Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی به بیان توضیحاتی در خصوص خصوص تفاوت واکسن‌های ۳ ظرفیتی و ۴ ظرفیتی آنفلوانزا با هم پرداخت.

مسعود مردانی در گفت‌وگو با میزان در خصوص تفاوت واکسن‌های ۳ ظرفیتی و ۴ ظرفیتی آنفلوانزا گفت: عمدتا در فصل شیوع این بیماری که حدودا اوایل پاییز و همین موقع است، توصیه می‌شود افراد در معرض خطر واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن اشاره به اینکه هیچ تفاوتی بین واکسن‌های ۳ ظرفیتی و ۴ ظرفیتی آنفلوانزا وجود ندارد، ادامه داد: تنها تفاوت آن‌ها این است که واکسن ۴ ظرفیتی یک ویروس اضافه‌تر دارد و افراد را بر علیه ۴ نوع ویروس آنفلوانزا ایمن می‌کند.

بیشتر بخوانید: اظهارنظر سخنگوی واکسن رازی در مورد واردات واکسن خارجی

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه همه واکسن‌های آنفلوانزا به طور صد در صد ایمنی ایجاد نمی‌کنند و این واکسن‌ها بین ۳۰ تا ۷۰ درصد اثربخشی دارند، افزود: توصیه می‌شود هر واکسن آنفلوانزایی که در دسترستان قرار گرفت، را تزریق کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: واکسن آنفلوآنزا آنفلوانزا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: واکسن آنفلوآنزا آنفلوانزا واکسن های ۳ ظرفیتی و ۴ ظرفیتی آنفلوانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد افراد مبتلا به فشار خون از بیماری خود اطلاع ندارند

ایسنا/قزوین یک پزشک عمومی گفت: افراد مبتلا به فشارخون ممکن است مواردی همچون سردرد، سبکی سر، احساس تهوع، وزوز گوش، همهمه یا سوت کشیدن، تاری دید یا غش کردن را تجربه کنند اما وقتی این بیماران به ما مراجعه می‌کنند معلوم می‌شود ۵۰ درصد از آنان حتی از ابتلای خود به بیماری فشارخون اطلاع ندارند.

سحر حقیقت‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا درباره علائم ابتلا به فشارخون و روش‌های درمان آن، اظهار کرد: بیماری فشارخون بیماری مزمنی است که به دلیل افزایش فشارخون در شریان‌ها اتفاق می‌افتد؛ فشارخون ۲ نوع اولیه و ثانویه دارد که در۹۰ درصد از افراد نوع اولیه اتفاق می‌افتد چراکه در بیمار عاملی برای ابتلای به فشارخون پیدا نمی‌شود، در نوع ثانویه نیز معمولاً اختلال در عروق، اختلالات کلیوی، اختلال در کارکرد قلب و بیماری‌هایی که مربوط به غدد درون ریز است باعث افزایش فشار خون خواهد شد.

وی ادامه داد: افراد مبتلا به فشارخون ممکن است مواردی همچون سردرد، سبکی سر، احساس تهوع، وزوز گوش، همهمه یا سوت کشیدن، تاری دید یا غش کردن را تجربه کنند اما وقتی این بیماران به ما مراجعه می‌کنند معلوم می‌شود ۵۰ درصد از آنان حتی از ابتلای خود به بیماری فشارخون اطلاع ندارند.

این پزشک عمومی در خصوص عوارض بیماری فشارخون بیان کرد: بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، اختلالات شناختی، زوال قلب و بیماری‌های مزمن کلیوی از عوارض بیماری فشارخون هستند.

وی خاطرنشان کرد: پرهیز از مصرف تنباکو، مواد مخدر، الکل، محدودیت در مصرف نمک، استفاده از میوه و سبزیجات تازه، فعالیت فیزیکی منظم یا ورزش روزانه، محدود کردن مصرف شکلات، قهوه و چای از روش‌های پیشگیری در جهت عدم ابتلا به بیماری فشارخون است.

حقیقت‌خواه در پایان گفت: با اندازه‌گیری منظم فشارخون به صورت تصادفی می‌توانید این بیماری را تشخیص دهید و به موقع آن را درمان کنید تا از عوارضی که ممکن است قابل درمان نباشد نیز پیشگیری شود.  
 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توصیه به دامداران کاشانی در خصوص شیوع تب برفکی
  • توصیه‌های بهداشتی قبل از مسافرت‌های نوروزی
  • فعالیت مغز افرادی که بر چند زبان تسلط دارند با دیگران چه تفاوتی دارد؟
  • ۵ نکته که باید درباره ذات‌الریه بدانیم
  • مراکز عرضه ماهی قرمز زیر ذره بین نظارت‌های دامپزشکی در سبزوار
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید
  • این بیماری با پیاده روی سریع بهبود می‌یابد
  • باید و نبایدهای روزه‌داری در مبتلایان به بیماری‌های خاص
  • ۵۰ درصد افراد مبتلا به فشار خون از بیماری خود اطلاع ندارند
  • جوجه‌های رنگ شده نخرید/ جوجه‌ها می توانند ناقل آنفلوانزا باشند