Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اقتصادی رئیس جمهوری ضمن قدردانی از شرکت ملی نفت ایران برای پیشگام شدن در زمینه تخصیص اعتبار به طرح‌های مسئولیت اجتماعی در خوزستان، تأکید کرد دیگر شرکت‌ها مانند پتروشیمی‌ها و سازمان آب و برق نیز باید از این رویه پیروی کنند.

به گزارش شانا به نقل از ایسنا، محسن رضایی میرقائد شامگاه جمعه (۲۳ مهرماه) در قرارگاه بازسازی مناطق زلزله‌زده اندیکا در محل استانداری خوزستان اظهار کرد: هر حادثه‌ای شبیه اندیکا پیش می‌آید، مردم محل می‌گویند نعمت الهی است زیرا را پس از سال‌ها مسئولان متوجه محرومیت این نقطه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشکلات و کمبودها در مناطق زلزله‌زده، افزود: به هر جای استان خوزستان نگاه می‌کنیم دو مقوله دردناک محرومیت و عقب‌ماندگی را می‌بینیم، چرا باید در استانی که ثروتمندترین استان کشور است، محرومیت و عقب‌ماندگی وجود داشته باشد؟

معاون اقتصادی رئیس جمهوری ادامه داد: یکی از دلایل این مسئله، عمل نکردن شرکت‌های بزرگ منطقه به تعدهایشان است؛ این شرکت‌ها از نیروی انسانی، آب و هوا و همه ظرفیت‌های خوزستان استفاده می‌کنند، اما به تعهدهای مسئولیت اجتماعی خود عمل نمی‌کنند، البته از شرکت ملی نفت که پیشگام هزینه مسئولیت اجتماعی شده است، تشکر می‌کنیم، دیگر شرکت‌ها مانند پتروشیمی و حتی سازمان آب و برق نیز باید این کار را انجام دهند.

رضایی میرقائد گفت: استاندار خوزستان باید شجاعانه و با تمام توان بایستد تا این شرکت‌ها به وظایف و تعهدهای قانونی خود عمل کنند، در این دولت تلاش می‌کنیم به تعهدهای قانونی این شرکت‌های بزرگ عمل شود.

اختصاص شهری دیگر برای ساخت ۲۰ تا ۳۰ واحد پتروشیمی جدید در خوزستان

وی با اشاره به فعالیت ۲۰ واحد پتروشیمی در منطقه، بیان کرد: با پول مسئولیت اجتماعی می‌توان از ساحل استان خوزستان تا شمال استان را آباد کرد، به استاندار گفتم شهر دیگری نیز برای پتروشیمی در نظربگیرند و ۲۰ تا ۳۰ واحد دیگر هم داشته باشیم؛ این ظرفیت‌ها بسیار بزرگ است.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری افزود: نمی‌شود تا حادثه‌ای رخ دهد سراسیمه به استان خوزستان بیاییم و ببینیم مردم، ابتدایی‌ترین امکانات مانند معیشت، جاده، راه، تولید و اشتغال را ندارند، چرا باید وضع مردم این‌گونه باشد؟

رضایی میرقائد گفت: بخشی از این وضع به مدیران این استان برمی‌گردد؛ مدیر در خوزستان باید به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کند،. مدیران این استان باید حق مردم را بگیرند، چرا کوتاهی می‌کنند؟

وی بیان کرد: مسئله دیگر مربوط به خوزستان این است که فعالیت‌هایی که در این استان انجام می‌شود، ناقص می‌مانند، ۲۵۰ هزار هکتار زمین‌های استان یکپارچه‌سازی، بهبودسازی، زهکشی و کشت شده‌اند اما صنایع تبدیلی، بسته‌بندی و فرآوری ایجاد نشده‌اند، هیچ ملت، دولت یا کشوری این همه کار زیربنایی انجام نمی‌دهد و ناقص رها کند.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری ادامه داد: طرح ایجاد سه شهر کشاورزی، صنعتی و تجاری را داریم که مطالعات آن توسط دانشگاه شهید چمران اهواز انجام شده است.

رضایی میرقائد با بیان اینکه باید زنجیره ارزش سرمایه‌گذاری تکمیل شود، گفت: در صورت تکمیل کار، می‌توانستیم ۱۰ برابر از این سرمایه‌گذاری نظام که مقام معظم رهبری نیز پای آن بوده است، استفاده کنیم.  

لزوم تکمیل زنجیره ارزش پروژه‌ها در خوزستان

وی افزود: در شرایطی که بودجه عمرانی کشور نزدیک به صفر بوده، در خوزستان فوق‌العاده بوده است بنابراین باید پروژه‌هایی که زنجیره‌های ارزش آن‌ها کامل نشده، بررسی شوند و حداکثر بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری انجام شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با اشاره به مسئله آب خوزستان تصریح کرد: شرکت‌های فولاد، پتروشیمی و دیگر شرکت‌ها نباید نیاز خود را از رودخانه کارون بگیرند و باید آب‌شیرین‌کن داشته باشند، باید برنامه‌زمان‌بندی برای این شرکت‌ها تعیین شود تا آب مورد نیاز خود را از خلیج فارس تامین کنند و به کارون فشار نیاورند تا آب کارون برای شرب و کشاورزی آزاد شود.

رضایی میرقائد با تاکید بر لزوم حل مسئله اضافه برداشت از آب، گفت: بخش عظیمی از آب رودخانه‌ها برای صنایعی که مجاور آب هستند صرف می‌شود در حالی که به راحتی می‌توانند از آب خلیج فارس استفاده کنند؛ در این شرایط ظلم بزرگی به کشاورزی خوزستان می‌شود بنابراین باید شرایط برای برداشت آب صنایع از خلیج فارس فراهم شود تا دیگر در فصول کشت نگران مسئله آب نباشیم.

وی با اشاره به ضرورت پیگیری تدوین نظام‌نامه اقتصادی، ادامه داد: سبد کشاورزی نیز باید مشخص شود تا ببینیم از هر محصول چه مقدار نیاز داریم، برای نمونه اگر نیشکر بیش از حد توسعه یافته است، باید محدود شود تا این قدر آلودگی ناشی از زهاب‌ها را نداشته باشیم، حد کشت برنج در پر آبی و کم آبی خوزستان نیز باید مشخص شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری بیان کرد: پاشنه زاگرس میان چهار استان واقع و کاملا رها شده است و بخش مهمی از آن در خوزستان قرار دارد که باید برای آن برنامه‌ای داشته باشیم، مردم در این منطقه ساکن نیستند و عشایر هستند، میان این منطقه و چهارمحال و بختیاری زلزله خاموشی رخ داد که در پی این زلزله یک هزار واحد مسکونی تخریب شده است و یک هزار و ۹۰۰ واحد نیازمند تعمیر هستند و باید ارزیابی‌ها به‌سرعت تکمیل شوند.

رضایی میرقائد با بیان اینکه زاگرس میانی منطقه‌ای زلزله‌خیز است، گفت: بیشتر از یک ماه و نیم برای حل مشکل اسکان موقت زلزله‌زدگان وقت نداریم و باید از فردا فعالیت‌ها در این باره بسیج شود تا اسکان اضطراری و امدادرسانی پایان یابد سپس باید برای اسکان دائم برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه هنوز آثار زلزله مسجدسلیمان باقی مانده و کار در حال انجام است، گفت: در پی زلزله کنونی، ۱۲۵ میلیارد تومان برای موارد غیر مسکونی محاسبه شده  و با احتساب دیگر موارد، حدود ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است که باید به‌سرعت محاسبات پایان یابد.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری تصریح کرد: گرم شدن جامعه ما برای یک حادثه یک تا دو هفته بیشتر نیست و پس از آن شاید حتی فراموش شود که در خوزستان زلزله رخ داده است بنابراین باید به‌سرعت ارزیابی‌ها تکمیل و فهرست ارائه شود تا در هیئت دولت تصویب کنیم.

منبع: شانا

کلیدواژه: محسن رضایی میرقائد معاون اقتصادی رئیس جمهوری استان خوزستان شرکت ملی نفت ایران مسئولیت اجتماعی معاون اقتصادی رئیس جمهوری مسئولیت اجتماعی رضایی میرقائد شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه کولر برای مدارس شهر بندر امام خمینی (ره)

پیام برزگر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: پتروشیمی رازی به عنوان یک شرکت مشترک ایرانی و ترکیه‌ای در حوزه مسئولیت اجتماعی اقدام ارزشمندی انجام داده است.

او می‌گوید: آموزش و پرورش زیرساخت فرهنگ، آینده و اقتدار کشور است و توجه به آموزش و پرورش در واقع توجه به آینده کشور است.

رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی با تقدیر از انجام مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه آموزش و پرورش گفت: شرکت‌های پتروشیمی اقدامات خوبی را برای ارتقاء سطح کیفیت آموزش و پرورش و رفاه دانش آموزان در سطح شهرستان بندرماهشهر و بندر امام خمینی (ره) انجام داده اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش بندر امام خمینی (ره) در این آیین اظهار کرد: برای نخستین بار است که در بندر امام خمینی (ره) شاهد چنین اقدام ارزشمندی هستیم و ۱۰۸ کولر گازی بطور یک جا توسط شرکت پتروشیمی رازی به مدارس شهر اهدا می‌شود.

محمودی افزود: ۲۱ هزار دانش آموز در بندر امام خمینی (ره) مشغول تحصیل هستند و اهدای کولر اقدام خوبی برای رفاه حال دانش آموزان است.

وی ادامه داد: در سطح شهر بندر امام خمینی (ره) ساخت مدارس، ترمیم و بازسازی و همچنین تجهیز مدارس توسط شرکت‌های پتروشیمی در حال انجام است که نشان از اهتمام ویژه شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی به مقوله آموزش و پرورش و فرهنگ بویژه در بندرامام است و صمیمانه از شرکت‌های پتروشیمی و شورای راهبردی از این بابت تشکر می‌کنم.

امام جمعه بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: یکی از توصیه‌های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی تقویت امید و ایمان در مردم است که مصدایق آن همین اقدامات شرکت‌های پتروشیمی در حوزه مسئولیت اجتماعی است.

حجت الاسلام عبادی افزود: از مسئولان پتروشیمی رازی و شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بابت نگاه و توجه به مسئولیت‌های اجتماعی قدردانی می‌کنم.

وی گفت: عزم جدی شورای راهبردی و مدیریت انقلابی آن برای خدمت به مردم است و امیدوارم عقب ماندگی‌هایی که در سالیان گذشته وجود داشته، با عزم شورای راهبردی و شرکت‌های پتروشیمی جبران شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • درس مهم برنامه اسکار مهران مدیری به مسئولان
  • رئیس جمهور: تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • توصیه مهم رئیسی به مدیران برای افزایش رضایت اجتماعی
  • تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • توصیه مهم رئیس جمهور به مدیران برای افزایش رضایت اجتماعی
  • درس مهم برنامه اسکار مهران مدیری : فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی هیچ کاربردی ندارد...
  • همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند
  • ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان
  • تهیه کولر برای مدارس شهر بندر امام خمینی (ره)