Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت مدیره انجمن سنگ آهن گفت: ایران به لحاظ ارزش ذخایر معدنی در کنار کشورهایی با چندین برابر وسعت سرزمینی جایگاه پنجم را دار است. مهرداد اکبریان رئیس هیئت مدیره انجمن سنگ آهن ایران با اشاره به آمار و ارقام درباره توانایی جایگزینی ۶۰ درصدی منابع درآمدی نفتی از طریق معادن خاطر نشان کرد: ایران به لحاظ ارزش ذخایر معدنی در کنار کشورهایی با چندین برابر وسعت سرزمینی جایگاه پنجم را دار است اما برخی موارد قابل بررسی ارجحیت به استفاده از این پتانسیل‌ها را در برخی نهادهای تخصصی گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این فعال معدنی در نشستی با خبرنگاران افزود: امروز تمام برآوردها بر تغییر و پارادایم شیفت از انرژی‌های فسیلی برانرژی‌های نو دارد و آنچه که به سرعت می‌تواند در ایران جایگزین درامدهای نفتی شود، معدن است. به شرط آن که تمام ظرفیت‌های مغفول مانده را فعال کنیم.
اکبریان خاطر نشان کرد: اختلاف در میان فعالان معدنی طبیعی است اما اگر نتیجه اختلاف منتهی به تخریب فعالان حوزه معادن و تضعیف این بخش شود، باید با آن برخورد کرد و از نهادهای نظارتی نیز برای جلوگیری از تعارض منافع کمک گرفت.
وی با بیان این که امروز نیاز است تا بخش معدن و ظرفیت‌های مغفول مانده آن به جریان بیفتد، گفت: متأسفانه نگاه گروهی و منافع فردی یکی از موانع مهم در افزایش سهم معدن در تولید ناخالص ملی است و نباید گذاشت که این نوع نگاه در برخی بازوهای تشکلی در بخش خصوصی غالب شود. وقتی مسئول دولتی این نوع رفتارهای عموما غیر اخلاقی را می‌بیند، اعتباری برای بخش خصوصی قائل نخواهد شد.
این فعال معدنی با بیان این که برخی برای یک دستمال قیصریه را آتش می‌زنند؛ افزود: نتیجه این اعمال بی‌توجهی به سخنان به حق و دردمندانه بخش خصوصی است؛ وی همچنین گفت: گویا برخی فراموش کرده‌اند وظیفه ذاتی کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی چیست؟
اکبریان با یاد اوری این نکته که کمیسیون‌های تخصصی در واقع منعکس‌کننده ندای حق طلبانه و منصفانه و کارشناسی بخش خصوصی است نه تخریب‌گر تشکل‌ها و فعالان این عرصه گفت: ما باید تلاش کنیم تا با استفاده از نگاه دولت سیزدهم، حداکثر استفاده را در جهت حمایت از اقتصاد معدنی ببریم و با رفع موانع و کاهش بروکراسی می‌توان به جای سهم یک درصدی، برداشت از ذخایر موجود کشور را به ۵ درصد و به نرم استانداردهای جهانی برسانیم. وی افزود: عده‌ای محدود در فضای مجازی با حیثیت اتاق بازرگانی ایران بازی کردند و بهانه به دست مخالفان آن دادند تا همه انتخابات برگزار شده در ماه‌های اخیر را باطل جلوه بدهند.
وی گفت: وقتی در میان ۱۸ کمیسیون ۱۵ کمیسیون با رای اکثریت آرا رؤسای خود را انتخاب کرده‌اند نشانه صحت فرایند انتخابات است. حالا در سه کمیسیون هم عده‌ای امکان ورود به سامانه را نداشته‌اند و درخواست تجدید انتخابات به صورت حضوری کرده‌اند. اولا این به معنای اختصاص این آرا به فرد خاصی نیست و ثانیا به هیچ وجه نمی‌توان به آن تقلب یا تخلف انتخاباتی نسبت داد و فرمان تخریب همه اتاق بازرگانی و کمیسیون‌های تخصصی را صادر کرد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مؤثر روابط عمومی‌های صنعت گاز در به ثمر رسیدن مأموریت‌های سازمان

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران گفت: زحمات و تلاش‌های روابط عمومی‌های شرکت ملی گاز و شرکت‌های تابع، به‌منظور تداوم خدمت‌رسانی به مردم به‌ویژه در زمستان ۱۴۰۲ و با اتفاق‌هایی که در خطوط لوله سراسری رخ داد و همدلی و همکاری بی‌نظیر همه همکاران که سبب به ثمر رسیدن مأموریت‌های سازمان به نحو مطلوب شد، جای قدردانی دارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدمحمد پیشوایی ضمن تبریک به‌مناسبت فرارسیدن سال نو که همزمانی آن با ماه مبارک رمضان، آن را غنی‌تر و پربارتر ساخته است، اظهار کر: امیدوارم با برنامه‌ریزی مدونی که برای سال آینده در همه بخش‌ها خواهیم داشت، بتوانیم همکاری‌های گسترده‌تر و مؤثرتری را برای دستیابی سازمان به اهداف خود، ایجاد کنیم.

وی گفت: روابط عمومی‌ها به‌عنوان سفیران شرکت باید تلاش‌های خستگی‌ناپذیر همکاران خود در اقصی نقاط کشور و چهره واقعی شرکت ملی گاز ایران را بیشتر و بهتر در معرض دید همگان قرار دهند.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران در بخش دیگری از سخنان خود، از بازنگری سمت‌های سازمانی روابط عمومی‌ها در سطح کشور خبر داد و بیان کرد: با تلاش این دوستان، موفق شدیم برای شرکت‌های تابع صنعت گاز اعم از شرکت‌های پالایشی، مناطق عملیات و شرکت‌های گاز استانی، در سمت‌های سازمانی بازنگری انجام دهیم و ارتقای پایه‌های سازمانی آن‌ها را از مراجع ذیربط دریافت کنیم که لازم است در این بارت از همراهی و همکاری مؤثر مدیریت مهندسی ساختار قدردانی کنیم.

پیشوایی در پایان با آرزوی سالی سرشار از موفقیت، تلاش و سلامتی برای همه همکاران صنعت گاز و امید به آن‌که روابط عمومی‌ها بتوانند به جایگاه واقعی خود دست یابند، تأکید کرد: امیدوارم بتوانیم روایتگر تلاش‌های شبانه‌روزی و راوی درست تبیین دستاوردها و پیشرفت‌های کارکنان این صنعت در عرصه خدمت‌رسانی به مردم در اقصی نقاط کشور باشیم تا بتوانند به سهم خود، در مسیر ایجاد همدلی ملی با محوریت اقدام‌های صنعت گاز گام بردارند.

دیگر خبرها

  • شنیده شدن صدای چند انفجار در سوریه
  • نقش مؤثر روابط عمومی‌های صنعت گاز در به ثمر رسیدن مأموریت‌های سازمان
  • حیدری: زشت است استقلال ۹۰ دقیقه مقابل هوادار دفاع می‌کند/ صدای هواداران از سبک بازی نکونام درآمده است
  • گسترده‌تر شدن اختلافات بین نتانیاهو و مقامات ارشد آمریکا درباره جنگ غزه
  • تشدید اختلافات در صفوف صهیونیست‌ها پس از «طوفان‌الاقصی»
  • کسری بودجه ۵۶ میلیاردی اروپا برای رسیدن به استاندارد‌های دفاعی ناتو
  • کسری بودجه ۵۶ میلیاردی اروپا برای رسیدن به استانداردهای دفاعی ناتو
  • هرتصمیم خشن آمریکا پاسخ خشن‌تر جمهوری اسلامی را به دنبال خواهد داشت
  • حضور قدرتمندانه ایران در اقیانوس‌ها خشم آمریکا را برانگیخته است
  • آل‌صادق: ایران افتخار می‌کند که مانع فراموشی جنایت جنگی حلبچه شد