Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این، در تداوم اجرای سیاست‌های ضد مهاجرتی دولت دونالد ترامپ، برای مهاجران هائیتی نسبت به سفر به آمریکا خط و نشان کشید و به آنان اخطار داد.
بلینکن گفته بود که موضع آمریکا کاملا روشن است مهاجرانی که قصد ورود به آمریکا را دارند خود را در مسیر بسیار خطرناکی قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تداوم سیاست‌های ضد مهاجرتی دولت دونالد ترامپ در دولت بایدن در حالی است که چندی پیش، دانیل فوت نماینده ویژه آمریکا در امور هائیتی، با ارائه استعفا نامه خود به بلینکن علام کرد که او "در تصمیم غیرانسانی و مخرب آمریکا برای اخراج هزاران پناهنده هائیتی از مرز آمریکا و مکزیک مشارکت نخواهد کرد.
هارولد کاه مشاور حقوقی وزارت خارجه آمریکا نیز در اعتراض به اجرای سیاست مهاجرتی موسوم به بند ۴۲ که از دوران ریاست‌جمهوری ترامپ آغاز شده است، از مقام خود کناره گیری کرد.
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد بلینکن در ۱۹ اکتبر (۲۸ آبان) در کیتو پایتخت اکوادور با "گیلرمو لاسو" رئیس جمهوری و "مائوریسیو مونتالو" وزیر امور خارجه این کشور دیدار می‌کند.
به گفته وی، در این دیدار در مورد موضوعاتی از جمله حکومت دموکراتیک، همکاری در زمینه مبارزه با مواد مخدر، افزایش فرصت‌های دوجانبه برای تجارت و سرمایه گذاری، پیشبرد امنیت منطقه‌ای و حقوق بشر، مهاجرت، طرح‌های اقلیمی و مسائل دیگری که نشان دهنده اهمیت روابط آمریکا و اکوادور است، بحث خواهد شد.
ند پرایس گفت که بلینکن در۲۰ تا ۲۱ اکتبر (۲۹ تا ۳۰ آبان) به "بگوتا" پایتخت کلمبیا سفر می‌کند و با "ایوان دوک" رییس جمهوری و "مارتا لوسیا رامیرز" وزیر امور خارجه کلمبیا گفتگو خواهد کرد.
به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، هدف از این سفر، بررسی اولویت‌های مشترک از جمله حمایت از دولت دموکراتیک قوی در سراسر منطقه، حمایت از صلح پایدار و آشتی، مقابله با مهاجرت‌های غیر قانونی، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، ترویج و حمایت از حقوق بشر و رسیدگی به بحران آب و هوا است.
بلینکن همچنین در یک دیدار در سطح وزرا با هدف رسیدگی به مهاجرت‌های غیر قانونی و اطمینان از اتخاذ سیاست‌های مهاجرت امن، قانونی و انسانی مطابق با قانون مهاجرت هر کشور شرکت خواهد کرد.
سفر بلینکن به کلمبیا در حالی است که شبکه فاکس نیوز گزارش داد تعدادی از کارکنان وزارت خارجه آمریکا در سفارت کلمبیا به سندروم هاوانا مبتلا شده اند.
فاکس نیوز به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که سفارت آمریکا در کلمبیا در حال بررسی چندین مورد از بیماری‌های اسرار آمیز عصبی موسوم به سندرم هاوانا، پیش از سفر آنتونی بلینکن است.
براساس ایمیل‌های شخصی فیلیپ گولدبرگ سفیر واشنگتن، وزارت امور خارجه آمریکا وعده داده است که این مسئله را با جدیت و حساسیت بپیگیری کند، تا مشخص شود چه کسانی تحت تأثیر این بیماری قرار گرفته اند.
به گفته افراد مطلع در بوگوتا پایتخت کلمبیا، حداقل پنج خانواده آمریکایی دچار بیماری سندروم هاوانا شده اند.
از سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون بیش از ۲۰۰ مقام آمریکایی در کشور‌های مختلف دچار این بیماری شده‌اند.
این سندروم از آن جهت به هاوانا معروف شده است که نخستین بار در سال ۲۰۱۶، در سفارتخانه‌های آمریکا و کانادا در هاوانا، پایتخت کوبا مشاهده و ثبت شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین کلمبیا آنتونی بلینکن آمریکای لاتین ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین وزارت خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ هزار حمله سایبری غربی به سامانه انتخاباتی روسیه

سامانه انتخاباتی روسیه در معرض بیش از ۹۰ هزار حمله سایبری از اروپا و آمریکای شمالی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، «ایگور لاپانوف» مدیر شرکت مخابراتی روس تلکام اعلام کرد سامانه انتخاباتی روسیه در روز اول انتخابات در معرض بیش از ۹۰ هزار حمله سایبری از اروپا و آمریکای شمالی قرار گرفته است.

به گزارش روسیا الیوم، لاپانوف روز شنبه گفت: «دیروز تعداد بسیار زیادی از حملات انجام شد و تلاش برای هک کردن منابع ما بیش از ۹۰۰۰۰ حمله بوده است.»

وی افزود: «وقتی از چنین سطح بی‌سابقه‌ای از حملات سایبری صحبت می‌کنیم، باید درک کنیم که غرب علیه ما می‌جنگد و در روز اول رای‌گیری، حملاتی را از اوکراین، اروپای غربی و آمریکای شمالی ثبت کردیم.»

مدیر شرکت مخابراتی روسی روس تلکام تصریح کرد: «دیروز حمله بی سابقه‌ای در ساعت ۱۲:۴۷ به وقت مسکو در سامامه رای گیری الکترونیکی با بیش از ۲.۵ میلیون کلیک در ثانیه انجام شد.»

انتخابات ریاست جمهوری روسیه از دیروز آغاز شد و تا ۱۷ مارس ادامه خواهد داشت.

چهار نامزد در این انتخابات با هم رقابت می‌کنند: رئیس جمهور ولادیمیر پوتین نامزد مستقل، لئونید اسلوتسکی نامزد حزب لیبرال دموکرات روسیه، نیکولای خاریتونوف نامزد حزب کمونیست روسیه، و ولادیسلاو داوانکوف نامزد حزب نوین خلق.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفر بلینکن به عربستان و مصر برای گفت‌وگو درباره توافق آتش‌بس غزه
  • «بلینکن» برای ششمین بار به غرب آسیا سفر می‌کند
  • واکنش آمریکا به پیروزی پوتین با آرای ۸۷ درصدی
  • واکنش آمریکا به پیروزی پوتین با آرای ۸۷ درصدی | مقام آمریکایی : من در جای خود میخکوب شدم !
  • سوریه: آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه با زبان باج‌خواهی علیه دمشق سخن گفتند
  • واکنش آمریکا به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه
  • بلینکن: برای دفاع از متحدان خود از جنگ‌افزار هسته‌ای هم استفاه می‌کنیم
  • آمریکا ۳۰ شهروند خود را از هائیتی خارج کرد
  • ۱۳سال است که آمریکا، انگلیس،فرانسه وآلمان بامارفتاری خصمانه دارند
  • ۹۰ هزار حمله سایبری غربی به سامانه انتخاباتی روسیه