Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@09:52:49 GMT

واکنش شمخانی به اظهارات ضدایرانی علی‌اف

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۵۷۲۱

واکنش شمخانی به اظهارات ضدایرانی علی‌اف

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، شمخانی در این توئیت نوشت: بی توجهی به اصول و الزامات همسایگی و بیان اظهارات کذب و غیرسازنده، نشانه حسن نیت و تدبیر نیست.

وی افزود: اتهام زنی به کشوری که جامعه جهانی آن را به عنوان قهرمان مبارزه با مواد مخدر می‌شناسد اثری جز بی اعتبارسازی کلام گوینده ندارد.

شمخانی تاکید کرد: مراقب دام‌های پر هزینه شیاطین باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیشتر نیز سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری آذربایجان تصریح کرد: طرح چنین اتهامات رسانه‌ای صرفا در راستای منافع رژیم صهیونیستی مبنی بر تحت تاثیر قرار دادن روابط برادرانه دو ملت ایران و آذربایجان می‌باشد.

وی با تاکید بر نقش پیشروی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر تاکید کرد: تقدیم هزاران شهید و مجروح طی چهار دهه گذشته در مبارزه با این پدیده شوم تنها یک برگ از تلاش‌های متعهدانه و مستمر جمهوری اسلامی ایران در این مسیر میباشد که بار‌ها و بار‌ها توسط نهاد‌های بین المللی ذیربط مورد تایید قرار گرفته است.

خطیب زاده ضمن تاکید بر روابط مستحکم برادارنه بین دو ملت افزود: متاسفانه به نظر می‌رسد به رغم پیام‌های خصوصی و مثبتی که از باکو در تماس‌های مختلف دریافت می‌شود، تعمدی برای طرح اظهارات رسانه‌ای بی‌مبنا از سوی باکو وجود دارد که البته در جای خود پاسخ مقتضی داده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آذربایجان در نشست مجازی سران کشور‌های مستقل مشترک المنافع در اظهاراتی غیرواقع بینانه مدعی شد: ارمنستان در تبانی با ایران از مناطق اشغالی سابق جمهوری آذربایجان برای انجام قاچاق مواد مخدر به اروپا به مدت حدود ۳۰ سال استفاده می‌کرد.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان نیز ضمن تکذیب این ادعا بر همکاری ایران و ارمنستان در حوزه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرده بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین نیکول پاشینیان ارمنستان علی شمخانی شورای عالی امنیت ملی جمهوری آذربایجان الهام علی اف ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا بر اساس اصل مسئولیت مشترک به تعهدات بین المللی خود پایبند باشد

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: از اتحادیه اروپا و بخصوص از ایتالیا، انتظار داریم بر اساس اصل مسئولیت مشترک و عمومی به تعهدات بین المللی خود پایبند باشند.

به گزارش ایسنا، اسکندر مؤمنی در دیدار با رئیس هیئت نمایندگی ایتالیا گفت: بازار اروپا باعث اغوای قاچاقچیان موادمخدر می‌شود و از پیامدهای منفی این جریان خسارت‌های غیر قابل جبرانی است که ما در منطقه خودمان تحمل می‌کنیم.

وی افزود: ایتالیا از جمله کشورهای معدودی از اروپاست که در تهران رابطی در مبارزه با مواد مخدر داشت و همکاری های خوبی از جمله تبادل اطلاعات و برگزاری دوره های آموزشی بین دو کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر برقرار بود و باید توسعه یابد.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر تصریح کرد: از اتحادیه اروپا و بخصوص از ایتالیا، انتظار داریم بر اساس اصل مسئولیت مشترک و عمومی به تعهدات بین المللی خود پایبند باشند.

مومنی با اشاره به تحولات اخیر افغانستان، موضوع تغییرات میزان قاچاق از منشاء افغانستان را از این مقام اروپایی جویا شد که ژنرال پیرانجلو ایانوتی در پاسخ به این سوال گفت: ما هم ادعای کاهش ۹۵ درصدی تولید مواد مخدر را قبول نداریم چرا که آثار آن مشهود نیست.

رییس بخش خدمات مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور ایتالیا ضمن اعلام آمادگی همکاری در زمینه‌های مبارزه با مواد مخدر در منطقه و ترانزیت آن به اروپا به خصوص مواد صنعتی، خواستار توسعه تبادل همکاری‌های اطلاعاتی شد.

این مقام ایتالیایی در خصوص موضوعات درمانی و اقدامات پیشگیرانه نیز بر همکاری مشترک تاکید کرد.

نماینده دایم و سفیر ایتالیا نزد سازمان ملل و همچنین نماینده دایم کشورمان و سردار کاکاوند رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز در این دیدار دوجانبه حضور داشتند.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: تمایل داریم در خصوص پیش‌سازهای موادمخدر در دنیا، کمیته‌ای مشترک برای رصد این روند تهدیدآمیز تشکیل شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر؛ دکتر اسکندر مؤمنی که به‌منظور شرکت در اجلاس سالانه کمیسیون موادمخدر سازمان ملل متحد به وین سفر کرده است، با وی شیائوژون رئیس کمیته مبارزه با مواد مخدر جمهوری خلق چین هم ملاقات کرد.

وی در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران براساس یک استراتژی متوازن به موضوعات مبارزه با مواد مخدر می پردازد و این استراتژی در برگیرنده اقدامات مقابله‌ای، پیشگیری و درمان است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: اقدامات مقابله‌ای کشور منجر به کشف حدود۷۰۰ تن انواع مواد مخدر از جمله ۳۷ تن متامفتامین از منشاء افغانستان طی سال گذشته میلادی شده است.

وی شیائوژون نیز با اشاره به تولیدات مواد مخدر در افغانستان گفت:تولید مواد در این کشور تهدیدی جدی برای ما است. همه باید دست به دست هم دهیم تا با این وضعیت مقابله کنیم تا این مشکل به ما سرایت نکند.

وی شیائوژون درباره توضیحات دکتر مومنی در خصوص لزوم حمایت از کشت جایگزین در افغانستان گفت: به دلیل پیچیدگی امور در این کشور و نبود زیرساخت این امر قابلیت اجرایی ندارد که دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در پاسخ گفت: این شرایط در گذشته نیز وجود داشته و ما نمی توانیم تنها تماشاگر باشیم و باید فعالانه نقش افرینی کنیم.

وی شیائوژون افزود: باید در خصوص شرایط افغانستان رصد و تبادل اطلاعات کنیم و از ابتکارات منطقه ای و بین المللی و ظرفیت سازمان شانگهای استفاده کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قاچاق از منشاء افغانستان کاهش محسوسی نداشته است
  • اتحادیه اروپا بر اساس اصل مسئولیت مشترک به تعهدات بین المللی خود پایبند باشد
  • تقویت مبارزه ایران با ترانزیت موادمخدر و پولشویی
  • لزوم برخورد جدی شهروندان با معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر
  • کشف ۱۷ کیلوگرم «شیشه» در درگیری مسلحانه با یک سوداگر مرگ در تهران
  • ضرورت پایبندی اتحادیه اروپا به تعهدات بین‌المللی
  • ایتالیا کاهش ۹۵ درصدی تولید مواد مخدر در افغانستان را رد کرد
  • مدیرکل پیشین درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: سند سلامت روان ۱۰ سال در بند وزارت بهداشت
  • ۱۱۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری و به مراکز ترک اعتیاد منتقل شدند
  • تاکید بر گشودن فصل جدید در روابط ایران و آذربایجان