Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطالعه اثرگذاری واکسن‌ها بر روی ۳۸۰ هزار ایرانی.


وزیر اسبق بهداشت گفت: در شرایط شیوع واریانت دلتا واکسن سینوفارم شانس مرگ و میر و شانس بستری شدن را تا حد قابل قبولی کاهش داده است.

به گزارش مشرق، کامران باقری لنکرانی، وزیر اسبق بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، درخصوص نامه منتشر شده از سوی مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت اظهار داشت: این پژوهش از سوی مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت بر روی ۳۸۸ هزار نفر در استان فارس برای مقایسه بین دریافت کنندگان دو دز واکسن کرونا و افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: همزمانی ورودی‌های این تحقیق یکسان نبوده است به طور مثال تحقیق روی واکسن اسپوتنیک زمانی صورت گرفت که هنوز واریانت دلتا وارد کشور نشده بوده است و مطالعه واکسن سینوفارم برای زمانی است که واریانت دلتا وارد کشور شده است. به همین دلیل از این نظر در شرایط یکسانی نبوده‌اند.

لنکرانی در پاسخ به سوالی درباره چرایی نبود واکسن برکت در این مطالعه اظهار داشت: در آن زمان تعداد دریافت کنندگان واکسن برکت اندک بوده و قابلیت تحقیق بر روی آن وجود نداشته است. چیزی که در این مطالعه مهم است هر سه نوع واکسن شانس مرگ و میر و بستری شدن را به حد قابل قبولی کاهش می‌دهند و نکته ارزشمند این مطالعه همین موضوع است.

وزیر اسبق بهداشت ادامه داد: در این مطالعه مشخص شد حتی در شرایط شیوع واریانت دلتا که در ماه‌های اخیر بوده واکسن سینوفارم شانس مرگ و میر و شانس بستری شدن را تا حد قابل قبولی کاهش داده است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: آنچه در بیماری‌های عفونی اهمیت دارد صرفا ابتلا نیست بلکه بستری شدن و مرگ و میر ناشی از بیماری است که واکسن سینوفارم در کاهش این موارد موثر است.

لنکرانی با بیان اینکه هنوز مطالعات درباره تزریق دز سوم سینوفارم محدود است افزود: در اغلب کشور‌ها تزریق دز سوم برای گروه‌های پرخطر توصیه شده است و تزریق آن را شش ماه بعد از تزریق دز دوم قرار داده‌اند.

وی گفت: واکسن پاستور سه دزه طراحی شده است و باید سه دز دریافت شود، نتایج تزریق سه دز این واکسن چشمگیر بوده است و برای سایر واکسن‌ها توصیه مستندی برای دریافت دز سوم به صورت عمومی وجود ندارد، بلکه بعد از شش ماه از گذشت دز دوم افراد در معرض خطر مثل بیماران سرطانی و کادر درمان دز سوم را دریافت می‌کنند که در کشور ما نیز همین روند آغاز شده است.

*نتایج مطالعه‌ای که اخیرا بر روی ۳۸۸ هزار نفر از ساکنین استان فارس در مقایسه بین دریافت کنندگان دو دز واکسن کرونا و افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند به شرح زیر است:

چرا واکسن برکت در مطالعه «مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت» نبود؟

منبع: فارس

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: واکسن برکت مرکز تحقیقات سیاست گذاری سلامت برکت واکسن سینوفارم واریانت دلتا واکسن برکت بستری شدن مرگ و میر دز سوم بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا روسای جمهور آمریکا به جنگ علاقه دارند؟ / گذشته و حال مافیای موتورسوار ژاپن / آزمایش زندان استنفورد / چرا بیت المقدس اهمیت دارد؟

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

گذشته و حال مافیای موتورسوار ژاپن

بوسوزوکو (قبیله خارج از کنترل) نامی است که دار و دسته های موتورسوار ژاپنی با آن شناخته می‌شدند. این گروه ها که اغلب از جوانان کم سن و سال تشکیل می‌شدند، با موتور سواری‌های گروهی و دعوا با گروه‌های رقیب، سال‌ها الهام بخش سریال‌ها و داستان های مصور بودند و یکی از خرده فرهنگ‌های مهم و تاثیر گذار ژاپن به شمار می‌آمدند. اما اکنون با گذر زمان و توسعه ژاپن به عنوان یک کشور صنعتی و پیشرفته، دیگر جایی برای این لات بازی ها در جامعه نمانده و بوسوزوکو نیز به آرامی از سطح جامعه محو شده است. این مستند روایتی است از گذشته و حال بوسوزوکو که از طریق دنبال کردن یکی از اعضای فعال و معروف این گروه‌ها که اکنون پا به سن گذاشته است، نگاهی به انگیزه‌ها و تجربیات افراد فعال در این گروه‌ها می‌اندازد. دیدن این مستند جذاب و دیدنی را از دست ندهید.

 


آزمایش زندان استنفورد

آزمایش زندان استنفورد، یکی از معروف‌ترین آزمایش‌های روانشناسی در دنیاست که در جریان آن، تعدادی دانشجو پس از تایید سلامت روحی و روانی به زندانی ساختگی انتقال داده شدند و پس از تعیین جایگاه توسط شیر یا خط گروهی به عنوان زندانی و گروهی به عنوان نگهبان مشغول به کار شدند. هدف این آزمایش، بررسی ریشه مشکلات روابط بین زندانیان و زندانبان‌ها در نیروی دریایی آمریکا و تفنگداران دریایی و بودجه آن را دفتر تحقیقات دریایی ایالات متحده پرداخت کرده بود. رهبری این تحقیقات با دکتر فیلیپ زیمباردو بود، استاد دانشگاه استنفورد که می‌خواست نشان دهد، آیا ویژگی‌های شخصیتی خود افراد در بروز رفتارهای مورد سوال مطالعه تاثیرگذار است یا شرایط نقش اصلی را ایفا می‌کند. نتیجه‌گیری مطالعه زیمباردو این بود که تحت شرایط خاصی، هرکسی با هر نوع روحیات و اخلاقیاتی اگر به اندازه لازم تحت فشار باشد، خشونت از خود نشان خواهد داد. البته نتایج تحقیقات او توسط سایر دانشمندان زیر سوال است و بسیاری باور دارند که دلایلی چون کوچک بودن نمونه آماری، جهت دهی آگهی جذب داوطلبان که دعوت به شرکت در یک آزمایش روانشناسی در مورد زندان می‌کرد و بی طرف نبودن زیمباردو در آزمایش و تحریک شرکت کنندگان به خشونت روی نتیجه ناشی از آزمایش تاثیر گذاشته است؛ هرچند برنامه اولیه مطالعه، دو هفته بود، پس از تنها شش روز ادامه آن به دلیل غیراخلاقی بودن و اعتراض یکی از همکاران زیمباردو لغو شد. تصاویری از خود مطالعه، رفتار زندانیان و نگهبانان و همچنین توضیحات زیمباردو و شرکت کنندگان در مطالعه را در ویدیو تابناک ببینید.

 

 

چرا روسای جمهور آمریکا به جنگ علاقه دارند؟

شبکه تلوزیونی آرتی با بررسی درصد محبوبیت رئیس جمهورهای آمریکا قبل و پس از ورود به جنگ، به پدیده‌ای سیاسی به نام «اثر صف‌آرایی زیر پرچم / Rally 'round the flag effect» پرداخته است. اثر صف‌آرایی زیر پرچم مفهومی در علوم سیاسی و روابط بین‌الملل است که افزایش کوتاه مدت حمایت مردمی از رئیس‌جمهور آمریکا در دوران بحران‌های بین‌المللی یا جنگ را توضیح می‌دهد. در این ویدیو با روسای جمهوری که از این اثر برای فرار از تنگنا‌های سیاست داخلی استفاده کرده‌اند، آشنا شوید.

 


چرا بیت المقدس اهمیت دارد؟

در این ویدیو درباره چرایی اهمیت بیت المقدس برای میلیاردها انسان صحبت می‌شود؛ اینکه چه چیزی در این مکان مقدس آرزوی زیارت و عبادت خیلی از انسان ها محسوب و همچنین چه تغییراتی در آن بعد از اشغال غیرقانونی اش توسط اسراییل صورت گرفت، نیز پرداخته می‌شود.

دیگر خبرها

  • چرا روسای جمهور آمریکا به جنگ علاقه دارند؟ / گذشته و حال مافیای موتورسوار ژاپن / آزمایش زندان استنفورد / چرا بیت المقدس اهمیت دارد؟
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد
  • سخنرانی علمی «فناوری اطلاعات و امر دینی» برگزار می‌شود
  • نتایج یک تحقیق جدید؛ این ماده غذایی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • قند و شکر خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم