Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به نقش اثرگذار صنعت پتروشیمی در اقتصاد کشور گفت: ایجاد ارزش افزوده بیشتر در تولید محصولات صنایع بالادستی، میانی و پایین‌دستی پتروشیمی به‌عنوان راهبردی اساسی در حال پیگیری است.
به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی سید امید شهیدی‌نیا روز جمعه (23 مهرماه) در حاشیه بازدید محسن رضایی میرقائد، معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در شهرستان ماهشهر اظهار کرد: این منطقه به‌عنوان یکی از قطب‌های اصلی صنعت پتروشیمی کشور، 30 درصد ظرفیت تولید کشور را در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزد: تلاش می‌شود همگام با توسعه صنعت پتروشیمی، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر نیز سهم خود از تولید محصول در کشور را حفظ و تقویت کند.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ادامه‌ داد: در همین زمینه، طرح‌های زیادی در بخش صنایع بالادستی، میانی و پایین‌دستی تعریف شده که محوریت آنها بیشتر روی صنایع پیشران متمرکز شده است.
شهیدی‌نیا ایجاد ارزش افزوده بیشتر در تولید محصولات پتروشیمی را ضروری دانست و گفت: پیشبرد این سیاست، بی‌شک سبب کاهش نیاز کشور از واردات بعضی از محصولات خارجی می‌شود که سرانجام کاهش خروج ارز از کشور را درپی دارد.
وی تصریح‌ کرد: توجه به صنایع پیشران به‌عنوان اقدامی توسعه‌ای جایگاه مهمی در کشور دارد و این موضوع همواره از اولویت‌های کاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی یادآور شد: اجرای طرح‌های توسعه‌ای این صنعت در منطقه به‌عنوان راهبردی جدی دنبال می‌شود که زمینه‌ساز رشد اقتصادی و پایداری سهم تولید محصول در کشور خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح راه آهن رشت - کاسپین در محدوده منطقه آزاد انزلی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ نماینده ویژه رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور امروز در بازدید از طرح راه آهن رشت - کاسپین از افتتاح این طرح تا چند روز دیگر خبر داد. 

حجت الله عبدالملکی امروز در بازدید از این طرح گفت : طرح اتصال ریلی دریای خزر به خلیج فارس از مهم ترین طرح های راهبردی و اقتصادی کشور است که فاز منطقه ی آزاد این طرح به زودی افتتاح می شود.

دیگر خبرها

  • تکمیل طرح راه آهن رشت - کاسپین در محدوده منطقه آزاد انزلی
  • اعلام رسمی سازمان مالیاتی برای افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از اولین روز ۱۴۰۳
  • اجرای نرخ ۱۰ درصدی مالیات ارزش افزوده از ابتدای ۱۴۰۳
  • افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد
  • مزیت‌ها و قابلیت‌های استان مرکزی در آینه اقتصاد
  • وزیر نفت: بازارهای جدیدی برای نفت ایران پیدا کردیم/ ۵ طرح پتروشیمی آماده بهره‌برداری است
  • ایجاد زنجیره ارزش تولید ماهی در قفس در آب‌های شمال کشور
  • کسب سوددهی بلندمدت و بهره‌وری بالاتر در صنعت پتروشیمی با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی
  • رشد ۷ درصدی تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۷درصدی تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۲/ رفع چالش نقدینگی ۱۶ هزار واحد صنعتی با عرضه اعتباری ۸۰ همتی