Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@06:57:34 GMT

روسیه وابسته نظامی آمریکا را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۵۷۴۲

روسیه وابسته نظامی آمریکا را احضار کرد

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از گزارش شامگاه جمعه رادیو اکو مسکو، وزارت دفاع روسیه بخاطر حادثه ناو آمریکایی چافی در خلیج پتر کبیر در خاور دور، وابسته نظامی آمریکا در مسکو را احضار و رفتار غیرحرفه‌ای ملوانان آمریکایی در این محدوده آبی را به وی گوشزد کرد.

در این رابطه یادداشت اعتراضی به وابسته نظامی آمریکا در مسکو تسلیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت دفاع روسیه ساعت ۵ بعد ازظهر روز جمعه در بیانیه‌ای از تلاش ناوشکن آمریکایی برای عبور از مرز دولتی روسیه در آب‌های دریای ژاپن خبر داد.

به گزارش ایرنا از مسکو، وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اعلام کرد: ناو آمریکایی «چافی» Chafee تلاش کرد از مرز دریایی روسیه در خلیج پتر کبیر در خاور دور این کشور عبور کرده و وارد آب‌های سرزمینی روسیه شود.

در این هنگام ناو روسی آدمیرال تریبوتس به ناو آمریکایی نزدیک شده و پس از چند بار هشدار، ناو آمریکایی در حالی که ۶۰ متر با ناو روسی فاصله داشت، مسیر خود را تغییر داد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اعلام کرد که این حادثه در منطقه دریایی بسته رخ داد که به دلیل برگزاری رزمایش مشترک روسیه و چین به روی کشتیرانی بسته اعلام شده است.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه در گزارش خود خاطرنشان کرد که پنتاگون از اظهار نظر درباره این حادثه خودداری کرد.

روسیه و آمریکا درباره موقعیت خلیج پتر کبیر که در نزدیکی دریای ژاپن واقع شده است اختلاف دارند و واشنگتن این پهنه آبی را آزاد برای کشتیرانی بین المللی می‌خواند، اما مسکو آن را آب‌های سرزمینی خود می‌داند.

۲۴ ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ (۴ آذر ۱۳۹۹) ناوشکن آمریکایی جان مک کین بیش از ۲ کیلومتر وارد خلیج پتر کبیر شده بود و روسیه به این اقدام آمریکا اعتراض کرد.

وزارت دفاع روسیه در آن زمان اعلام کرد که ناوشکن آمریکا با نام «جان مک کین» به حد فاصل ۲ کیلومتر وارد آب‌های روسیه شد که پس از هشدار کشتی روسیه به سمت آب‌های آزاد عقب نشینی کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین وزارت دفاع روسیه جان مک کین وابسته نظامی سفارت آمریکا در مسکو ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین وزارت دفاع روسیه خلیج پتر کبیر ناو آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج نظامیان آمریکایی از نیجر

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از ابیجان ، حاکمیت نظامی نیجر رسما از لغو توافق نظامی این کشور غرب آفریقا با آمریکا و ضرورت خروج فوری نظامیان و تجهیزات آمریکایی از این کشور خبر داد. سرهنگ امدو عبدالرحمان سخنگوی دولت نیجر تصمیم حاکمیت این کشور را لازم الاجرا اعلام کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی در تلویزیون ملی نیجر گفت:دولت نیجر با در نظر گرفتن آرمان‌ها و منافع مردم نیجر، توافقنامه مربوط به وضعیت کارکنان نظامی آمریکا و کارمندان غیرنظامی وزارت دفاع آمریکا را در خاک این کشور  لغو می‌کند. به این منظور مکاتبات دیپلماتیک با طرف آمریکایی انجام خواهد شد. 

آمریکا در حال حاضر یک پایگاه مهم پهپادی در منطقه آگادز نیجر به همراه هزار نظامی در این کشور دارد. این تصمیم بعد از دیدار یک هیات عالی رتبه آمریکایی از نیجر در هفته گذشته، اتخاذ شد. اعضای این هیات شامل معاون آفریقای وزارت امور خارجه آمریکا و فرمانده نیرو‌های آمریکایی در آفریقا موسوم به آفریکام ، فقط با نخست وزیر نیجر دیدار کردند و ژنرال چیانی حاکم نظامی نیجر آنها را به حضور نپذیرفت. دولت نیجر اساسا حضور نظامیان آمریکا را در خاک این کشور غیرقانونی ارزیابی کرده است.
سخنگوی دولت نیجر گفت:درباره همکاری دو کشور به ویژه همکاری نظامی و مبارزه با تروریست ها، حضور آمریکا در خاک جمهوری نیجر غیرقانونی است و ناقض اصول و قواعد قانون اساسی و حاکمیتی ماست.
حاکمیت نظامی نیجر که از هفت ماه قبل قدرت را در این کشور در اختیار دارد، پیش از این نظامیان فرانسوی را نیز از خاک نیجر اخراج کرده بود.

اظهارات :  امدو عبدالرحمان - سخنگوی دولت نیجر

دیگر خبرها

  • آمریکا چقدر به اورانیوم روسیه وابسته است؟ (+ اینفوگرافی)
  • آمریکا چقدر به اورانیوم روسیه وابسته است؟
  • واکنش آمریکا به پیروزی پوتین با آرای ۸۷ درصدی | مقام آمریکایی : من در جای خود میخکوب شدم !
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • آمریکا: اوکراین به دلیل کمبود مهمات عقب نشینی می‌کند
  • جدیدترین تلفات نظامی و تسلیحاتی ارتش اوکراین
  • نیجر: آمریکا حضور نظامی خود را به ما تحمیل کرده بود
  • اخراج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • معرفی وابسته نظامی افغانستان در روسیه
  • گسترش روابط کابل-مسکو از همراهی دیپلماتیک تا همکاری نظامی