Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نشست پایانی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در چهارمحال و بختیاری با تایید تمامی مشکلات مطرح شده در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان گفت: در این زمینه، اعتقاد و میزان همت و جدیت مسئولان استانی برای رفع این مشکلات اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: توجه مسئولان به صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به‌ویژه در استان‌هایی مانند چهارمحال و بختیاری در اشتغال‌آفرینی، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی و جوان‌گرایی اثر گذار است.

بیشتر بخوانید

تاسیس دهکده فرش در بام ایران

محمودیان با اشاره به اینکه ۷۵ درصد فعالان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور را بانوان تشکیل می دهد، تصریح کرد: این در حالی است که سال گذشته تنها یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار استانی برای حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری تخصیص یافته است.

او یادآور شد: اکنون در شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری بازارچه و موزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وجود ندارد و این شهر بعد از مجموعه فرهنگی و تاریخی قلعه چالشتر از هیچ جاذبه دیگری برخوردار نیست.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به ثبت شهرکرد به‌عنوان شهر ملی نمد در سال ۱۳۹۷ اظهار داشت: تحول‌های انجام شده در شهرهای دیگر ثبت ملی کشور همزمان با شهرکرد مانند میبد یزد و جهانی شدن آن‌ها تا امروز باید مورد بررسی قرار گیرد.

او گفت: شهروندان، مسافران و گردشگران هنگام ورود به چهارمحال و بختیاری با هیچ نمادی از صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این استان مواجه نمی‌شوند در حالی که هم‌اکنون افزون‌بر ۱۲ هزار و ۵۰۰ هنرمند در ۵۲ رشته صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان مشغول فعالیت هستند.

محمودیان تاکید کرد: حمایت ۱۰۰ درصدی از میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیازمند وظیفه‌نویسی مشخص و شفاف برای تمامی دستگاه‌های اجرایی مسوول در استان‌ها است که این مهم می‌تواند در سند نهایی سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به چهارمحال و بهختیاری لحاظ و نتیجه آن از دستگاه‌های اجرایی متولی پیگیری شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به اظهارات معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت:‌ بارها به وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تذکر دادم که به چهارمحال و بختیاری کم مهری شده است.

احمد راستینه هفشجانی تصریح کرد: گردشگری مهم‌ترین صنعت چهارمحال و بختیاری اشت که اکنون به زمین نشسته است.

او افزود: استاندار چهارمحال و بختیاری یک سال تلاش کرد تا وضعیت مدیریت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان را مشخص کند اما هیچ‌کاری نشد.

راستینه یادآور شد: وزارتخانه‌های مسئولیت دارند تا در صورت کوتاهی و سهل‌انگاری دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها،‌ نسبت به بازخواست از آن‌ها اقدام کند.

انتهای پیام/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی صنایع دستی و هنرهای سنتی گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری وزیر میراث فرهنگی هنرهای سنتی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکارات اصفهان در خدمت‌رسانی به گردشگران نوروزی قابل‌ تقدیر است

رئیس ستاد مرکزی خدمات سفر کشور در نشست با اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اصفهان، ابتکارات اصفهان در خدمات‌رسانی به گردشگران نوروزی را قابل‌ تقدیر دانست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان علی‌اصغر شالبافیان صبح امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین‌_ در نشست ستاد سفر اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ضمن ابراز خرسندی از فعالیت همکاران ستاد سفر اصفهان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های ما در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تلاش برای ایجاد تعامل با مردم و سایر دستگاه‌ها برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران با آفرینش و خلاقیت رویدادهای جدید است.

وی با تاکید بر اینکه تنزل جایگاه اصفهان به معنای ضعف در کل کشور است، افزود: ابتکارات اصفهان در خدمات‌رسانی به گردشگران بسیار ارزشمند بوده و قابل‌تقدیر است، بنابراین امید داریم تا با افزایش تعاملات، اصفهان بتواند الگوی مناسبی برای همه ایران باشد.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور تصریح کرد: با توجه به تنوع رشته‌های صنایع‌دستی و ابلاغ معاونت محترم صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، تورهای کارگاه‌گردی صنایع‌دستی در دستور کار است.

شالبافیان تأکید کرد: باید تلاش کنیم میراث فرهنگی و شناخت آن عمومی شود، بنابراین باید اصفهان در زمینه عمومی شدن میراث فرهنگی هم در کشور الگو باشد؛ بهره‌گیری از جوانان و حتی نوجوانان در این زمینه از ارزش والایی برخوردار است.

کد خبر 739317

دیگر خبرها

  • فروش بیش از ۴ میلیارد تومانی صنایع‌دستی خراسان جنوبی در نوروز
  • توجه به عرضه صنایع‌دستی و سوغات در بازارچه‌های نوروزی
  • استان چهارمحال و بختیاری نیاز به تغییرات گردشگری دارد
  • سفال مند گناباد با ۵ هزار سال قدمت
  • کرمانشاه با استفاده از ظرفیت‌ گردشگری باید متحول شود
  • صنعت نساجی با پیشینه‌ای ۴ هزار ساله در کاشان
  • چهارمحال و بختیاری میزبان رویداد گردشگری در سطح ملی یا بین‌المللی باشد
  • گردشگری می‌تواند اقتصاد کرمانشاه را متحول کند
  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی در شیروان خراسان‌شمالی
  • ابتکارات اصفهان در خدمت‌رسانی به گردشگران نوروزی قابل‌ تقدیر است