Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تارنمای یو اس ای تودی، "گلن هیلنز" قاضی دادگاه نظامی "استوارت شلر" روز جمعه به وقت محلی پس از شنیدن دادخواست محکومیت این افسر نیروی ویژه آمریکا و بررسی مدارک، تصمیم به مجازات او گرفت.

شلر پیش از شروع دادگاه نامه استعفای خود را ارائه کرده بود و در دادگاه نظامی اتهامات علیه خود را پذیرفت.

دادستان های  نیروی دریایی آمریکا خواهان توبیخ از خدمت به همراه پرداخت ماهانه ۵ هزار دلار به مدت شش ماه شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشد مجازاتی که شلر با آن مواجه بود کسر دو سوم از حقوق وی به مدت ۱۲ ماه به همراه توبیخ از خدمت بود.

با این حال قاضی دادگاه نظامی حکم وی را به پرداخت ۵ هزار دلار جریمه و توبیخ از خدمت کاهش داد.

شلر اولین ویدئو اعتراض آمیز خود را در تاریخ ۲۶ ماه اوت پس از وقوع یک حمله انتحاری در مقابل فرودگاه کابل و کشته شدن ۱۱ نیروی نظامی آمریکا منتشر کرد.

وی تا ماه سپتامبر به انتشار اظهارات خود در رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک و یوتیوب ادامه داد. صراحت شلر در انتقاد از مقامات ارشد آمریکا و خروج آشفته از افغانستان توجه بسیاری را در جامعه امریکا به خود جلب کرده بود.
آمریکا ۲۰ سال پیش به بهانه مقابله با گروه‌های تروریستی به افغانستان حمله و در طول این مدت، آن کشور را اشغال کرده بود.

کاخ سفید  پس از دو دهه اشغالگری، با خروج عجولانه اش، وضعیت آشفته ای را برای افغان ها رقم زد که خروج نیروهای آمریکایی از عراق با هرج و مرج بسیار و کشته شدن برخی افغان های بیگناه همراه بود و حتی به رغم همه وعده هایش برخی نیروهای افغان همکار خود را در آن کشور جا گذاشت.

پایان طولانی‌ترین جنگ آمریکا و خروج پر حاشیه و  پر هرج و مرج باعث شد کمیته‌های مختلف کنگره آمریکا که تحت تسلط دموکرات‌ها قرار دارند، خواهان تحقیقات گسترده در خصوص حضور آمریکا در افغانستان شوند.

https://www.usatoday.com/story/news/politics/۲۰۲۱/۱۰/۱۵/marine-sentenced-criticizing-chaotic-afghanistan-withdrawal-scheller-lejeune/۸۴۷۱۲۴۲۰۰۲

برچسب‌ها افغانستان ایالات متحده آمریکا دولت بایدن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان ایالات متحده آمریکا دولت بایدن افغانستان ایالات متحده آمریکا دولت بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بار دیگر رویکرد بایدن در قبال اسرائیل را به باد انتقاد گرفت

تارنمای «هیل» نوشت: ترامپ دموکرات‌ها را برای اسرئیل بسیار مضر می داند و معتقد است بایدن حمایت لازم را از تل آویو انجام نمی دهد.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ، ‌ رییس جمهوری سابق آمریکا و نامزد احتمالی حزب جمهوری خواه در انتخابات ۲۰۲۴ در مصاحبه با هاوارد کورتز از شبکه خبری فاکس نیوز، ‌جو بایدن، ‌ رییس جمهوری کنونی آمریکا را به عدم حمایت پایدار از (رژیم) اسرائیل متهم کرد.

وی همچنین به اظهارات اخیر چاک شومر، رهبر اکثریت سنا که خواستار برگزاری انتخابات جدید در سرزمین های اشغالی شده بود واکنش منفی نشان داد.

ترامپ گفت: دموکرات ها برای اسرائیل بسیار مضر هستند.

هیل در توجیه سخنان بایدن افزود: رییس جمهوری آمریکا که با فشار جناح چپ حزب خود برای حمایت از آتش‌بس دائمی در جنگ غزه مواجه بوده تنها از (رژیم) اسرائیل خواسته است تا "به سهم خود" اجازه دهد کمک های بیشتری به این منطقه وارد شده و مرزهای بیشتری را برای کمک رسانی ایجاد کند.

این در حالی است که بایدن اخیراً تاکید کرده بود سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، ‌نخست وزیر (رژیم) اسرائیل در رابطه با جنگ غزه "بیشتر از این که به اسر ائیل کمک کرده باشد به آن آسیب ر سانده است. "

چاک شومر، ‌ نیز اخیرا در حالی که خود را حامی همیشگی اسرائیل خوانده تاکید کرد : ائتلاف نتانیاهو دیگر با نیازهای اسرائیل پس از ۷ اکتبر همسوئی ندارد. شومر افزود: جهان از آن زمان به طور اساسی تغییر کرده است، و مردم اسرائیل در حال حاضر گرفتار یک دیدگاه حاکمیتی هستند که در گذشته جا مانده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • درخواست نیجر از آمریکا برای ارائه یک جدول زمانی برای خروج نیرو‌های خود از منطقه آگادز
  • دولت آمریکا در حال تغییر سیاست خود در قبال اوکراین است
  • اسرائیل به پیمانکاران نظامی خصوصی برای ساخت اسکله مرموز آمریکا در غزه چشم دوخته است
  • گسترده‌تر شدن اختلافات بین نتانیاهو و مقامات ارشد آمریکا درباره جنگ غزه
  • اخراج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • الحوثی: آمریکایی‌ها با مجازات سختی مواجه خواهند شد
  • ترامپ بار دیگر رویکرد بایدن در قبال اسرائیل را به باد انتقاد گرفت
  • دولت نیجر به همکاری نظامی با آمریکا پایان داد
  • سناتور آمریکایی: نتانیاهو باعث شده آمریکا ناتوان به نظر برسد
  • افشای پشت پرده مذاکرات خروج نظامیان آمریکا از عراق