Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر تورانیان، عضو هیأت مدیره انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی با اشاره به برگزاری جلسه هیأت مدیره انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی با معاون امور فرهنگی گفت: این دعوت از سوی معاونت امور فرهنگی نشانگر آن بود که در رویکرد جدید این معاونت، تشکل‌ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: خوشحالی ما از این بود که با مسئولی مواجهیم که کاملا به این حوزه آشناست و به قول کشتی‌گیرها خاک تشک خورده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه بحث‌های دقیق و مهمی را پیگیری کردیم و درباره مشکلات و چالش‌های مهم نشر دانشگاهی تبادل نظر کردیم.

تورانیان با اشاره به ضرورت تغییر در رویکرد معاونت فرهنگی گفت: در برهه کنونی وضعیت ناشران بسیار بد و اسفناک است و ناشران در شرایطی که پنجه در پنجه بحران نشر هستند باید تلاش کنند مشکلات نقدینگی خود را بر طرف کنند.

* کاهش تیراژ کتاب‌ها به ۱۰۰ یا ۲۰۰ نسخه

عضو هیأت مدیره انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی ادامه داد: متاسفانه در این شرایط تیراژ کتاب‌ها به ۱۰۰ یا ۲۰۰ نسخه کاهش یافته است که زیبنده کشوری با ۸۳ میلیون نفر جمعیت نیست که این همه سابقه فرهنگی دارد و انقلاب آن یک انقلاب فرهنگی بوده است.

* خودکفایی کاغذ با کارخانه‌های داخلی

تورانیان با اشاره به پیشنهاد پیگیری تولید کاغذ در این جلسه گفت: بحث خودکفایی را در این جلسه مطرح کردیم زیرا ۹۰ درصد کاغذهای ما را کاغذهای وارداتی تشکیل می‌دهد و با توجه به تحریم‌ها باید به فکر تولید داخلی باشیم تا سیستم نشر ما خودکفا شود. در چند سال گذشته اگر در حوزه کاغذ خودکفا بودیم، مطمئنا با این همه مشکل مواجه نمی‌شدیم. بحث ما این بود که کارخانه‌های داخلی تولید کاغذ فعال شوند و از ظرفیت این کارخانه‌ها برای تامین کاغذ نشر استفاده کرد.

* تکثیر غیرقانونی کتاب‌های دانشگاهی

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه موضوع تکثیر غیرقانونی کتاب‌های دانشگاهی را مطرح کردیم؛ هیچ یک از ناشران و مؤلفان، مالک کتاب‌هایشان و منافع آثارشان نیستند و امنیتی در این حوزه ندارند. ماحصل کارهای یک ناشر و مولف یک‌ شبه به باد می‌رود و با این کار لطمات جبران‌ناپذیری به صنعت نشر وارد می‌کنند. ما آمادگی داریم در کنار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مقابله با این جریان همکاری کنیم.

وی همچنین با اشاره به تغییر رویکرد در معاونت امور فرهنگی گفت: با صحبت‌هایی که در این جلسه انجام شد، روحیه گرفتیم زیرا واقعا انگیزه خود را از دست داده بودیم. این جلسه موجب شد تا بارقه امیدی بدرخشد و از این وضعیت فاجعه‌آمیز رها شویم و با همکاری بخش خصوصی و وزارت فرهنگ و ارشاد رونقی در بازار نشر ایجاد کنیم.

تورانیان یکی از مطالبات مقام معظم رهبری را «نهضت‌ کتابخوانی» عنوان کرد و گفت: برای احیای این مطالبه از معاونت امور فرهنگی توقع داریم تلاشی انجام دهد تا پاسخ مثبتی به این مطالبه داده شود و اتفاق مبارکی در حوزه کتاب و کتابخوانی بیفتد.

* پیشنهاد تأسیس تشکلی راهبردی در وزارت ارشاد برای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری نشر

عضو هیأت مدیره انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی درباره پیشنهاد تشکیل تشکلی راهبردی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در حوزه نشر گفت: ایجاد چنین تشکلی می‌تواند راه را برای مطالبه‌گری تشکل‌ها برای ارتقای صنعت نشر مهیا کند و با برنامه‌ریزی‌های دقیق و ترویج کتابخوانی شاهد آن باشیم که بار دیگر کتاب در سبد مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انجمن ناشران دانشگاهی وزارت ارشاد ناشران دانشگاهی امور فرهنگی کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۵۶ هزار ماموریت در طرح سلامت نوروزی / مرکز تحقیقات اورژانس کشور تأسیس می‌شود

وزیر بهداشت با اشاره به انجام بیش از ۵۶ هزار ماموریت در طرح سلامت نوروزی گفت: به زودی مرکز تحقیقات اورژانس کشور تأسیس خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی در جلسه بازدید از اورژانس تهران اظهار کرد: برای استقبال تعطیلات و خدمت به مردم از بیست‌وچهارم اسفند تا به امروز بازرسی از اماکن تجمعی آغاز شده است که تا بیست‌وپنجم فروردین نیز ادامه خواهد داشت و همکاران در قالب طرح «سلامت نوروزی»، ۵۶ هزار و ۱۱۷ مأموریت داشتند که از این تعداد حدود ۱۰ هزار ۶۰۰ مأموریت، ترافیکی و مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه برای کاهش این حوادث باید توصیه‌های مناسبی از طریق رسانه‌ها ارائه شود، افزود: این موضوع که رسانه‌ها سبک زندگی مردم از قبیل نوع تغذیه، استراحت و نوع استراحت را در مواقع تعطیلات و مسافرت اطلاع‌رسانی می‌کنند، اقدامی ارزشمند است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه اورژانس کشور دانشگاه تلقی می‌شود و اطلاعاتی که در اینجا به دست می‌آید بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: به زودی مرکز تحقیقات اورژانس کشور تأسیس خواهد شد.

عین اللهی ادامه داد: این اطلاعات و مرکز تحقیقات و توسعه‌ای که در اورژانس کشور مستقر خواهد شد می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد، انتظار ما تنها در حد مقاله نیست و اقدامات عملیاتی نیز نیاز است و توقع داریم که عملکردها سرعت بیشتری داشته باشد.

وی با تاکید بر ایجاد رابطه قوی با مردم گفت: مردم ما در طول تاریخ و به‌ویژه بعد از انقلاب نشان دادند که بسیار فهیم و همکار هستند، به گونه‌ای که در پویش ملی سلامت، ۴۶ میلیون نفر شرکت کردند و مدیران باید ارتباط قوی‌تری با مردم برقرار کنند.

کد خبر 737044

دیگر خبرها

  • پاکستان دومین مرحله اخراج اتباع غیرمجاز افغانستان را آغاز می‌کند
  • «رویای آمریکایی» و چند کتاب دیگر
  • رسالت فعالان فرهنگی مقابله با جنگ شناختی دشمنان است
  • ۳۵۰ جواز تأسیس در استان مرکزی صادر شد
  • مطالبات ناشران چهارمین نمایشگاه کتاب کیش پرداخت شد
  • انجام بیش از ۵۶ هزار ماموریت در طرح سلامت نوروزی / مرکز تحقیقات اورژانس کشور تأسیس می‌شود
  • برگزاری اولین جلسه میز تخصصی نانو فناوری استان اردبیل
  • شکستی دیگر برای آمریکا در آفریقا؛ حضور نظامی در نیجر غیرقانونی اعلام شد
  • گزارش تصویری | شصت‌ویکمین سالگرد تأسیس بنیاد فرهنگی البرز
  • سرگذشت «مرموزترین کتاب جهان» که هیچ‌کس نمی‌داند دربارۀ چیست (+عکس)