Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@06:43:11 GMT

استقبال پاکستان از اعتمادسازی میان تهران-ریاض

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۵۷۲۹

استقبال پاکستان از اعتمادسازی میان تهران-ریاض

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از منابع رسمی پاکستان، «عاصم افتخار» روز جمعه در نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد در واکنش به تبادل اخیر هیات‌های مختلف میان ایران و پاکستان از جمله سفر سردار باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح کشورمان به اسلام‌آباد، گفت: در سفر‌های اخیر تعامل بسیار خوبی با طرف ایرانی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: روابط جمهوری اسلامی ایران و پاکستان برادرانه و دوستانه بوده است و ما اهمیت زیادی به روابط دوجانبه با ایران به عنوان همسایه اصلی پاکستان، می‌دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اظهار داشت: اسلام‌آباد و تهران چارچوب معین برای گفتن وگو و رسیدگی به موضوعات مورد علاقه متقابل دارند.

وی با تاکید بر همکاری نزدیک ایران و پاکستان در بحث افغانستان، افزود که همه این‌ها مطابق با سیاست همسایگی دوستانه ما همراه است.

عاصم افتخار درباره روابط ایران و عربستان و تعامل پاکستان با این کشورها، تاکید کرد: اسلام‌آباد امیدوار است که افزایش اعتماد و تعامل بین تهران و ریاض باعث صلح پایدار در منطقه می‌شود و این یک پیشرفت بسیار مثبت خواهد بود.

گفتنی است، «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان ماه گذشته در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگ‌های در تاجیکستان طی مصاحبه با راشاتودی، به مناسبات نزدیک اسلام آباد با جمهوری اسلامی ایران و عربستان اشاره کرد و افزود: تفاهم میان تهران و ریاض به نفع منطقه و جهان است بنابراین همه باید از این وضعیت اطمینان پیدا کنند.

وزیر خارجه عربستان به تازگی در مصاحبه با روزنامه "فایننشال تایمز" مذاکرات با ایران را "اکتشافی" توصیف کرد و گفت: این گفتگو‌ها با ایران "صمیمی" پیش رفته است.

"فیصل بن فرحان " با اشاره به اینکه ریاض همواره خواهان راهی برای ثبات در منطقه بوده، اعلام کرد: کشورش برای مذاکره با تهران جدی است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان وزارت امور خارجه پاکستان ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین اسلام آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) بیلبوردهای استقبال از رئیسی در اسلام آباد پاکستان

(تصاویر) بیلبوردهای استقبال از رئیسی در اسلام آباد پاکستان

دیگر خبرها

  • امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد
  • گامی برای توسعه روابط پرمنفعت تهران و اسلام آباد
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم/ رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است/ نامگذاری یکی از اتوبان های پاکستان به نام «ایران»
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم/ رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/
  • (تصاویر) بیلبوردهای استقبال از رئیسی در اسلام آباد پاکستان
  • تلاش تهران و اسلام‌آباد برای تقویت روابط دو جانبه
  • استقبال پاکستان از رئیس جمهور ایران؛ رئیسی وارد اسلام‌آباد شد
  • آیت الله رئیسی وارد اسلام‌آباد شد
  • آمادگی شهر‌های پاکستان برای استقبال از رئیس جمهور ایران