Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@02:04:36 GMT

کاهش موقت صادرات LPG ایران

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۵۵۶۰

کاهش موقت صادرات LPG ایران

صادرات LPG ایران در اکتبر به ۴۴۰ هزار تا ۴۵۰ هزار تن در مقایسه با ۵۵۶ هزار تن در سپتامبر، کاهش پیدا می کند اما در ماه میلادی آینده بهبود خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، یک منبع تجاری آگاه به اس اند پی گلوبال پلاتس گفت: حجم صادرات LPG ایران در اکتبر نسبت به سپتامبر کمتر خواهد بود. حجم صادرات بین ۴۵۰ تا ۵۳۰ هزار تن در ماه در نوسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر تعطیلی وجود نداشته باشد، برآورد می شود حجم صادرات نوامبر مشابه سپتامبر باشد.

صادرات LPG ایران از فاصله ژوییه تا اوت حدود ۵۰۰ هزار تن در ماه بوده که بالاترین میزان در دو سال اخیر است و در سپتامبر افزایش بیشتری پیدا کرد. این میزان صادرات با حجمی که در اکتبر و نوامبر صادر می شود، به تامین تقاضای رو به افزایش چین کمک خواهد کرد.

قیمت LPG در آسیا تحت تاثیر اوج گیری تقاضا در آستانه زمستان نیمکره شمالی و نگرانیها نسبت به کمبود عرضه گاز، روند صعودی داشته است و پروپان شمال آسیا ششم اکتبر به ۹۱۰ دلار در هر تن افزایش یافت که بالاترین قیمت از دوم ژوییه سال ۲۰۱۴ بود اما در ۱۵ اکتبر به ۸۷۰.۵ دلار در هر تن عقب نشینی کرد.

منابع چینی اظهار کرده اند LPG ایرانی بیشتری امسال به دلیل قیمت رقابتی این گرید به چین وارد شده است. به گفته منابع بازرگانی، LPG ایرانی با تخفیف بیش از ۲۰ دلار در هر تن و حتی ۳۰ دلار در هر تن در مقایسه با سایر محموله های خاورمیانه ای فروخته می شود.

بر اساس گزارش پلاتس، در دور قبلی تحریمهای غربی در سال ۲۰۱۲، واردکنندگان چینی محموله های ایرانی را با تخفیف ۴۰ تا ۵۰ دلار در هر تن خریداری می کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صادرات LPG ایران صادرات LPG ایران دلار در هر تن هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۹ میلیارد دلار کالا از استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، بوشهر، ضرغام حیدریه در نشست با مدیران اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: احیاء واحد‌های راکد و افزایش ظرفیت تولیدی واحد‌های صنعتی در اولویت برنامه‌های حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری استان است.

وی افزود: با احیای واحد‌های تولیدی راکد، افتتاح طرح‌های صنعتی جدید و افزایش ظرفیت واحد‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ضمن افزایش تولید زمینه اشتغال‌زایی جدید نیز فراهم شده است.

مدیرکل امور اشتغال و سرمایه گذاری استانداری بوشهر با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر توسعه طرح‌های اقتصاد دریامحور است تصریح کرد: در این حوزه اقدامات مهم و موثر برای طرح‌های اقتصادی دریا پایه تدوین و عملیاتی شده است.

وی از صادرات بیش از ۹ میلیارد دلار کالا و محصولات تولیدی از استان خبر داد و خاطر نشان کرد: استان بوشهر در کنار خلیج فارس از توانمندی بالایی در عرصه صادرات و واردات برخوردار است و از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، ۹ میلیارد و ۹۲۹ میلیون دلار کالا از استان بوشهر صادر شده است.

حیدریه گفت: چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، آفریقای جنوبی، سریلانکا، قطر، ویتنام و افغانستان مقصد بیشترین کالا‌های صادراتی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز توسعه مبادلات تجاری با کشور‌های مختلف را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: صادرات بالغ بر ۹ میلیارد دلار کالا نشانه جایگاه ویژه استان بوشهر است.

مهدی صفوی وزن کالا‌های صادراتی در ۱۱ ماه امسال را ۲۷ میلیون و ۹۶۵ هزار تن اعلام و تصریح کرد: این میزان کالای صادراتی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون تعداد ۲۷۵ فقره جواز تأسیس صنعتی در استان بوشهر صادر شده است، اضافه کرد: این واحد‌های صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۸ هزار و ۳۶۸ میلیارد تومان و اشتغال ۵ هزار نفر بر اساس برنامه زمانبندی راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل صمت استان بوشهر با اشاره به این‌که در این استان ۱۱ شهرک صنعتی و ۱۰ ناحیه صنعتی فعال است، اضافه کرد: همسایگی با کشور‌های حوزه خلیج‌فارس و وجود بنادر متعدد برای انجام صادرات به کشور‌های مختلف از جمله ظرفیت‌های مهم استان است.

دیگر خبرها

  • ارزش صادرات تخم مرغ به ۱۷۰ میلیون دلار رسید
  • ۱۷۰ میلیون دلار تخم‌مرغ در سال ۱۴۰۲ صادر شد
  • صادرات ۹ میلیارد دلار کالا از استان بوشهر
  • ارزآوری حاصل از صادرات ید در گلستان ۲۰ درصد کاهش یافت
  • استان یزد بیش از 1 میلیارد دلار کالا صادر کرد
  • صادرات استان البرز از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد
  • تامین ارز مورد نیاز طرح‌های توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران با هدف افزایش صادرات این محصول به ۴ میلیارد دلار در سال
  • صادرات استان البرز از یک میلیارد دلار عبور کرد
  • تامین ارز برای افزایش صادرات مس به ۴ میلیارد دلار
  • صادرات ۴۵ میلیون دلاری غیرنفتی/ چین و امارات اولین شرکای تجاری ایران