Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-19@02:00:51 GMT

دلیل ممنوعیت تردد موتورهای سنگین چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۵۶۷۷

دلیل ممنوعیت تردد موتورهای سنگین چیست؟

به گزارش صدای ایران؛ سرهنگ محمد رازقی، درباره برخورد پلیس با موتورسیکلت‌های سنگین و توقیف آنها گفت: به طورکلی منظور از موتورسنگین، آن دسته از موتورسیکلت‌هایی است که بالای ۲۵۰ سی‌سی ظرفیت دارند. تردد این دسته از موتورسیکلت‌ها ممنوع بوده و اصلا شماره‌گذاری هم نمی‌شوند. به همین دلیل نیز با تردد این دسته از موتورسیکلت‌ها در معابر برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته ایسنا، وی با بیان اینکه این موتورسیکلت‌ها به شکل قاچاق وارد کشور می‌شوند گفت: موتورسیکلت‌های سنگین برای استفاده شخصی نیست و تردد آن در معابر ممنوع است. این ممنوعیت نیز طبق مقررات ابلاغ شده به پلیس است و ماموران نیز با آن برخورد می‌کند. علاوه بر آن تردد این موتور سیکلت‌ها ایجاد  مزاحمت کرده و صدای ناهنجاری دارند که در این مورد نیز برابر قانون باید برخورد شود. علاوه بر این در مواردی این موتورسیکلت‌ها در شرایطی توقیف شده‌اند که راکبان آن در حال انجام حرکات نمایشی با موتور سیکلت بوده و رفتارهای ترافیکی پرخطری داشته‌اند.

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه پلیس در اجرای مقررات و در راستای حفظ ایمنی ترافیکی با این موتورسیکلت‌ها برخورد می‌کند اظهارکرد: در همین راستا طرحی در پلیس راهور تهران بزرگ اجرا شده که در جریان آن ، این موتورسیکلت‌ها در صورت تردد در معابر شناسایی و توقیف می‌شوند.

رازقی همچنین درباره اینکه موتورسیکلت‌های سنگین بیشتر در چه ایامی در معابر تردد دارند به ایسنا گفت:‌ رصد حضور موتورسیکلت‌های سنگین در معابر نشان می‌دهد که راکبان این موتورسیکلت‌ها در روزهای تعطیل و عمدتا به صورت گروهی با یکدیگر قرار گذاشته و اقدام به تردد در معابر و بعضا انجام حرکات نمایشی می‌کنند که پلیس با آن برخورد می‌کند.

به گفته وی، در صورت توقیف موتورسیکلت‌های سنگین، فرآیند ترخیص این موتورسیکلت‌ها طولانی بوده و پروسه خاص خود را دارد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: پلیس موتورسیکلت های سنگین موتورسیکلت ها موتورسیکلت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرح محدودیت‌ها و ممنوعیت ترافیکی نوروزی در محورهای مازندران

رئیس پلیس راه مازندران از اعمال محدودیت و ممنوعیت‌های ترافیکی نوروزی در محورهای مواصلاتی مازندران از روز پنج شنبه ۲۴ اسفند تا پایان روز چهارشنبه ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ یداله جهان تاب؛ رئیس پلیس راه مازندران گفت: با توجه به پیش بینی وضعیت تردد و اقدامات کنترل ترافیک تعطیلات نوروز 1403 و ارتقاء ضریب ایمنی و تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی از روز پنج شنبه 24 اسفند تا پایان روز چهارشنبه 15 فروردین ماه سال 1403 به شرح زیر اجرا خواهد شد.

الف) محدودیت کلی

1 - عبور و مرور انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمام آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها، محورهای کرج – چالوس، هراز، فیروزکوه و سایر محورهایی که ضرورت ایجاب کند، ممنوع است.

2 - در تمام محورهای برون شهری که در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می‌شود، عبور و مرور انواع خودروهای حامل مواد سوختی فاسد شدنی، بهداشتی کودهای شیمیایی ضدعفونی کننده و کالاهای اساسی گندم، جو، برنج، سویا، دانه روغنی و .... یا دارای مجوز از پلیس راه راهور فراجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راههایی اعمال می‌شود که مقررات یک طرفه شدن عبور و مرور در آن ها اجرا می‌شود یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

تردد انواع تریلر کامیون و کامیونت به استثنا حاملین مواد سوختی، بهداشتی کالای اساسی و دارای مجوز در تاریخ 13 فروردین سال 1403 در تمام محورهای برون شهری کشور ممنوع است.

ب) محدودیت‌های محوری

 * محور کرج - چالوس

تردد انواع تریلر کامیون و کامیونت در محور کرج - چالوس و بالعکس ممنوع است.

* اعمال محدودیت تردد شمال به جنوب

روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه تاریخ  27، 28 و 29اسفند 1402 و یکم فروردین 1403 ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه به شرح ذیل اعلام 
می‌شود:

* از ساعت 9 صبح از مرزن آباد به سمت تهران، انسداد به صورت کامل اعمال می‌شود.

* از ساعت 11 صبح از ابتدای پل زنگوله انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس یکطرفه اعمال می‌شود.

* از ساعت 24 یکطرفه اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌شود.

* در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید، ماموران پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی از روز دوشنبه تاریخ 27  اسفند ماه الی روز جمعه تاریخ 1403/01/17 به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.

تبصره:

در صورت افزایش بیش از حد حجم ترافیک در روزهای روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه تاریخ  27، 28 و 29 اسفند 1402 و یکم و دوم فروردین 1403 محدودیت مقطعی از پلیس راه آمل به سمت تهران اعمال خواهد شد.

محور تهران - فیروز کوه - قائم شهر 

تردد انواع تریلرها از ساعت 6 صبح الی ساعت 24 روزهای دوشنبه و سه شنبه تاریخ های 28و 39 اسفند و روزهای جمعه، شنبه، یکشنبه دوشنبه و سه شنبه تاریخ  3، 4، 11، 12، 13 و 14 فروردین 1403 از مسیر شمال به جنوب محور قائم شهر فیروزکوه - تهران و بالعکس در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأمورین پلیس راه ممنوع خواهد بود.

(پ) محدودیت‌های محمولات ترافیکی

1- حمل و نقل محمولات ترافیکی که از قبل پروانه عبور اخذ کرده‌اند در تمام راههای اصلی برون شهری از ساعت 7 صبح روز پنجشنبه 24 اسفند تا ساعت 7 صبح روز یکشنبه 5 فروردین و از ساعت 7 صبح روز پنجشنبه تاریخ 9 فروردین تا ساعت 7 صبح روز دوشنبه تاریخ 14 فروردین ممنوع است.

2- صدور مجوز عبور برای خودروهای ترافیکی از تاریخ 24 اسفند الی 14 فروردین ماه سال 1403 ممنوع خواهد بود.

تبصره : برای تاریخ‌های 5، 9 و 10 فروردین 1403 صرفاً برای محمولات ترافیکی دارای ضرورت ملی حسب تشخیص مراجع صادر کننده مجوز  می‌شود.

ت) محدودیت خودروهای ترانزیت حامل مواد سوختی

ورود و تردد کلیه خودروهای ترانزیت مواد سوختی از ساعت 7 صبح روز پنجشنبه تاریخ 24 اسفند 1402 تا ساعت 7 صبح روز یکشنبه 5 فروردین و از ساعت 7 صبح روز پنجشنبه تاریخ 9 فروردین تا ساعت 7 صبح روز دوشنبه تاریخ 14 فروردین ممنوع خواهد بود.

ضمن اینکه خودروهای مذکور در سایر ایام طرح نوروز سال 1403 صرفاً در ساعات روز مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل ایمن بین راهی خواهند بود.


تبصره:

عبور و مرور انواع خودروهای حامل مواد سوختی فاسد شدنی، بهداشتی کودهای شیمیایی ضدعفونی کننده و کالاهای اساسی گندم، جو، برنج، سویا، دانه های روغنی و ....

 یا دارای مجوز از پلیس راه راهور فراجا از این امر مستثنی هستند.

ث) اعمال محدودیت پیش بینی نشده

در صورت نیاز به اعمال محدودیت‌های پیش بینی نشده در محورهای تحت پوشش به منظور کنترل و تنظیم عبور و مرور وسایل نقلیه، بصورت مقطعی و منطقه‌ای با در نظر گرفتن فرصت کافی برای اطلاع رسانی تصمیمات مقتضی اتخاذ می‌شود.

 تبصره :

اجرای محدودیت مذکور منوط به افزایش حجم تردد در محور‌ها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد با هماهنگی، اجرای محدودیت‌ها کان لم یکن تلقی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی نوروزی در جاده‌های مازندران
  • توقیف ۲۲ خودرو و موتورسیکلت متخلف در لرستان
  • توقیف ۲۲ خودرو و موتورسيکلت متخلف در لرستان
  • اسباب‌کشی در عید نوروز فقط با مجوز پلیس امکان‌پذیر است
  • شرح محدودیت‌ها و ممنوعیت ترافیکی نوروزی در محورهای مازندران
  • ممنوعیت تردد خودرو‌های سنگین در معابر شهری اصفهان
  • ممنوعیت تردد شبانه تانکر‌های حمل سوخت در جاده قدیم سنندج- مریوان
  • ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در جاده طبس/ ۱۳ کشته و ۶۲ مجروح در یک سال گذشته
  • ترافیک‌نیمه سنگین در اکثر معابر پایتخت
  • توقیف بیش از ۲۰ دستگاه کشنده در محور مریوان