Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ باشگاه خبرنگاران نوشت: بعد از حدود سه ماه از مراسم تحلیف اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، فرآیند انتخاب شهرداران برخی از مراکز استان ها هنوز به نتیجه نرسیده است.

فرآیند انتخاب شهرداران مراکز استان ها که حدوداً از سه ماه پیش و پس از مراسم تحلیف اعضای شوراهای اسلامی شهر آغاز شده بود هنوز به پایان نرسیده و  شهردار ۱۳ مرکز استان بلاتکلیف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئله ای که می تواند در ارائه خدمات شهری و سامان دادن به وضع اجتماعی مراکز مانع جدی ایجاد کند.

بر اساس  ماده یک آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار شورای شهر و روستا موظفند تا یک ماه بعد از انتصاب شدن شهردار منتخب خود را به وزارت کشور (در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر)یا استانداری (در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر ) معرفی کنند.

از طرف دیگر تبصره ۳ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران وزارت کشور و هم استانداری ها مکلفند تا ۱۰ روز بعد از معرفی شهرداران پیشنهادی، پس از بررسی و استعلام های لازم نظر نهایی خود را اعلام کنند .

از شهردار جدید اراک چه خبر؟

رئیس شورای اسلامی ششم شهر اراک گفت: شهردار اراک به محض صدور ابلاغ معرفی شود.

سید وحید میرنظامی رئیس شورای اسلامی ششم شهر اراک گفت: مقرر شد بعد از بررسی صلاحیت‌های لازم توسط وزارت کشور و به محض صدور ابلاغ کریمی، شهردار منتخب اراک در یک جلسه معارفه ایشان به عنوان شهردار اراک معرفی شود.

میرنظامی افزود: در جلسه نهایی انتخاب شهردار در صحن شورای اسلامی شهر اراک، علیرضا کریمی ۸ رای از ۱۱ رای را به خود اختصاص داد و قریب ۱۰ روز است که در نامه‌ای با مستندات و ملحقات ایشان را به عنوان شهردار منتخب شورای شهر اراک، به وزارت کشور معرفی کردیم.

او اضافه کرد: هرچند در حال حاضر شهرداری به سرپرستی جعفرپور اداره می‌شود، اما ایشان همچنان پای کار هستند و انتخاب نشدن به عنوان شهردار ایشان را سست نکرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک بیان کرد: هر روز با جعفرپور در ارتباط هستیم و به جد پای کار هستند و این طور نیست که، چون گزینه نهایی شهرداری نبودند در کارشان تساهلی باشد.

او تصریح کرد: فرایند انتخاب شهردار اراک بر اساس روش غربال گری پلکانی که قبلا در رسانه‌ها توضیح دادیم با ۴۳ گزینه آغاز شد در مرحله بعد با در نظر گرفتن شرایط عمومی و اختصاصی برای ۲۵ نفر از گزینه‌ها این شرایط احراز شد و بعد از آن شورا از ۲۵ نفر به ۱۰ گزینه و سپس به ۵ نفر رسید و مجدداً به ۲ گزینه نهایی رسیدیم و در نهایت علیرضا کریمی به عنوان شهردار اراک انتخاب شد.

شهردار کرمان این هفته تعیین تکلیف می شود

سخنگو شورای شهرکرمان گفت: اوایل این هفته شهردار کرمان در وزارت کشور تعین و تکلیف می شود.

محمدرضا کمساری سخنگوی شورای شهر کرمان با اعلام وضعیت شهردار کرمان اوایل این هفته اعلام می شود گفت: به دلیل سفر استانی وزیر انشاءالله تعیین تکلیف شهردار کرمان‌ به اول این هفته افتاد.

او افزود: شهردار کرمان سعید شعرباف‌تبریزی مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان ثامن مشهد و مدرک تحصیلی آن کارشناس ارشد مدیریت شهری و دکترای هوش مصنوعی است.

گفتنی است شهردار کرمان پس از تایید در شورای شهر ۶ شهریور به استانداری و در تاریخ ۱۶ شهریور به وزارت کشور اعلام شد.

به تاخیر افتادن امضای حکم شهردار سمنان

عضو شورای شهر سمنان گفت: علت به تاخیر افتادن امضای حکم شهردار مرکز استان سمنان توسط وزیر کشور بازنشتگی آقای مرتضی نژاد است.

حسین‌گل هاشم عضو شورای شهر سمنان گفت: علت به تاخیر افتادن امضای حکم شهردار مرکز استان با ۲ موضوع همراه است.

وی با بیان‌اینکه حکم شهردار مراکز استان ها توسط شخص وزیر کشور امضا می شود افزود: با توجه به بازنشستگی شهردار منتخب شورای شهر سمنان در یکی از بانک ها و انجام‌مراحل اداری وی جهت بازگشت مجدد به کار ، ۹۰ درصد این پروسه انجام شده و ۱۰ درصد باقی مانده جهت گزینش هایی انجام خواهد شد تا شاهد حضور آقای مرتضی نژاد جهت خدمت به مردم باشیم.

گفتنی است شهردار کرمان پس از تایید در شورای شهر ۶ شهریور به استانداری و در تاریخ ۱۶ شهریور به وزارت کشور اعلام شد.

سکانداری شهرداری بیرجند درکش و قوس/وزارت کشور اعلام نظر نکرده است

محمودی راد گفت: طبق قانون بعد از معرفی گزینه پیشنهادی شورای شهر برای شهردار بیرجند، نتیجه به وزارت کشور ارسال و وزیر کشور بعد از بررسی، حکم تأیید یا رد آن شخص را صادر می‌کند.

محمودی راد رئیس شورای اسلامی بیرجند گفت: به طور غیر رسمی به اطلاع رسیده است که نامه به وزارت کشور رسیده و ثبت شده است و وزیر کشور در حال بررسی صلاحیت مهدی بهترین به عنوان شهردار بیرجند است.

محمودی راد ادامه داد: بر اساس ماده ۱۶ جلسات شوراها، جلسه انتخاب شهردار باید با شرکت دو سوم اعضای شورای شهر برگزار شود که دو سوم اعضای شورای بیرجند ۶ نفر هستند؛ در نهایت بهترین با آوردن ۵ رأی به عنوان گزینه پیشنهادی شورا برای شهردار شدن به وزارت کشور معرفی شده است.

ناصری فرماندار بیرجند هم پیگیری این موضوع را به مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری محول کرد و جزئیات بیشتری را ارائه نداد.

مهدی بهترین سابقه عضویت در دوره چهارم شورای اسلامی شهر بیرجند به مدت ۸ سال را در کارنامه دارد. در صورت تایید وی بیست و هفتمین شهردار بیرجند خواهد بود.

شهردار قزوین هنوز حکم وزارت کشور ندارد

فصیحی رامندی رییس شورای شهر قزوین گفت : تا آخر ماه مهر حکم سردار مهدی صباغی به عنوان شهردار جدید قزوین از سوی وزارت کشور به شورای شهر اعلام می‌شود.

۲۴ شهریور ۱۴۰۰ در جلسه علنی شورای شهر سردار مهدی صباغی با ۶ رأی از آرای اعضای شورای شهر به عنوان شهردار قزوین انتخاب و در تاریخ ۷ مهر به وزارت کشور برای تایید نهایی ارسال شد.

وی افزود: سردار مهدی صباغی بازنشسته نیست، اما ۳۰ سال تمام را برای بازنشستگی دارد که با توجه به اینکه این فرد ایثارگر و درجه سردار را دارد مشکلی برای فعالیت در این سمت نخواهد داشت.

رییس شورای شهر قزوین گفت: اگر به احتمال یک درصد حکم شهردار جدید از سوی وزارت کشور رد شود شورا درباره گزینه‌های قبلی و یا فرد جدید شور خواهد کرد.

مهدی صباغی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت و دانشجوی دکتری سیاست دفاعی است و دارای سوابق کاری از جمله عضویت در هیات علمی دانشگاه امام حسین (ع)، عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده سپاه چهار استان کشور، فرمانده امنیت غرب تهران، رییس باشگاه والیبال آبگینه، رییس هیات والیبال استان قزوین و صاحب امتیاز فصلنامه علوم امنیتی است.

حکم شهردار بجنورد هفته آینده ابلاغ می شود

رئیس شورای شهر بجنورد گفت: فرایند انتخاب شهردار انجام شده است و تا هفته آینده تکلیف شهردار مرکز استان خراسان شمالی مشخص می‌شود.

عین بیگی از رسانه‌های استان به ویژه رسانه‌های مجازی خواست از همه‌ی ظرفیت‌های خود برای توسعه و پیشرفت شهر بجنورد بهره بگیرند.

وی با بیان اینکه متخبین مردم در شورای شهر تمام تلاش خود را برای خدمت به شهروندان می‌کنند افزود: امیدواریم شهردار آینده بجنورد، شهرداری کاردان و خدوم باشد تا شایستگی خدمت به مردم را داشته باشد.

رئیس شورای شهر بجنورد ابراز امیدواری کرد: همه گروه‌ها احزاب جریان‌ها و نخبگان، شورای شهر و شهردار را برای خدمت صادقانه به شهر و شهروندان همراهی کنند.

گفتنی است شهردار بجنورد پس از تایید در شورای شهر ۱۲ مهر به استانداری و در تاریخ ۱۹ مهر به وزارت کشور اعلام شد.

شهردار زنجان در مرحله صدور حکم

حمزه لو بابیان اینکه شهرداران ۱۷ شهر زنجان معرفی شده اند، گفت: حکم شهردار زنجان در حال طی کردن مراحل صدور است.

حمزه لو سخنگوی شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه شهرداران ۱۷ شهر زنجان معرفی شده اند، گفت: حکم شهردار زنجان در حال طی کردن مراحل صدور است.

او با بیان اینکه ۲۹ شهریورماه امسال عباس راشاد با رأی شورای شهر زنجان   به عنوان شهردار انتخاب شد، افزود: مدارک شهردار منتخب زنجان در تاریخ ۷ مهرماه به وزارت کشور ارسال شد اما باتوجه به حجم کاری بالای مسئولین در وزارت کشور و تعطیلات اخیر مراحل اداری صدور حکم با تأخیر انجام می شود.

سخنگوی شورای شهر زنجان ادامه داد: باپیگیری های انجام شده توسط مدیرکل امور شهری استانداری زنجان حکم شهردار زنجان در مرحله صدور قرار دارد.حمزه لو گفت: منصور سلطانی محمدی سرپرست شهرداری زنجان از ۱۴ مرداد ماه تازمان تعیین شهردار به مدت ۳ ماه به عنوان سرپرست انتخاب شده است و کمتر از ۲۰ روز دیگر این مهلت به پایان می‌رسد.

شهردار یاسوج انتخاب می شود

تحلیف اعضای شورای شهر یاسوج که تاکنون به دلیل شکایت هیات نظارت بر انتخابات و عدم تایید صلاحیت دو تن از اعضای منتخب این شورا به تعویق افتاده بود قرار شد روز گذشته در فرمانداری بویراحمد برگزار شود اما به دلیل حضور نیافتن چند تن از اعضا کنسل و به روز شنبه موکول شد.

فرماندار بویراحمد در این رابطه گفت: تاکنون ۱۰ جلسه تحلیف به همراه یک جلسه فوق العاده برای اعضای شورای شهر یاسوج برگزار شده است که به دلیل عدم حضور اعضای شورای شهر و عدم تایید صلاحیت دو تن از اعضا جلسات انجام نگرفت.

احمدی افزود: روز گذشته بیست و دوم مهر ماه قرار بود که با حضور همه اعضای شورای شهر جلسه تحلیف اعضا در محل فرمانداری بویراحمد برگزار شود که به دلیل اینکه برای آقای هدایت امیری جلسه ای در تهران پیش آمده و دیگر اعضا به احترام وی در جلسه حضور نیافتند مراسم انجام نگرفت و همگی قول دادند که فردا در جلسه حضور داشته باشند و این آیین برگزار شود. وی در پاسخ به اینکه آیا حکم تایید صلاحیت اعضای رد شده شورای شهر یاسوج صادر شده است یا نه گفت :چون هیئت نظارت بر انتخابات شاکی نتیجه انتخابات بود هنوز حکمه قطعی تایید صلاحیت آنها صادر نشده است اما دیوان عدالت اداری حکم داده که دو نفر رد صلاحیت شده می توانند به طور موقت در جلسه تحلیف حضور یابند.

او بیان کرد: نظر ما و استاندار این است که اگر فردا هم اعضا برای تحلیف در جلسه غایب باشند باگذشت ۱۲جلسه غیبت یا شورای شهر منحل خواهد شد یا هم از اعضای علی البدل به عنوان اعضای جدید دعوت و جلسه تحلیف اعضای شورا برگزار شود.

شهردار رشت ۲۰ روز دیگر حکم می گیرد

براساس اعلام روابط عمومی شورای شهر رشت شهردار رشت در 14 مهر به تایید شورای شهر رشت رسد و به عنوان شهردار انتخای شد.

گفتنی است معمولا زمان دریافت حکم پس از تایید در استانداری در بازه زمانی ۲۰ رزه تعیین تکلیف می‌شود.

استعلام صلاحیت شهردار ایلام هنوز نهایی نشده است

سعید انوری، سخنگوی شورای شهر ایلام در رابطه با انتخاب شهردار گفت: صادقیان به عنوان شهردار انتخاب شده اند و پرونده ایشان در مراجع ذی صلاح در حال بررسی است. شورای شهر و استانداری ایلام ایشان را به وزارت کشور معرفی کرده و منتظر نتیجه و اعلام نظر نهایی مراجع ذی صلاح هستیم.

در انتخاب ایشان بعنوان شهردار ما بر اساس منویات مقام معظم رهبری عمل کردیم رهبری عزیز بار‌ها فرموده اند که مدیرانی را انتخاب کنید که رضایتمندی عمومی ایجاد کنند و با عملکرد مثبت خویش رضایت نسبی و عمومی ایجاد کنند در دوره چهارساله شهرداری صادقیان ما این رضایت مندی را دیدیم و شنیدیم که وی را انتخاب کنیم خانواده‌های شهدا و ایثارگران و تعدادی از یادگاران ۸سال دفاع مقدس بار‌ها با حقیر و سایر عزیزان تاکید داشتند که ایشان را که منشا تحولات عمرانی و فرهنگی در شهر ایلام بوده است انتخاب کنیم  حال منتظر مراجع ذی صلاح هستیم که آنچه خیر نظام و کشور و استان است اتفاق بیفتد.

او مطرح کرد: ما تابع قانون هستیم و دستگاه‌های نظارتی نیز کارشناسانه و موشکافانه بر مسایل تسلط دارند و بررسی می‌کنند.

گفتنی است شهردار ایلام پس از تایید در شورای شهر ۲۶ شهریور به استانداری و در تاریخ   ۸ شهریور به وزارت کشور اعلام شد.

شهردار زاهدان انتخاب شد

محمد امیر براهویی با رای اعضای شورای اسلامی شهر زاهدان به عنوان شهردار کلان شهر زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان انتخاب شد.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری زاهدان اظهار داشت: محمد امیر براهویی با ۱۱ رای اعضای شورای اسلامی شهر زاهدان به عنوان شهردار جدید این شهر انتخاب شد.

پیمان نارویی گفت: محمدامیر براهویی متولد ۱۳۶۰ با مدرک کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری نماینده سازمان های مردم نهاد سیستان و بلوچستان در وزارت کشور و رییس هیات ورزش های بومی و محلی استان است.

وی افزود: شهردار جدید پیش از این ریاست شورای اسلامی شهر زاهدان در دوره چهارم، معاون خدمات شهری، قائم مقام و سرپرستی شهرداری زاهدان را در کارنامه خود دارد.

شهردار گرگان انتخاب شد

با رأی ۶ عضو شورای اسلامی شهر گرگان محمدرضا سبطی به عنوان شهردار جدید گرگان انتخاب شد.

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر گرگان در دوره ششم با دستور کار انتخاب شهردار برگزار و محمدرضا سبطی با 5 رأی به عنوان شهردار جدید گرگان انتخاب شد.

مهلت یک ماهه شورای اسلامی شهر برای انتخاب شهردار گرگان امروز به اتمام رسید و در نهایت از میان ۸ گزینه نهایی که برنامه‌های خود را در صحن شورا ارائه کرده بودند، این محمدرضا سبطی بود که توانست رأی اکثریت شورا را کسب کند.

بر همین اساس ۶ عضو شورای شهر به شهردار شدن سبطی رأی دادند و برای مدت چهارسال سکان شهرداری گرگان را به وی سپردند.

گفتنی است شهردار  گرگان پس از تایید در شورای شهر ۱۴ شهریور به استانداری و در تاریخ   ۶ مهر به وزارت کشور اعلام شد.

 شورایی با اختلافات زیاد/شهردار کرمانشاه احتمالا به زودی انتخاب می شود

با توافق اعضای شورای شهر کرمانشاه، امیر رحیمی به عنوان سرپرست کلانشهر کرمانشاه انتخاب شد و به زودی شهردار کرمانشاه هم انتخاب خواهد شد.

رنجبر فرماندار کرمانشاه با اشاره به اینکه ششمین جلسه شورای شهر کرمانشاه با حضور بازوند استاندار، و کرمی دادستان کرمانشاه تشکیل شد گفت:در این نشست ۹ تن از اعضای اصلی شورای شهر کرمانشاه پس از بحث و بررسی با تعیین سرپرست شهرداری کرمانشاه به منظور انجام امورات شهری شهرداری موافقت کردند و امیر رحیمی به عنوان سرپرست شهرداری کرمانشاه بطور موقت انتخاب شد.

رنجبر افزود: امید می‌رود با تعیین تکلیف وضعیت دو نفر علی البدل انتخاب شهردار و انتخاب هیات رئیسه، جلسه با حضور یازده نفر عضو شورای شهر برگزار شود.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه دو سوم اعضای شورای اسلامی شهر پس از تحلیف می‌توانند هیات رئیسه را انتخاب کنند گفت: به دلیل اختلاف نظر این کار انجام نشد.

دود تاخیر در تعیین تکلیف شهرداران مراکز به چشم مردم می رود

با بررسی تک تک مراکز استان ها در خصوص انتخاب شهرداربه نظر می رسد فرایند مذکور در مراکز یاسوج،بجنورد و کرمانشاه با مشکلات بیشتری مواجه است.

با توجه به گذشت سه ماه از انتخابات شورای شهر و روستا و دو ماه از شروع به کار آنها انتظار می رود روند انتخاب شهردار سریعتر پیش می رفت، موضوعی که تاخیر آن به نفع مردم نخواهد بود.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا شهرداری وزارت کشور شهرداری ها شهرداری کلانشهرها افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا پس از تایید در شورای شهر وزارت کشور اعلام شد عنوان شهردار جدید رئیس شورای اسلامی شورای اسلامی شهر سخنگوی شورای شهر تحلیف اعضای شورا شهردار زنجان رای اعضای شورای اعضای شورای شهر شورای شهر کرمان مراکز استان ها انتخاب شهردار عضو شورای شهر شهردار منتخب تایید صلاحیت شهردار کرمان شهر کرمانشاه وزارت کشور شهردار اراک تعیین تکلیف شورای شهر ۶ شهریور حکم شهردار تحلیف اعضا مرکز استان برگزار شود شهر زاهدان مهدی صباغی جلسه تحلیف تن از اعضا انتخاب شد وزیر کشور شهر زنجان شهر اراک بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای اسلامی نسیم شهر منحل شد

 فرماندار شهرستان بهارستان با اشاره به تعیین تکلیف و انحلال شورای اسلامی شهر نسیم‌شهر گفت: شورای حل اختلاف وزارت کشور با برگزاری جلسه با انحلال شورای نسیم‌شهر موافقت کرد.

به گزارش تسنیم، عبدالله نوحی در جمع خبرنگاران با اشاره به از حد نصاب افتادن شورای نسیم‌شهر گفت: با دستگیری برخی از اعضای شورای اسلامی نسیم شهر به علت تخلفات صورت گرفته، شورا از اکثریت خارج شده و در سه ماه گذشته نیز جلسه‌ای برگزار نکرده است.

وی افزود: به دلیل رسمیت نیافتن جلسات و از حد نصاب خارج شدن شورا، موضوع در هیئت رسیدگی به تخلفات شوراهای شهر در هفته‌های گذشته در استانداری تهران مطرح شد و اعضای هیئت حل اختلاف استانداری رأی به انحلال شورای شهر نسیم شهر دادند.

فرماندار بهارستان در پایان خاطرنشان کرد: پس از ارسال این رأی به هیئت مرکزی رسیدگی به تخلفات در وزارت کشور، روز گذشته، رأی مورد تأیید هیئت حل اختلاف مرکزی وزارت کشور قرار گرفت و در صورت ابلاغ رسمی، استاندار تهران به عنوان قائم مقام جایگزین شورا خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شورای اسلامی نسیم شهر منحل شد
  • اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش اعلام شد
  • افزایش تعداد نمایندگان در دستورکار مجلس/اسامی متاخران امروز
  • بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف / بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • مشکل واگن‌های وارداتی چینی سرانجام حل شد
  • حمایت شورای شهر بجنورد از برنامه‌های عملیاتی شهردار مرکز استان
  • رگبار و رعدوبرق در این استان‌ها/ خنک‌ترین و گرمترین مرکز شهرها کدامند؟
  • طرح تقویت نوآوری دفاعی در دستورکار مجلس/اسامی متاخران امروز