Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان با تأکید بر ضرورت تکمیل طرح‌های توسعه‌ای منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در شهرستان ماهشهر گفت: تلاش می‌شود در تکمیل طرح‌های توسعه‌ای این منطقه، واحدهای تولیدی پایین‌دست در کنار صنایع بالادست جدید نیز مورد توجه و محور سرمایه‌گذاری‌ها باشند.

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، صادق خلیلیان روز جمعه (۲۳ مهرماه) در جریان بازدید محسن رضایی میرقائد، معاون اقتصادی رئیس جمهوری از اتاق کنترل پتروشیمی مارون اظهار کرد: خوزستان ظرفیت‌های بسیار مطلوبی در حوزه نفت و گاز دارد که سرانجام به‌واسطه ایجاد صنایع مختلف، فعالیت‌های اقتصادی ویژه و راهبردی را از آنها شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از ظرفیت‌های مهم کشور در زمینه پتروشیمی را منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در شهرستان ماهشهر دانست و گفت: یکی از جنبه‌های مهم در صنعت پتروشیمی، توجه به واحدهای تولیدی پایین‌دست است.

استاندار خوزستان افزود: تلاش می‌شود در تکمیل طرح‌های توسعه‌ای این منطقه، واحدهای تولیدی پایین‌دست در کنار صنایع بالادست جدید نیز مورد توجه و محور سرمایه‌گذاری‌ها باشند.

خلیلیان همچنین بومی‌گزینی در استخدام نیروهای انسانی مورد نیاز در شرکت‌های پتروشیمی را ضروری خواند و گفت: در طرح‌های توسعه‌ای منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی این مؤلفه نیز باید به‌عنوان یک اولویت در نظر گرفته شود.

در این بازدید، سید امید شهیدی‌نیا، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این منطقه را تشریح کرد.

منبع: شانا

کلیدواژه: صادق خلیلیان استاندار خوزستان سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی طرح های توسعه ای پایین دست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب در جلسه رفع موانع و مشکلات جذب سرمایه‌گذاری خارجی در خوزستان ضمن تشریح راهکارهای جذب سرمایه‌گذاری خارجی اظهار کرد: ارتباط و معرفی ظرفیت‌های استان به همسایگان، امنیت و تضمین برگشت سرمایه از راهکارهای افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در خوزستان به شمار می‌رود.

وی افزود: یکی از مهمترین اولویت‌های جذب سرمایه‌گذاری، رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذار است و ما وظیفه داریم شرایط و امنیت سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر بخش‌های نفت و گاز، گردشگری، کشاورزی، پتروشیمی، منطقه آزاد و… ظرفیت مطلوبی برای سرمایه‌گذاری خارجی دارند که می‌توان با جذب سرمایه‌گذاران خارجی و تأمین امنیت سرمایه‌گذاری و از طریق طرح‌های تشویقی، گام مهمی را در راستای رشد سرمایه‌گذاری در استان برداشت.

حسینی محراب به تأثیر اتاق‌های بازرگانی در رشد و توسعه اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی اشاره کرد و گفت: رشد، توسعه و پیشرفت اقتصادی هر کشوری رابطه مستقیم با فعالیت اتاق‌های بازرگانی دارد، بر همین اساس اتاق‌های بازرگانی در استان خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند و با برنامه مدون و شناسایی ظرفیت‌های استان و همسایگان در پیشبرد توسعه اقتصاد خارجی و جذب سرمایه‌گذار در استان تلاش کنند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: سرمایه‌گذاری خارجی در کشور یکی از ارکان مهم توسعه و پیشرفت هر استان است، از این رو نگاه تخصصی به این مقوله یکی از اهداف مهم در توسعه اقتصادی خوزستان به شمار می‌رود.

کد خبر 6080397

دیگر خبرها

  • کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • هدفگذاری تجارت ۷۰۰ میلیون دلاری بین ایران و تاجیکستان
  • فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید
  • توسعه مشارکت‌های مردمی در صنعت اولویت وزارت صمت است
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • نگاه توسعه ای به شهر در اولویت قرار گیرد
  • توسعه صنعت فرآوری محصولات کشاورزی در بوشهر اولویت است
  • فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی
  • لزوم شفافیت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی