Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، چارلز میشل، رئیس شورای اروپا با انتشار پیامی در صفحه توئیتری خود از گفتگو با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به رغم وجود اختلاف نظر‌ها در مورد روابط اتحادیه اروپا و پکن خبر داد و نوشت: در این گفتگو با برگزاری اجلاس سران اتحادیه اروپا و چین و تقویت رایزنی‌ها موافقت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با انتشار پیام دیگری با تاکید بر اتحاد جامعه بین المللی در قبال افغانستان، نوشت: در این تماس موضوع وضعیت افغانستان و دولت طالبان نیز مطرح شد.

چارلز میشل افزود: جامعه بین المللی باید از طالبان بخواهد تا به تعهدات بین المللی احترام گذاشته و از دولت فراگیر اطمینان حاصل کند.

نخستین نشست مجازی سران کشور‌های گروه -۲۰ با موضوع بحث پیرامون پیامد‌های خروج آمریکا از افغانستان و تسلط طالبان بر این کشور در حالی برگزار شده است که در آن بدون حضور روسیه و چین وعده‌هایی برای ارائه کمک به مردم افغانستان مطرح شده و قرار است نشست دیگری نیز بزودی در مسکو برگزار شود.

از سوی دیگر نیز در این نشست، اتحادیه اروپا برای ارایه کمک ۱.۱۵ میلیارد دلاری به افغانستان با هدف جلوگیری از فروپاشی بزرگ انسانی و اجتماعی – اقتصادی، متعهد شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا چین اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابل: «یوناما» می‌تواند تحکیم کننده روابط افغانستان با جهان باشد

سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به تمدید ماموریت هیئت نمایندگی سازمان ملل در افغانستان گفت «یوناما» می‌تواند تحکیم کننده روابط افغانستان با جهان باشد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان به تمدید ماموریت هیئت نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) واکنش نشان داد.

وی افزود امیدوارم ماموریت یوناما به مصلحت افغانستان تمام شود زیرا حکومت کابل به تعامل با کشورها نیاز دارد و این نهاد می‌تواند تحکیم کنند روابط باشد.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد باوجود اختلافات درباره اولویت‌های یوناما در افغانستان مأموریت این نهاد را تا 17 مارس 2025 تمدید کردند.

مجاهد درباره تمدید ماموریت یوناما گفت: «خواست مردم افغانستان نمایندگی خوب یوناما در این کشور است و این نهاد دستاوردها، پیشرفت، امنیت و ثبات این کشور را به دنیا نشان دهد».

مأموریت «یوناما» با اولویت‌ به مسائل حقوق بشری در افغانستان تمدید شدشورای امنیت سازمان ملل امشب درباره تمدید مأموریت یوناما در افغانستان رأی می‌گیردبررسی شرایط افغانستان در دیدار وزیر خارجه طالبان با رئیس یوناما

سخنگوی حکومت طالبان با تاکید به این که یوناما در مسائل دیپلماتیک به خوبی ایفای نقش کند، اظهارداشت: مسائل و مشکلاتی وجود دارد اما باید از طریق تفاهم حل شود البته در عین حال حق مردم افغانستان نباید ضایع شود. کرسی سازمان ملل در اختیار حکومت کنونی کابل قرار گیرد و دارایی‌های افغان‌ها نیز آزاد شود.

مجاهد ادامه داد: همچنین تحریم‌ها و فشارهای نادرست از افغانستان برداشته شود در موضوعاتی که حل آنها مشکل است نیز اتهام‌زنی یا سوءاستفاده صورت نگیرد.

سخنگوی حکومت طالبان تاکید کرد افغانستان خواستار روابط حسنه با سازمان ملل و تمام کشورها است و یوناما می‌تواند در این زمینه نقش مثبت ایفا کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا درباره تحریم صهیونیست های افراطی به توافق رسید
  • ورود محموله نظامی بزرگ آمریکا به یونان
  • اتحادیه اروپا بر اساس اصل مسئولیت مشترک به تعهدات بین المللی خود پایبند باشد
  • توافق ضد مهاجرتی اتحادیه اروپا با مصر
  • دیدار سرپرست وزارت حج و اوقاف طالبان با مفتی اعظم ازبکستان
  • وزیر امور خارجه جدید پاکستان به کابل دعوت شد
  • کابل: «یوناما» می‌تواند تحکیم کننده روابط افغانستان با جهان باشد
  • اتحادیه اروپا برای مهار مهاجران دست به دامن مصر می‌شود
  • فارین افرز: آمریکا نمی‌تواند طالبان را منزوی کند
  • تقویت همکاری سازمان آتش نشانی یزد و کلانتری ۱۳ برای اقدامات امدادی