Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست پایانی سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در فرهنگسرای شهرکرد با اشاره به ضرورت اصلاح قوانین و مقررات حوزه فرهنگی گفت: در صورتی که وزارت نیرو برای تمامی تالاب‌ها، رودخانه‌ها و سد‌های موجود کشور پیوست فرهنگی و اجتماعی تهیه کند بسیاری از مشکلات اشتغال و اقتصادی در مناطق مختلف حل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او افزود: تدوین پیوست فرهنگی برای ظرفیت‌های آبی کشور از سمت وزارت نیرو می‌تواند به باز شدن مسیر‌های گردشگری و واگذاری اراضی به بخش‌های دیگر دولتی و یا خصوصی منجر شده و متولی فرهنگی نیز در ادامه آن مشخص شود.

عباسی اضافه کرد: این استان سرچشمه ۲ رود بزرگ کارون و زاینده رود است که وزارت نیرو در بیش از ۴۰ سال گذشته توجه قابل قبولی به سواحل این رودخانه‌ها نداشته است در حالی که کناره‌های آبی موجود در این استان می‌تواند علاوه بر پاسخ‌گویی به گردشگران داخلی، گردشگران خارجی را نیز به این ظرفیت مهم جذب کند.

عباسی یادآور شد: در حال حاضر این کناره‌های آبی در استان برای ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه گردشگری بدون متولی مشخصی باقی مانده و ساماندهی مسائل مربوط به حوزه فرهنگی این مناطق نیز با مشکل مواجه است که به نظر می‌رسد با ورود وزارت نیرو در این حوزه می‌توان علاوه بر حل مشکلات برای توسعه در ابعاد مختلف نیز در این مناطق اقدام کرد.

او همچنین با تاکید بر اجرای عدالت در توزیع بودجه و اعتبارات گفت: درگذشته اعتباری به چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت که بخش اندکی از آن برای توسعه فرهنگی در نظر گرفته شد که در نتیجه همین کمبود اعتبارات همچنان تعداد بسیاری از طرح‌های این حوزه ناتمام مانده است.

عباسی به مشکل بی آبی استان نیز اشاره کرد و افزود: پنج شهرستان از مجموع ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری با مساله نبود تمایل برای سرمایه‌گذاری رو به رو است چرا که امکان اختصاص آب برای چنین طرح‌هایی وجود ندارد.

او نرخ بالای بیکاری در چهارمحال و بختیاری و قرارگرفتن این استان در ردیف دوم بیکارترین استان کشور را یادآور شد و اظهار داشت: با وجود چنین آماری در بخش بیکاری، جوان‌ترین نیروی انسانی با ۴۳ درصد میزان مشارکت نیز در این استان دیده می‌شود که این موضوع، توجه بیشتر برای اشتغالزایی را تایید می‌کند.

بیشتر بخوانید

تاکید استاندار چهارمحال و بختیاری بر اجرای عدالت در بودجه‌بندی کشور

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه موازی‌کاری و پراکنده‌گویی در حوزه فرهنگ وجود دارد و ساختار مشخصی در این زمینه وجود ندارد، یادآور شد: اگر چه در تمامی مقولات به دوری از تمرکزگرایی تاکید می‌شود، اما در حوزه فرهنگ نیاز است برای ساختار، اعتبار، مجری و پاسخگویی، تعریفی متمرکز شکل گیرد.

عباسی در خصوص مشکلات ساخت سرای مطبوعات چهارمحال و بختیاری به نبود ساختار متمرکز فرهنگی استناد کرد و گفت: در حالی که زمین برای این مرکز فرهنگی واگذار شده است، اما به دلیل غیردولتی بودن مجموعه صنفی اهالی رسانه، امکان تخصیص اعتبار برای ساخت این فضا وجود ندارد و اگر این اعتبار مورد نیاز به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پرداخت شود این اداره با توجه به سیاست‌های دستگاه‌های نظارتی، موافقتنامه اعتباری را نمی‌پذیرد.

او افزود: از این گونه ناهماهنگی‌ها در ساختار اداری و اعتباری حوزه فرهنگ بسیار است و با وجود آمادگی دولت برای ارائه حمایت‌های مالی نمی‌توان شیوه مشخصی برای اجرای طرح‌های مختلف در بخش‌هایی همچون کانون‌های فرهنگی، ستاد امر به معروف و نهی منکر، ستاد اقامه نماز و مراکز فرهنگی مانند مصلا و مساجد انجام داد.

انتهای پیام/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اصلاح قوانین و مقررات وزارت نیرو چهارمحال و بختیاری وزارت نیرو حوزه فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان داری میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو

علیرضا جیلان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: این اداره‌کل در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) حضور فعال خواهد داشت.

وی افزود: افزون‌بر دو هزار و ۵۰۰ میهمان خارجی شامل سفیران و سرمایه‌گذاران از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

جیلان اضافه کرد: این اداره‌کل امسال برای دومین سال متوالی در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) شرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید

توسعه میراث فرهنگی و گردشگری در بام ایران با ثبت ۵۳ قرارداد

وی بیان داشت: نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی کشور (اکسپو) از روز شنبه هشتم اردی‌بهشت‌ماه جاری کار خود را آغاز می‌کند.

جیلان ادامه داد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در غرفه ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان سرمایه‌گذاران خارجی برای ارائه توانمندی‌های صادراتی است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • میدان داری میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی
  • دومین کنگره شهدا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
  • ریل پیشرفت استان سمنان از مسیر تدوین پیوست فرهنگی می‌گذرد
  • پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سمنان تدوین شود
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است