیم که خود را به اصلاح طلبان و جریانات دیگر فروختند و این معاملات تاکنون نیز بوده است.

طرح «زندگی با آیه ها» یک طرح واقع گرایانه است

امام جمعه قزوین ابراز کرد: ما باید برای خود رسالت تعریف کنیم که رهبر انقلاب در این حوزه کار ما را آسان کرده است و بسیاری از رسالت‌های ما به زبان ایشان گفته می‌شود، ایشان درخصوص قرآن، جمعیت، عرصه عدالت‌خواهی، حمایت از مستصعفان و بحث مقاومت اسلامی صحبت و فرماندهی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امام راحل رهبری می‌کردند اما رهبر انقلاب علاوه بر رهبری، حکومت و مدیریت می‌کنند تشریح کرد: ما از سازمان تبلیغات بابت طرح «مسطورا» تشکر می‌کنیم این طرح بسیار مهم است، من درشت‌ترین تیتری که از روزنامه‌ها در ذهن دارم تیتر «شاه رفت» و بار دوم «امام آمد» است و من انتظار دارم طرح «زندگی با آیه ها» به عنوان سومین تیتر تبلیغی قرار بگیرد چرا که این فرآیند یک کار بسیار کلیدی و بنیادی است و اگر همانند برخی طرح‌های فرهنگی و تربیتی به بازی گرفته نشود و به نااهل سپره نشود به نتایج مطلوبی خواهد رسید.

وی افزود: این طرح یک طرح واقع‌گرایانه است که توسط یک فرد واقع‌گرا برنامه‌ریزی شده و سطوح مختلف جامعه را ضمن تاکید بر کاربردی بودن و اجرایی شدن در نظر گرفته است که ذیل آن معروف‌ترین و مشهور ترین آیات را در وهله اول آوردند تا به فرهنگ زندگی مردم تبدیل شود.

طرح «زندگی با آیه ها» باعث رونق محافل قرآنی می‌شود

این مسؤول تصریح کرد: بستر این کار ارزشمند در کشور بسیار است و هر امام جماعتی باید به آن واقف شود و مساجد باید ساختمان و دانشگاه این کار باشند و روحانیون نیز باید استادان این حوزه باشند چراکه اقشار متخلف مردم در سنین مختلف دانشجویان این دانشگاه هستند.

وی تاکید کرد: مطمئنم بعد از چندی متقاضیان جلسات قرآنی در حوزه‌های مختلف تفسیر، حفظ و غیر با اجرای این طرح بیشتر خواهد شد.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه آغاز این طرح در ماه مبارک اقدام شایسته‌ای بود خاطر نشان کرد: رسول گرامی اسلام در خطبه شعبانیه فرمودند که ماه رمضان ماه برکت و مبارک است و خداوند نیز به طور غیر مستقیم در آیات قرآن اشاره کردند که ما قرآن را در شبی مبارک نازل کردیم و در ادامه آیه نیز گفته شد که قرآن در شب قدر نازل شده است.

وی گفت: خداوند در جای دیگر فرمودند که این ماه رمضان است که قرآن در آن نازل شده است و این آیات نشان از برکت و مبارک بودن ماه رمضان دارد که حال سوال پیش می‌اید که این مبارک بودن در چیست که ما در آیات دیگر می‌خوانیم ارزش شب قدر به اندازه هزار ماه است که این عدد و ارقام هیچگاه بیان کننده ارزش واقعی نیست چراکه این چندسالی که قرآن به آن اشاره کرده است منظور است هزار ماه مفید و مؤثر دارد.

این مسئول مطرح کرد: اگر ما اقدامات خود را به ماه مبارک مرتبط کنیم بی‌شک شاهد ثمرات آن خواهیم بود چنانچه که سال ما با لیله القدر آغاز می‌شود و با آن تمام می‌شود و تمام پرونده‌های پیشین ما در این شب بررسی و پرونده جدیدی برای ما شکل می‌گیرد.

وی در پایان صحبت‌هایش با تاکید بر جایگاه قرآن و سخن رسول اسلام مبنی بر آنکه قرآن امام و قائد شما است و قائد به عنوان مجری و فرمانبر امام شناخته می‌شود بیان کرد: اولین مسئله ارتباط ما با خدا است، سپس بررسی پرونده پیشین شکل می‌گیرد و در ادامه برای آینده ما پرونده سازی می‌شود.

کد خبر 6057945

دیگر خبرها

  • روز هشتم ماه رمضان دعا چه بخوانیم؟
  • دعای تحویل سال ۱۴۰۳ در مسجد میرزا علی‌اکبر اردبیل برگزار می‌شود
  • پاداش های عظیم الهی برای چشم انسان
  • طرح «زندگی با آیه ها» یک طرح واقع گرایانه است
  • رسیدن به قرب الهی در شناخت مهدویت و درک امام زمان است
  • دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان
  • شرح دعای سحر|مفهوم تمامیت کتاب هستی
  • دعای روز ششم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی
  • شرح دعای سحر|تفاوت و شأن رحمت رحمانی و رحمت رحیمی خداوند
  • صاحبان کسب و کار‌های سخت مهمان ضیافت الهی + فیلم