Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-19@11:26:56 GMT

پنج راهکار عجیب برای کاهش وزن

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۵۶۴۱

گاهی ممکن است رژیم‌های سخت برای کوتاه مدت موثر باشند، اما بعد از گذر زمان فرد رژیم گیرنده خسته از رژیم خود می‌شود.

خبرگزاری میزان _ برترین‌ها نوشت: نخوردن کربوهیدرات را فراموش کنید. لازم نیست به خودتان سختی بدهید تا لاغر شوید و دوباره پس از مدتی به وزن قبلی بازگردید. رژیم‌های سخت شاید در کوتاه مدت موثر باشند، اما فرد رژیم گیرنده پس از مدتی از این همه بخور و نخور‌ها خسته و بی خیال رژیم خود می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب یک سری قواعد قدیمی برای رژیم را ذکر و آن‌ها را رد کرده ایم و در عوض قواعد جدیدی پیش روی شما قرار داده‌ایم.

قانون قدیمی: حذف کربوهیدرات

چرا باید این قانون را در هم بشکنید: حذف کردن قند و کربوهیدرات از رژیم غذای روزانه فقط برای مدت کوتاهی پاسخگوست و در طولانی مدت افراد نمی‌توانند این شراط را تحمل کنند. محققان ثابت کرده اند، افرادی که کربوهیدرات‌های کمی در وعده‌های غذایی خود دارند، حدود دوکیلوگرم بیشتر از افرادی وزن کم می‌کنند که هیچ کربوهیدراتی مصرف نمی‌کنند.

قانون جدید: روزانه می‌توانید از ۵ پیمانه غلات همچون جودوسر یا برنج قهوه‌ای استفاده کنید. کربوهیدرات، انرژی و فیبر بالایی دارد و نخوردن آن به هیچ عنوان منطقی و درست نیست.

قانون قدیمی: نخوردن زرده تخم مرغ

چرا باید این قانون را در هم بشکنید: در نتیجه تحقیقات دانشگاه ساری انگستان، افرادی که روزانه دو تخم مرغ را برای مدت ۱۲ هفته می‌خورند نیز به اندازه افرادی وزن کم می‌کنند که تخم مرغ را از وعده‌های غذایی خود حذف کرده اند. میزان کلسترول موجود در تخم مرغ در مقایسه با چربی‌های اشباع موجود گوشت‌های فراوری شده بسیار کم است.

قانون جدید: زرده تخم مرغ سرشار از پروتئین، کلسیم و آهن است. بهتر است آن را نیز در رژیم غذایی خود بگنجانید تا رژیم متعادل و سالمی داشته باشید؛ و از مصرف غذا‌های فراوری شده همچون سالامی که مملو از کلسترول و چربی است، خودداری کنید.

قانون قدیمی: زیاد کردن وعده‌های غذایی

چرا باید این قانون را در هم بشکنید: مطالعات دهه ۹۰ میلادی ثابت کرده بودند در همه طول روز میان وعده‌های کوچک خوردن می‌تواند اشتهای زیاد را کنترل کند. اما تحقیقات کانادایی جدید نشان می‌دهد میان فردی که میان وعده‌های متعدد می‌خورد و کسی که نمی‌خورد، فرقی وجود ندارد.

قانون جدید: در هر وعده خود هر چه قدر دوست دارید، غذا میل کنید. اما حواستان به کالری‌های آن نیز باشد. به طور مثال، خانم باید حدود ۱۲۰۰ کالری در روز غذا بخورند تا لاغر بمانند. این کار باعث می‌شود تا انرژی کسب کنید نه اینکه انرژی از دست بدهید.

قانون قدیمی: نیمه شب میان وعده نخورید

چرا باید این قانون را در هم بشکنید: تحقیقات اخیر نشان داده است، دلیل اینکه برخی از افراد وزنشان زیاد نمی‌شود، به زمان خوردن آنها، نه میزان غذایشان بستگی دارد. اما سوخت و ساز بدن با ساعت تغذیه ارتباطی ندارد. می‌توانید در ساعت ۱۰ شب هم غذای سالم به عنوان شام میل کنید.

قانون جدید: اگر دوست دارید نیمه شب غذا میل کنید، این کار را انجام دهید، اما سعی کنید کالری زیادی نداشته باشد. نمی‌توانید در یخچال را ببندید؟ غذا‌هایی با اندازه‌های کوچک را امتحان کنید. اینکه در چه ساعتی غذا میل کنید مهم نیست و هیچ قاعده‌ای نیز برای فاصله انداختن میان وعده‌های غذایی وجود ندارد. البته اگر خیلی گرسنگی بکشید زیاد هم غذا خواهید خورد. بنابراین، کالری‌های را طوری در وعده‌های خود تقسیم کنید که انرژی کافی به شما بدهند.

قانون قدیمی: تسلیم اشتهای زیاد خود نشوید

چرا باید این قانون را در هم بشکنید: محققان دانشگاه جورج لندن ثابت کرده اند، اگر جلوی اشتهای خود را نگیرید چاق می‌شوید و در مقابل آن، محققان دانشگاه کانادا اعلام کرده اند، منع مردم از غذا‌های خاص باعث افزایش حرص و ولع آن‌ها می‌شود.

قانون جدید: سعی کنید میل شدید خود را در حد تعادل نگه دارید. همیشه غذا‌ها یا خوراکی‌هایی که دوست دارید را به میزان کم و تکه‌های کوچک بخورید و خود را از نعمت آن‌ها محروم نکنید. اما به طور مثال، به جای خوردن یک تخته کامل شکلات، دو تکه مربعی کوچک بخورید که فقط هوستان از بین برود.

بیشتر بخوانید: کپک نان و عوارضی که مصرف آن دارد

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: رژیم غذایی کاهش وزن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رژیم غذایی کاهش وزن وعده های غذایی قانون قدیمی قانون جدید میان وعده میل کنید تخم مرغ غذا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره سربازی رسما ۱۴ ماه شد

به گزارش «تابناک» به نقل از انتخاب، طحان نظیف در پاسخ به پرسشی درباره سرنوشت مصوبه مجلس در برنامه هفتم مبنی بر کاهش مدت سربازی اعلام کرد: حکم کاهش مدت سربازی با اصلاحات صورت گرفته و با رعایت ماده ۴ قانون خدمت وظیفه عمومی و در چارچوب تدابیر ستادکل نیرو‌های مسلح خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

دیگر خبرها

  • کاهش استرس و افزایش تمرکز با این راهکار ساده
  • توصیه‌های رژیم غذایی برای افراد گرم‌مزاج در ماه رمضان
  • راهکار‌های ترک عادات غذایی اشتباه در ماه رمضان
  • حفاظت از محیط زیست و کسب درآمد بالا؛ راهکار پروفیل آلومینیوم
  • پیشنهاد عجیب وزیر کار برای حقوق کارگران؛ موافقید صلوات بفرستید!
  • پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲ درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیرکار
  • حذف وعده‌های غذایی این عوارض را به همراه خواهد داشت
  • دوره سربازی رسما ۱۴ ماه شد
  • راهکار حقوقی آسان برای جلوگیری از تشکیل دعاوی طولانی حقوقی / لزوم استفاده از ماده ۴۵۴ قانون آئین دادرسی مدنی در قراردادها
  • کاهش مقررات زیست محیطی راهکار اتحادیه اروپا برای خاموش کردن شعله‌های خشم کشاورزان