Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در توئیتی تاکید کرد که ارتقای فضای منطقه حرم مطهر شاهچراغ(ع) به محیطی در شأن سومین حرم اهل بیت(ع) تکلیف همه ما است.

به گزارش جمعه شب ایرنا، قاسمی در این توئیت نوشت: در جلسه حرم مطهر شاهچراغ(ع) مقرر شد، ظرف دوهفته طرح‌های لازم درخصوصِ ایجاد راه‌های جدیدِ دسترسی و نیز توسعه و آبادسازی اطراف بافت تاریخی حرم مطهر ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تکلیف همهٔ ما این است تا کمک کنیم فضای این منطقه به صورت جهادی، به محیطی در شأن سومین حرم اهل بیت(ع) تبدیل شود.

نهضت مسکن 

قاسمی همچنین در شورای اداری استان فارس که با حضور آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری، نمایندگان مجلس، شخصیت‌های برجسته نظامی و انتظامی و علمای استان از جمله آیت‌الله دستغیب و آیت‌الله کلانتری برگزار شد، با اشاره به نتایج بازدیدها و مشکلاتی که مردم داشتند، گفت:  در حوزه حمل و نقل با مصوبات سفر و اعتبارات اتفاق بزرگی می‌افتد.

وی با بیان اینکه آزادراه شیراز ـ اصفهان بزرگترین آزادراه کشور است، گفت: به دلایل مختلف باید قطعه ۷ و ۸ ایجاد شود تا توزیع ترافیک اتفاق بیفتد تا پایان سال قطع ۶ تمام می‌شود؛ درباره قطعه ۷ و ۸ قبل از سفر توافق با سرمایه‌گذار انجام شد و این آزادراه می‌تواند آزادراه بوشهر را کامل کند. قطعه ۸ نیز تا ۲.۵ سال طول می‌کشد اما عملیات اجرایی شروع می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه باند دوم کوار _ عسلویه که اعتبارات خوبی برای آن پیش‌بینی شده ‌و ظرف یک ماه آینده با سازندگان شروع می‌کنیم، افزود: هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که این غیر از بخش مشارکت کننده است. 
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تکمیل آزادراه محور جهرم _ لار نیز مورد توجه قرار گرفته است، افزود: همچنین ۱۰۰ میلیارد برای نقاط حادثه خیز در نظر گرفته شده که عملیات اجرایی شروع می‌شود. 

قاسمی با بیان اینکه برای بزرگراه دشت ارژن _ قائمیه ۴۰ میلیارد تومان اعتباز گذاشته شده است، گفت: راه‌آهن نیز با تهاتر نفت و اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان سرعت می‌گیرد و در یک ماه آینده قراردادها اجرایی می‌شود و پروژه‌های دیگر راه در استان هم مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ساخت مسکن از دیگر موارد مهم این سفر بود، افزود: نیازمندی‌های مسکن مهر و زیرسازی‌ها در دستور کار قرار گرفته است؛ از ۲ میلیون مسکن ۱۲۰ هزار واحد سهم استان فارس است‌.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در اغلب شهرها زمین شناسایی شده است، گفت: در مرکز استان اقدامات لازم باید انجام شود، برخی از قطعات باید الحاق شود به صدرا و توافق با اوقاف نیز انجام شده تا زمین ۱۲۰ هزار مسکن را حل کنیم.

وی تصریح کرد: نهضت مسکن را ‌آغاز می‌کنیم و امیدواریم در این سفر نقطه عطفی در مسکن و حمل و نقل استان به وجود آید.

ایرنا/

برچسب ها: راه و شهرسازی ، وزیر راه ، شاهچراغ لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000PMK

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: راه و شهرسازی وزیر راه شاهچراغ راه و شهرسازی وزیر راه حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرم مطهر شاهچراغ (ع) میزبان شب زنده داران لیالی قدر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، روابط عمومی آستان مقدس حضرت شاهچراغ علیه السلام گفت: این ویژه برنامه‌ها در شب‌های نوزدهم و بیست و یکم رمضان از ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه و در شب بیست و سوم از ساعت ۲۱ با تلاوت کلام الله مجید در شبستان امام خمینی آغاز می‌شود و با قرائت دعای جوشن کبیر، سخنرانی مذهبی و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی ادامه می‌یابد. پایان بخش برنامه‌های لیالی قدر، مراسم قرائت دعای قرآن خواهد بود.
امیرعباس حقیقی‌نیک افزود: جمعه ۱۰ فروردین و در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، پس از تلاوت کلام الله مجید توسط کربلایی حسین پرندک، دعای جوشن کبیر از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه توسط مداحان اهل‌بیت علیهم السلام؛ حاج حسن جوکار و سید حسین فتح الهی قرائت خواهد شد.
مدیر روابط عمومی آستان مقدس حضرت شاهچراغ علیه السلام ادامه داد: از ساعت ۲۳ و ۴۰ دقیقه، حجت الاسلام خورشیدی به ایراد سخن می‌پردازد و حاج مهدی منصوری از ساعت ۱۵ دقیقه بامداد، دعای ابوحمزه ثمالی و از ساعت ۱ و ۴۵ دقیقه دعای قرآن را قرائت خواهد کرد.
وی گفت: یکشنبه ۱۲ فروردین و در شب بیست و یکم ماه رمضان که مصادف با شب شهادت امیرمومنان حضرت علی علیه السلام است، پس از تلاوت قرآن کریم توسط کربلایی حسین پرندک، حاج خلیل نگهبان و سید محسن بنی فاطمی از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه ضمن قرائت دعای جوشن کبیر، در رثای شهادت مولای متقیان، مرثیه‌سرایی می‌کنند و در ادامه آیت الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز از ساعت ۲۳ و ۵۵ دقیقه پیرامون فضایل و مناقب مولای متقیان به ایراد سخن خواهد پرداخت.
پس از آن، دعای ابوحمزه ثمالی از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد با نوای حاج کاظم محمدی قرائت می‌شود و پایان بخش برنامه‌های این شب، قرائت دعای قرآن از ساعت ۲ بامداد توسط امام جمعه شیراز خواهد بود.
حقیقی‌نیک اعلام کرد: سه‌شنبه ۱۴ فروردین و همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، مراسم ترتیل‌خوانی سوره‌های مبارکه روم، عنکبوت و دخان از ساعت ۲۱ با نوای برادر مهدی کشاورز برگزار می‌شود. از ساعت ۲۲ دعای جوشن کبیر توسط سید مصطفی موسوی نژاد و حاج مهدی سروری قرائت می‌شود و آیت الله سید شرف الدین ملک‌حسینی از ساعت ۱۵ دقیقه بامداد به ایراد سخن خواهد پرداخت.
حاج حمیدرمضان پور از ساعت ۴۵ دقیقه بامداد، دعای ابوحمزه ثمالی و از ساعت ۲ و ۱۵ دقیقه دعای قرآن را قرائت خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • حرم مطهر شاهچراغ (ع) امشب میزبان شب زنده‌داران می‌شود
  • هر ماه افتتاح مسکنی خواهیم داشت
  • بذرپاش : امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • حال و هوای حرم مطهر شاهچراغ (ع) در ایام نوروز + فیلم
  • ویژه برنامه‌های لیالی قدر در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • برنامه های بخش مسکن و شهرسازی در ۱۴۰۳ تشریح شد
  • اعلام ویژه برنامه های لیالی قدر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)
  • حرم مطهر شاهچراغ (ع) میزبان شب زنده داران لیالی قدر
  • ویژه برنامه‌های لیالی قدر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)