Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@10:26:32 GMT

تخریب حفاظ پل انقلاب خرم‌آباد/ سقوط در کمین عابران!

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۵۵۷۰

تخریب حفاظ پل انقلاب خرم‌آباد/ سقوط در کمین عابران!

‍‍‍‍‍‍

دریافت 22 MB

به گزارش خبرنگار مهر، بخشی از حفاظ پل انقلاب شهر خرم‌آباد به عنوان یکی از مرتفع‌ترین پل‌های شهری تخریب شده است و این امر عابران را در معرض خطر سقوط قرار داده است، می‌طلبد شهرداری و متولیان امر در اسرع وقت نسبت به ایمن سازی این پل اقدام کنند.

کد خبر 5328355.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری خرم آباد سقوط از بلندی خرم آباد ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه شیراز واکسن کرونا سیدابراهیم رئیسی عکس استانها نیروی انتظامی یادروز حافظ شیوع کرونا ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) خانه‌ای شگفت‌انگیز در صحرا که مثل جانوری وحشی کمین کرده است

در سال ۱۹۸۶، یادداشت دست‌نویسی به یک معمار در سن دیگو تحویل داده شد که در آن نوشته شده بود: «آقای کلوگ عزیز، من و همسرم اخیراً یک محوطۀ بسیار جالب، اما غیرمتعارف، برای ساختمان‌سازی در صحرای کالیفرنیا خریده‌ایم…».

به گزارش فرادید؛ این نامه که توسط یک زوج هنرمند برای معمار مشهوری به نام کندریک بنگز کلوگ فرستاده شده بود، منجر به خلق یکی از خارق‌العاده‌ترین نمونه‌های معماری «ارگانیک» مدرنیستی تا به امروز شد: «خانه مرتفع صحرایی».

این ملک که در لبۀ پارک ملی جاشوا تری واقع شده، در مکانی پر از تخته‌سنگ‌های بزرگ مشرف به صحرای کالیفرنیا ساخته شده است. هر اینچ از این خانه باشکوه از مواد طبیعی و با دست ساخته و تراشیده شده است.

ساخت این ساختمان پنج سال به طول انجامید و ساخت و طراحی فضای داخلی آن که توسط طراح مشهور جان وورگین انجام شد نیز ۱۴ سال دیگر به طول انجامید!

کلوگ در مصاحبه‌ای با مجله T توضیح داد: «ایدۀ اصلی این بود که خانه به نوعی در درون چشم‌انداز جا خوش کند؛ طوری که انگار جزئی از آن است. از ابتدا قرار بود ساختمان بر روی صخره‌ها کمین کرده باشد؛ درست مثل جانوری که در میان سنگ‌ها مخفی شده است».

از فاصله دور، شکل ارگانیک این خانه را می‌توان به اسکلت یک هیولای بیابانی تشبیه کرد که استخوان‌های آن از میان مجموعه بزرگی از تخته‌سنگ‌ها بیرون زده‌اند.

تعداد ۲۶ ستون بتنی مستقل در کنار یکدیگر «خانه صحرایی مرتفع» را تشکیل می‌دهند؛ هر کدام از این ستون‌ها هفت فوت در سنگ بستر فرو رفته‌اند تا از پایداری سازه اطمینان حاصل شود. هر ستون در بالاترین سطح به بیرون و به سمت ستون کناری‌اش خمیده شده است تا در مجموع سقفی لایه‌ای را تشکیل دهند.

صفحات شیشه‌ای ستون‌ها را به هم متصل می‌کنند و سقفی را ایجاد می‌کنند که در روز نور را به داخل راه می‌دهد و در شب منظرۀ ستارگان را برای ساکنان خانه در معرض دید قرار می‌دهد.

اما شگفتی‌ها فقط به محیط بیرونی محدود نمی‌شود. در داخل خانه، هر سطح و هر قطعه‌ای به دقت توسط وورگین طراحی شده است. از در‌ها گرفته تا دستگیره‌های درها، شیرآلات، کف‌پوش‌ها، نرده‌ها، کلید‌های روشنایی، صندلی‌ها و کابینت‌ها، هر قطعه مبلمان و هر وسیلۀ دیگری که فکرش را بکنید، با نهایت ظرافت و دقت توسط این استاد صنعتگر در طی ۱۴ سال ساخته شده‌اند.

تخته‌سنگ‌های بزرگی که درون خانه نصب شده‌اند؛ علاوه بر شکوه و زیبایی خارق‌العاده‌شان، پیوند درون و بیرون بنا را به عالی‌ترین شکل برقرار می‌کنند. میز‌ها و صندلی‌هایی که از سنگ مرمر و چوب حکاکی شده‌اند نیز شبیه استخوان‌های حیوانات ماقبل تاریخ به نظر می‌رسند.

دیگر خبرها

  • سیل در کمین ۵ استان کشور
  • سیل در کمین ۵ استان کشور/ مردم هشدار‌ها را جدی بگیرند
  • سیل در کمین ۵ استان کشور/ مردم هشدارها را جدی بگیرند
  • معضل جولان سگ‌های ولگرد این بار اهالی گورت اصفهان را نگران کرد + فیلم
  • سیل در کمین است؛ به این استان‌ها سفر نکنید
  • سیل در کمین است؛ به این استان ها سفر نکنید
  • (تصاویر) خانه‌ای شگفت‌انگیز در صحرا که مثل جانوری وحشی کمین کرده است
  • نگرانی رانندگان از وجود کانال بدون حفاظ در کنار جاده اراک - سلفچگان + تصویر
  • تخریب در کمین حمام باستانی روستای بالاگنج افروز بابل
  • خطر در کمین فوتبالیست های قمارباز ایران؛ سردسته باند شرط بندی به دام افتاد