Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@10:38:41 GMT

اردوغان: درگیری‌های ما در سوریه متفاوت خواهد بود

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۵۷۲۷

اردوغان: درگیری‌های ما در سوریه متفاوت خواهد بود

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری آناتولی، اردوغان افزود در مرحله آینده ما وارد انواع مختلف درگیری‌های لازم علیه گروه‌های تروریستی [پ. ک. ک]و نیرو‌های تحت حمایت آمریکا و همچنین علیه ارتش دولتی [سوریه]خواهیم شد و در این مسأله عزم ما کاملا جدی است.

سخنان اردوغان درحالی مطرح می‌شود که ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این طرف در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهر‌های الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از سوی دیگر، آنکارا در ۲۵ مهرماه ۹۸ نیز برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیرو‌های دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوریه ۵ روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

اردوغان در خصوص قرارداد گازی با آذربایجان که دیروز پنجشنبه منعقد شد، گفت که این قرارداد در چارچوب نیاز ترکیه به انرژی بسته شده است.

وی درباره تحولات افغانستان نیز گفت که در سفر هیأت طالبان به ترکیه، موضوع کمک‌های بشردوستانه و مرحله آینده در این کشور مطرح شده است.

رییس جمهوری ترکیه بار دیگر گفت: انواع حمایت‌ها را از ملت افغانستان در این خصوص انجام خواهیم داد.

اردوغان افزود: ترکیه پیشتر مسؤول راه‌اندازی فرودگاه کابل بود و اگر تماس‌ها [با طالبان]به توافق منجر شود، آنکارا بار دیگربا کمک قطر و مدیریت محلی در افغانستان می‌تواند این مأموریت را برعهده بگیرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین رییس جمهوری ترکیه افغانستان سوریه رجب طیب اردوغان ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال در سوپرلیگ ترکیه؛ هجوم طرفداران ترابزون سپور به زمین و درگیری با بازیکنان فنرباحچه / فیلم

دشمنی دیرینه ترابزون سپور و فنرباحچه باعث شد یک بازی دیگر بین این دو تیم به جنجال کشیده شود. 

دانلود (12.2MB)

دیگر خبرها

  • آنکارا از احتمال ایجاد چارچوب همکاری مشترک با ایران و عراق خبر داد
  • فیدان: ترکیه آماده گفت‌وگو با دولت سوریه است
  • اردوغان: تابستان آینده امنیت کامل مرزهایمان با عراق را فراهم می‌کنیم
  • اردوغان: به غزه پشت نکردیم
  • جنجال در سوپرلیگ ترکیه؛ هجوم طرفداران ترابزون سپور به زمین و درگیری با بازیکنان فنرباحچه / فیلم
  • اردوغان غرب را به ریاکاری متهم کرد
  • اعتراض نشریه ترکیه‌ای به تداوم تجارت با رژیم صهیونیستی: کشتی‌های شرم را متوقف کنید
  • عراق باید از اهرم‌های فشار خود علیه ترکیه استفاده کند
  • اردوغان بازنشسته می‌شود؟! / حکمرانی او چگونه ترکیه را شکل داد؟
  • روان‌سازی مبادلات تجاری بین تهران و آنکارا