Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@12:04:53 GMT

باید‌ها و نباید‌ها برای تمیزکردن گوش

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۵۴۴۱

باید‌ها و نباید‌ها برای تمیزکردن گوش

به گزارش اقتصادآنلاین ؛   با هل دادن اجسام کوچک مانند سواب، سنجاق، کلید یا سایر وسایل به داخل گوش، این پتانسیل را دارد که هر موم موجود در اعماق کانال گوش حرکت کند.

این می‌تواند باعث انسداد شود که می‌تواند شما را برای انواع مشکلات آماده کند.  از سرگیجه و سرفه گرفته تا گوش درد و کاهش شنوایی، علائم متعددی وجود دارد که می‌تواند نشان‌دهنده انسداد جرم گوش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 علائم دیگر عبارتند از احساس پریا زنگ زدن در گوش. همه مستعد ایجاد موم نیستند، اما برخی از افراد تمایل دارند بیش‌تر از آن رنج ببرند.  یکی از شایع‌ترین دلایلی که پزشکان بیماران را به‌خاطر گوش‌های خود می‌بینند، این موم وارد شده است که می‌تواند برای افراد در هر سنی مشکل ایجاد کند.

 غالباً کاربران عادی از گوشواره یا گوش‌گیرها استفاده می‌کنند و با استفاده از آن‌ها دچار این مشکل می‌شوند، در واقع درگیر این بیماری شدن چنان سخت نیست! افرادی که در محیط‌های بلند کار می‌کنند و از گوش‌بند‌های اسفنجی استفاده می‌کنند که در گوش قرار می‌گیرند نیز می‌توانند تحت تأثیر تجمع موم قرار بگیرند.

به‌منظور ازبین‌بردن این تجمع ناخوشایند، راه‌حل‌هایی شستشوی گوش بدون نسخه و پزشک در دسترس است، اگرچه همیشه توصیه نمی‌شود. مگر این که موم بیش از حد گوش به‌عنوان عامل ایجاد‌کننده تأیید نشده باشد، بهتر است قبل از اقدام به‌تنهایی برای تمیزکردن گوش به پزشک مراجعه کنید.

این فرایند مستلزم این است که مایع در گوش آسیب‌دیده وارد شود، سپس باید جرم گوش یا سرمن موجود را خارج کند.

برای انجام این کار در خانه، باید این روند را دنبال کنید:

•    از حوله کوچکی در زیر گوش آسیب‌دیده استفاده کنید تا هرگونه مایع یا موم را که در این فرایند از گوش خارج می‌شود بگیرید.

•    گوش را به سمت عقب و کمی بالا بکشید، آب تمیز و گرم (مناسب با دمای اتاق) را با سرنگ (بدون سوزن) وارد کنید.

•    پیستون را به‌آرامی روی سرنگ فشار دهید تا آب به داخل گوش منتقل شود و سرنگ را به‌آرامی به سمت بالا و به سمت پشت‌گوش کج کنید. این جهت به حرکت آزادتر آب در گوش کمک می‌کند و اجازه می‌دهد موم از مجرای گوش جدا شود.

•    ممکن است مجبور شوید چندین بار این روش را انجام دهید تا اثرات دلخواه را داشته باشید، اما بیش از ۵ بار آن را انجام ندهید.

•    هنگامی که جرم گوش از بین می‌رود و خارج می‌شود، می‌توانید چند قطره الکل مالش را در داخل گوش قرار دهید یا از یک وسیله برای خشک‌کردن گوش استفاده کنید.

 کیت‌های آبیاری گوش خانگی در داروخانه‌ها، بخش بهداشت و زیبایی فروشگاه بزرگ محلی شما یا به‌صورت آنلاین در دسترس هستند. شما همچنین می‌توانید از یک سرنگ کوچک و یک سوند پلاستیکی سنج کوچک استفاده کنید. معمولاً خرید آن ایمن‌تر است.

 اگر یکی درست می‌کنید، مطمئن شوید که پلاستیک نرم است و صاف برش دهید تا به گوش ضربه نزند.

آن‌قدر در گوش فرو ندهید که درد احساس شود. در صورت وجود هرگونه فشار یا درد با هر دو روش، فوراً متوقف شوید و با متخصص شنوایی‌سنجی خود مشورت کنید.

 اطلاعات زیادی در مورد آبیاری گوش در دسترس نیست، بااین‌حال، شایان‌ذکر است که برای کسانی که تحت عمل جراحی لوله‌های پرده گوش قرار گرفته‌اند، این روش توصیه‌ای برای کمک به برداشتن جرم گوش نیست.

برای کسانی که علائم انسداد را نشان می‌دهند، برای درمان باید به شنوایی‌شناس خود مراجعه کنند. بدنه به‌گونه‌ای طراحی شده است که برای محافظت از گوش داخلی جرم گوش تولید می‌کند.

این تجمع سلول‌های مرده پوست، مو و سایر آلودگی‌ها معمولاً به طور طبیعی توسط بدن برداشته می‌شود. هرچند گاهی اوقات به کمک خاصی نیاز دارد. اغلب آب دوش یا شنا که به گوش می‌رسد، موم را شل کرده و اجازه می‌دهد خودبه‌خود خارج شود. هنگامی که مجرای گوش با موم بسته می‌شود، آن را تحت تأثیر سرومن نیز می‌نامند.

 برای درمان این بیماری نکاتی وجود دارد: مواردی که باید انجام دهید:

•    برای آبیاری گوش از آب گرم استفاده کنید، دمای اتاق بهتر است

•    گوش را به‌آرامی شست‌وشو دهید، زیرا جریان شدید آب می‌تواند به گوش آسیب برساند.

•    از چسباندن اجسام به گوش خودداری کنید، این امر باعث می‌شود موم بیش‌تر به داخل گوش رانده شود.

•    اگر این مشکل رایج است از قطره‌های گوش برای شل شدن مو استفاده کنید

مواردی که نباید انجام دهید:

•    در صورت عمل جراحی برای قراردادن لوله‌ها در پردۀ گوش، به‌تنهایی گوش خود را تمیز نکنید.

•    از آبی که خیلی گرم یا خیلی سرد است استفاده نکنید. این می‌تواند باعث سوزش پرده گوش و همچنین سرگیجه یا تحریک عصب صوتی شود که در آن چشم‌ها به‌سرعت در یک حرکت پهلوبه‌پهلو حرکت می‌کنند.

•    در صورت بروز مجدد گوش شناگر مشکلی ایجاد نکنید.

•    در صورت ایجاد صدمه به دلیل وجود یک شیء فلزی تیز در گوش استفاده نکنید

•    اگر سابقه بیماری یا آسیب به گوش میانی وجود دارد، از آن استفاده نکنید.

•    در صورت وجود سابقه سوراخ شدن پرده گوش از آن استفاده نکنید

•    از شمع گوش استفاده نکنید، این عمل توصیه نمی‌شود

•    هرگز گوش‌های کودک خردسال را بدون مشورت با متخصص شنوایی‌سنجی تمیز نکنید.

 گزینه‌های دیگر نیز برای حل مشکل تجمع وجود دارد، مانند استفاده از قطره‌های نرم‌کننده جرم گوش یا مجبور کردن پزشک برای حذف این تجمع. درمان‌های خانگی برای نرم کردن موم شامل قراردادن چند قطره از یک ماده چرب در گوش با قطره‌چکان کوچک مانند روغن بچه، گلیسیرین یا روغن معدنی است.

 در صورت مشاهده هرگونه علایمی مانند درد، خارش یا زنگ در گوش، سرگیجه یا سرفه، با متخصصین شنوایی‌سنجی خود مشورت کنید تا ببینید آیا موم گوش شما مسدود شده است و آیا آبیاری گوش خانگی برای شما مناسب‌تر است یا خیر. این نمی‌تواند یک راه‌حل بسیار منطقی برای یک مشکل باشد.

چرا داشتن یک دستگاه سمعک حرفه‌ای مهم است؟ اگر دست خود را شکسته باشید، آیا به مغازه می‌روید، مقداری گچ می‌خرید و خودتان روی بازوی شکسته خود گچ می‌اندازید؟ البته که نه! شما باید به پزشک مراجعه کنید که مطمئن است استخوان شکسته را به‌درستی تنظیم کرده و گچ را به گونه اعمال می‌کند که برای بهبود بازوی شما بیش‌ترین فایده را داشته باشد.

 به همین ترتیب، شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که سمعک‌های شما بدون کمک یک متخصص، عملکرد مطلوبی داشته باشند. انواع مختلفی از سمعک در حال حاضر موجود است - برخی بهتر از سایرین  و برای اطمینان از این که نوع سمعک مناسب خود را دریافت کرده‌اید و به‌درستی مناسب هستند، باید از یک سمعک با یک متخصص شنوایی آموزش‌دیده استفاده کنید.

 در این جا چهار دلیل وجود یک سمعک حرفه‌ای ضروری است: ۱. همه سمعک‌ها برابر نیستند:

درست مانند سایر محصولات، سمعک‌ها در تنوع زیادی در دسترس هستند. برخی ساده هستند، درحالی‌که برخی دیگر از نظر فناوری بسیار پیشرفته هستند. نوع سبک موردنیاز شما بستگی به نوع و شدت کم‌شنوایی شما دارد.

ترجیحات شخصی همچنین می‌تواند تعیین کند که کدام سمعک برای شما مناسب است.

متخصص شنوایی شما هنگام کمک به شما در یافتن سمعک مناسب شما، همه این عوامل را در نظر خواهد گرفت. هزینه نیز نقش دارد، بنابراین مطمئن شوید که انتظارات هزینه خود را با متخصص سمعک خود در میان بگذارید. (فقط به یاد داشته باشید که اغلب مبلغی را که برای آن پرداخت می‌کنید دریافت می‌کنید، بنابراین انتخاب کم‌هزینه‌ترین گزینه ارزش آن را نخواهد داشت)

 به یاد داشته باشید، یک دوره تنظیم با سمعک‌های جدید شما وجود خواهد داشت، حتی اگر دستگاه‌های پیشرفته‌ای را انتخاب کرده و توسط یک متخصص نصب کنید. اگر سمعک شما ناراحت‌کننده است، (با آن راحت نیستید) یا اگر هنوز مشکل شنوایی دارید، ممکن است نیاز به تعدیل داشته باشید. برای تماس با متخصص سمعک خود دریغ نکنید.

۲. انواع و درجات مختلف کم‌شنوایی وجود دارد:

 همان‌طور که گفته شد، نوع کم‌شنوایی که تجربه می‌کنید در تعیین نوع سمعک موردنیاز شما و نحوه تنظیم دستگاه شما توسط متخصص شنوایی شما نقش دارد.

این مهم است که شما از نوع و شدت کم‌شنوایی که تجربه می‌کنید آگاه باشید تا بتوانید درباره نوع سبک‌هایی که استفاده می‌کنید تصمیم‌گیری دقیق کنید.

متخصص سمعک شما به شما در درک کم‌شنوایی کمک می‌کند و به شما در تصمیم‌گیری در مورد نوع سمعک مناسب برای نیاز‌های خاص شما کمک می‌کند.

۳. شما باید تصمیم بگیرید که از سمعک خود استفاده کنید:

 شما می‌توانید بهترین‌ها را در مورد سمعک انتخاب کنید، اما اگر آن‌ها را نپوشید هیچ فایده‌ای برای شما ندارد. این یک تصمیم و تعهد شخصی است که هر روز از سمعک استفاده کنید و از صدا‌هایی که بدون آن‌ها از دست می‌دهید لذت ببرید.

درحالی‌که ممکن است در ابتدا عجیب‌وغریب به نظر برسد به یاد داشته باشید که ازدست‌دادن شنوایی درمان نشده می‌تواند به انواع دیگر مشکلات پزشکی، از جمله منجر به افسردگی، اضطراب، انزوای اجتماعی و زوال شناختی شود.

 مجدداً، اگر سمعک شما ناراحت‌کننده است یا تنظیمات پس از نصب حرفه‌ای شما خاموش به نظر می‌رسد، با متخصص سمعک خود تماس بگیرید. آن‌ها می‌توانند در تنظیمات به شما کمک کنند.

۴. یک متخصص آموزش‌دیده یک منبع غیر قابل تعویض است:

سمعک شما با یک متخصص شنوایی خواهد بود. حتماً از وقت خود در کنار آن‌ها استفاده کنید. هر سؤالی دارید بپرسید و تمام توصیه‌های آن‌ها را گوش کنید. آن‌ها می‌توانند به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه درباره سمعک خود کمک کنند.

 آن‌ها همچنین می‌توانند به سؤالات شما پاسخ دهند و هرگونه نگرانی را که ممکن است داشته باشید برطرف کنند. به یاد داشته باشید که متخصص شنوایی شما بهترین منافع شما را در نظر می‌گیرد.

 اگر فکر می‌کنید که شما یا یکی از عزیزان خود دچار کم‌شنوایی هستید، ممکن است زمان استفاده از سمعک فرارسیده باشد.

 برای کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد تجهیزات سمعک حرفه‌ای و تعیین وقت ملاقات از شما دعوت می‌کنیم که امروز با متخصصین شنوایی ما تماس بگیرید.

۴ نکته آسان برای عادت سمعک‌های جدید:

آیا به این فکر می‌کنید که به‌زودی از سمعک‌های جدید استفاده کنید؟ شاید به‌تازگی متوجه شده‌اید که دچار کم‌شنوایی هستید و اولین مجموعه سمعک خود را در نظر گرفته‌اید. شاید سال‌ها است که از سمعک استفاده می‌کنید و در فکر تهیه یک مجموعه جدید هستید (مخصوصاً با همه سمعک‌های جدیدی که اخیراً وارد بازار شده‌اند).

صرف‌نظر از شرایط شما، عادت کردن به استفاده از سمعک جدید می‌تواند تغییر بزرگی باشد.

 در این جا چند نکته ساده و مؤثر سمعک‌های جدید آمده است:

1. در صحبت‌کردن تردید نکنید:

 در هنگام نصب سمعک خود، در صورت داشتن هرگونه نگرانی یا سؤالی در مورد سمعک‌های جدید خود، از صحبت‌کردن نترسید. متخصص سمعک شما آن جا است تا به تمام سؤالات شما پاسخ دهد و مطمئن شود که سمعک شما تا حد ممکن مؤثر است. اگر نگران کیفیت صدا هستید یا به تنظیماتی نیاز دارید.

 حتماً صحبت کنید فراموش نکنید که تنظیمات را می‌توان بعداً نیز انجام داد، بنابراین وضعیت " یک کار تمام نشده " نیست. همان‌طور که در روز‌ها و هفته‌های آینده به سمعک‌های جدید خود عادت می‌کنید، هرگونه تنظیم خاصی را که باید انجام شود یا هر سؤالی دارید یادداشت کنید.

 این امر باعث می‌شود که در ملاقات بعدی به‌راحتی بازخورد حرفه‌ای سمعک خود را ارائه دهید.

2.    هر روز از سمعک‌های جدید خود استفاده کنید:

اگر هرگز سمعک‌های جدید خود را نپوشید، هرگز به آن‌ها عادت نخواهید کرد! استفاده از سمعک‌های خود هر روز - از زمان بیدارشدن تا زمان خواب - بهترین راه برای عادت کردن به آن‌ها است. علاوه بر این، استفاده از سمعک‌های شما هر روز به شما کمک می‌کند تا در ملاقات بعدی با متخصص سمعک خود تنظیماتی را که باید تنظیم شود، مشاهده کنید.

3.انتظارات واقع‌بینانه داشته باشید:

بله، سمعک‌ها می‌توانند زندگی را تغییر دهند. آن‌ها می‌توانند شما را قادر به شنیدن صدا‌هایی کنند که مدتی است نشنیده‌اید.

بااین‌حال، استفاده از سمعک به معنای بازگرداندن کامل شنوایی در یک‌لحظه نیست. ممکن است هنوز نیاز باشد از استراتژی‌هایی مانند جستجوی نشانه‌های بصری و انتخاب صندلی‌های ترجیحی در محیط‌های پرسروصدا برای اطمینان از درک بهتر گفتار در محیط‌های مختلف استفاده کنید.

4. صبور باشید:

 همان‌طور که در بالا ذکر شد، استفاده از سمعک جدید یک وضعیت " تمام شده " نیست. ممکن است قبل از این که همه تنظیمات را درست انجام دهید، تعدادی تنظیم و ملاقات با متخصص سمعک شما طول بکشد.

تنظیم برای شما نیز ممکن است مدتی طول بکشد. ممکن است عادت نداشته باشید که هر روز چیزی روی گوش خود بپوشید و مغز شما نیز مجبور است دوباره به شنیدن صدا‌های بیش‌تر عادت کند.

کاهش شنوایی شما احتمالاً به‌تدریج اتفاق افتاده است و همچنین عادت کردن به سمعک‌های جدید یک‌روند تدریجی خواهد بود. بااین‌حال، با اندکی زمان، تعجب خواهید کرد که چگونه بدون سمعک جدید خود زندگی کرده‌اید! برای کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد نحوه عادت به سمعک‌های جدید یا تعیین وقت ملاقات با متخصصین سمعک ما، از شما استقبال می‌کنیم که امروز با دفتر ما تماس بگیرید.

پربیننده ترین چه زمانی کرونا همانند سرماخوردگی می‌ شود؟ خوراکی هایی برای رهایی از غلظت خون جزییات روند بازگشایی مدارس در آبان بزرگترین محموله واکسن روسی در راه ایران مراقب سم خطرناک این سیب زمینی ها باشید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: گوش یاد داشته باشید استفاده از سمعک داشته باشید استفاده نکنید متخصص شنوایی استفاده کنید انجام دهید شنوایی شما آبیاری گوش کم شنوایی یک متخصص داخل گوش برای شما حرفه ای جرم گوش بیش تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمعکی که محاورات را به متن تبدیل می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، شرکت چینی iFlytek یک سمعک جدید در بازار چین عرضه کرده است. این سمعک مجهز به قابلیت های برتر بازار مانند بهره صوتی ۶۵ دسی بل، تشخیص صحنه با هوش مصنوعی و کمک شنوایی زیرنویس است. سمعک مذکور با اتکا به فناوری مدل بزرگ شناختی StarFire و سیستم هوش تشخیص صحنه هوش مصنوعی ۲.۰ این شرکت ساخته شده است.

فناوری های مذکور سبب می شوند دستگاه به طور خودکار با محیط منطبق شود و سروصدای ناشی باد، ترافیک و محاوره افراد را کاهش می دهد. به عبارت دیگر نیازی نیست کاربران به طور دستی حالات کاهش سروصدای محیطی را تنظیم کنند.

نسخه سمعک مجهز به فناوری StarFire به طور خاص برای افرادی مناسب است که با وجود سروصدای محیطی به سختی می توانند بشنوند. این فناوری قابلیت زیرنویس را برای سمعک نیز فراهم می کند. به طور دقیق تر ویژگی مذکور از فناوری صوت به متن محاور استفاده می کند و محاورات را روی یک اپلیکیشن موبایل نشان می دهد. به این ترتیب کاربر اطلاعات مهم را از دست نمی دهد.

علاوه بر آنچه گفته شد اولویت اصلی سمعک iFlytek راحتی کاربر است. گجت مذکور به عنوان یک هدست بلوتوثی عمل می کند و کاربران می توانند از آن برای پاسخ دادن به تماس ها و شنیدن موسیقی استفاده کنند. عمر شارژ باتری دستگاه نیز برای ۱۴ ساعت استفاده مداوم و در کل با قاب شارژ ۵۰ ساعت است.

در کنار این موارد سمعک نوین از فناوری آنتی باکتریال یون نقره برای پاکسازی محصول استفاده می کند. به این ترتیب می‌توان به مدت طولانی و با نرخ آنتی باکتریال ۹۹.۹ درصد از آن استفاده کرد.

گجت با ۲ گزینه تک گوش و هر دو گوش عرضه شده است. قیمت نسخه تک گوش آن ۲۶۹۹یوان(حدود ۳۸۰ دلار) وبهای نسخه هر دوگوش آن ۳۹۹۹یوان( حدود ۵۶۳ دلار) اعلام شده است.

کد خبر 6085088 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • سمعکی که محاورات را به متن تبدیل می‌کند