Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتشار اسناد موسوم به پاندورا به عنوان زلزله ای مالی در حهان توصیف شده است.

خبرگزاری میزان - اخیرا افشاگری‌هایی درباره چند تن از سران و مقامات جهانی و معاملات مالی آن‌ها موج تکان دهنده‌ای در سراسر جهان ایجاد کرد.

اسناد موسوم به «پاندورا»، یک تحقیق که توسط کنسرسیوم روزنامه نگاران تحقیقی مستقر در واشنگتن هماهنگ شده بود، بیش از ۶۰۰ روزنامه نگار و ده‌ها رسانه خبری مهم از ۱۱۷ کشور و منطقه، از جمله واشنگتن پست، گاردین، ال اسپرسو ایتالیا، ال پایس اسپانیا و لوموند فرانسه را گرد هم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «میدل ایست آی»، به لطف افشای نزدیک به ۱۲ میلیون سند محرمانه، اسناد پاندورا که ادامه و گسترش اسناد پرادایز و اسناد پاناما است، نشان می‌دهند که چگونه صد‌ها نفر از سران اروپایی و آسیایی، ثروت خود را از طریق یک شبکه پیچیده و متراکم از راه‌های دور زدن مالیات و شرکت‌های پوششی پنهان می‌کنند و از مالیات فرار می‌کنند.

برای ادامه زندگی ثروتمندان و قدرتمندان، این گروه بزرگ افراد مشهور و برخی هم نه چندان مشهور از شبکه‌ها و روش‌های مشابهی استفاده می‌کنند که جنایت، پولشویی و فساد را در سراسر جهان ممکن می‌سازد؛ آن هم در حالی که این موضوع عواقب ویرانگری برای صد‌ها میلیون نفر به بار می‌آورد.

جای تعجب نیست که در اسناد پاندورا از جمله عبدالله دوم، پادشاه اردن و مقامات سیاسی لبنان، که در حال صرف هزینه‌های هنگفت در حالی بودند که مردم خود از مشکلات رنج می‌بردند.

بیشتر موارد فاش شده در واقع قانونی بوده و از طریق بهره برداری از خلأ‌ها در سیستم مالی جهانی صورت گرفته است.

چنین رفتاری به اقتصاد سایه و عوامل و شرکت‌های بی شمار آن دامن می‌زند و دامنه جهانی آن را به طرز چشمگیری گسترش می‌دهد.

اسناد پاندورا/ پرادایز/ پاناما همچنین به افشاگری درباره اسطوره‌ها و کلیشه‌های مرتبط با پولشویی، پنهان سازی ثروت و فرار مالیاتی کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: لندن؛ مرکز اصلی فرار مالیاتی و پولشویی در جهان جزئیات افشاگری مالی پاندورا

آنچه در اسناد پاندورا شرح داده شده است، تمام اصول و قواعدی را که قرار است اقتصاد اصلی را تعریف کنند، به سخره می‌گیرد؛ شفافیت، انصاف، پاسخگویی، مسئولیت اجتماعی، اخلاق تجاری و غیره.

اگر این شخصیت‌های قدرتمند مدت‌ها توانسته اند از مالیات فرار کرده و خود را در امان نگه دارند، به این دلیل است که از مجازات مصون مانده اند.

آن‌ها توسط اقتصاد جهانی، حفره‌های سخاوتمندانه آن و مشارکت منفعلانه همه دولت‌ها تا به امروز منتفع شده و حتی تشویق و برای ادامه این روند بی باک‌تر نیز شده اند.

اگرچه ممکن است کسی بگوید که تعداد جنایتکاران مالی و متخلفان در واقع بسیار اندک است، اما عواقب رفتار آن‌ها بسیار گسترده و همه گیر است و صد‌ها میلیون نفر را به طرق بسیار تحت تأثیرات منفی قرار می‌دهد.

تنها بخشی از این ثروت عظیم برای ارائه آموزش رایگان به فقیرترین افراد کره زمین، که نیمی از جمعیت جهان را شامل می‌شود، کافی خواهد بود و آموزش تنها ابزار قدرتمند و موثر برای رهایی افراد از فقر است.

باید دید این زلزله در موضوع تخلفات مالی چه نتیجه‌ای خواهد داشت؛ با وجود برخی علائم و تحولات، نتیجه احتمالاً بسیار جزیی خواهد بود.


انتهای پیام/

برچسب ها: پاندورا تحولات بین الملل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پاندورا تحولات بین الملل اسناد پاندورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع زمین‌لرزه در سُرخه/ زلزله خسارتی نداشته است

ایسنا/سمنان زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۴ ریشتر حوالی شهرستان سرخه در استان سمنان را لرزاند.

این زمین‌لرزه‌ی ۴.۴ ریشتری حوالی بامداد در شهرستان سرخه و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.

بنا بر اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله ساعت ۲۳ و ۵۳ دوشنبه شب ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ مناطقی از شهرستان سرخه در استان سمنان را لرزاند.

حسین درخشان، سرپرست جمعیت هلال احمر استان سمنان از اعزام تیم‌های ارزیاب به کانون اصلی زلزله خبر داد.

وی افزود: در پی وقوع این زمین‌لرزه دو تیم ارزیاب هلال احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی به روستاهای جنوب شهرستان سرخه اعزام شده‌اند.

سرپرست هلال‌احمر استان سمنان با بیان این‌که خوشبختانه این زمین‌لرزه هیچ‌گونه خسارتی نداشت، تصریح کرد: بر اساس گزارش تیم‌های ارزیاب اعزامی به جنوب سرخه و مناطق جنوبی سمنان، زلزله ۴.۴ ریشتری هیچ‌گونه خسارتی نداشته است.

وی یادآوری کرد: هلال‌احمر سمنان کماکان در تمام شعب و پایگاه‌ها در آماده‌باش کامل است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زلزله در همسایه شرقی ایران
  • وقوع زلزله ۵.۶ ریشتری در پاکستان
  • وقوع زمین‌لرزه در سُرخه/ زلزله خسارتی نداشته است
  • وقوع زلزله در قندهار
  • زلزله در مرکز ایران
  • وقوع زلزله در استان فارس
  • ۱۵ بانک بزرگ جهان با بیشترین دارایی و سرمایه
  • سیاست‌های ورزش و جوانان مبتنی بر درآمدزایی است/چرا تهران برای شهرستان‎‌های یزد تصمیم می‌گیرد؟
  • تاثیر لژیونر بودن ملی‌پوشان در سطح آمادگی آن‌ها
  • تاثیر لژیونر بودن ملی‌پوشان در سطح آمادگی آنان