Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@02:11:19 GMT

عدم تصمیم‌گیری آمریکا برای شرکت در نشست مسکو

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۵۷۷۷

عدم تصمیم‌گیری آمریکا برای شرکت در نشست مسکو

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، تد پرایس روز جمعه به وقت محلی در نشست خبری افزود که واشنگتن از نشست آتی در مسکو مطلع بوده، اما هنوز نمی‌تواند هرگونه دیدار یا مشارکت در این نشست را تایید کند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال گفت که آمریکا در مشورت نزدیک با کشور‌هایی است که با آن‌ها منافع مشترک دارد و در مورد افغانستان با کشور‌هایی مانند روسیه همسویی منافع داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا، نشست تروئیکای گسترش یافته (روسیه، ایالات متحده، چین و پاکستان) درباره افغانستان ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) در مسکو برگزار می‌شود. قرار است هیاتی از جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست حضور پیدا کنند.
ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان روز جمعه در یک سخنرانی در مسکو اعلام کرد: ما منتظر انجام یک گفت و گوی صریح با طالبان بعد از انجام نشست در ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) هستیم.
کابلوف تصریح کرد: یک هیات از کابل دعوت شده است و آن‌ها قبلاً تصمیم اساسی برای مشارکت در نشست قالب مسکو در ۱۹ اکتبر گرفته اند. ما فقط منتظر ترکیب هیات هستیم.
رایزنی‌های مسکو درباره افغانستان در سال ۲۰۱۷ بر اساس مکانیسم رایزنی ۶ جانبه نمایندگان ویژه روسیه، افغانستان، هند، ایران، چین و پاکستان شکل گرفت.
آخرین نشست مسکو برای حل مسائل افغانستان ۲۸ اسفند سال ۱۳۹۹ به ریاست سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه برگزار شد.
در بیانیه پایانی این نشست، شرکت کنندگان خواهان صلح بین طرف‌های درگیر در افغانستان شدند و بر لزوم توقف خشونت در این کشور تأکید کردند که در نهایت طالبان کنترل قدرت در افغانستان را برعهده گرفت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نشست مسکو افغانستان ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: در مباحث کنترل تسلیحاتی با روسیه و چین شرکت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی تمایل این کشور برای مشارکت در مذاکرات کنترل تسلیحاتی شد.

«لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور تمایل دارد در مباحث و مذاکرات مربوط به کنترل تسلیحات با روسیه و چین شرکت کند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد که واشنگتن بدون پیش شرط مایل به شرکت در این مباحث است.

اواسط بهمن ماه، «جیل هروبی» رییس اداره امنیت ملی هسته‌ای آمریکا در نشست بازدارندگی هسته ای ۲۰۲۴ گفت که دولت آمریکا باید آماده باشد که در یک دهه آینده با روسیه و چین، به طور هم‌زمان مقابله کند.

به گفته این مقام آمریکایی روسیه «رفتار بی‌ثبات‌کننده» از جمله با استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی خود در بلاروس از خود نشان داده است و گفته می‌شود «به شدت گفتگوی کنترل تسلیحات با ایالات متحده را رد می‌کند».

کد خبر 6058380

دیگر خبرها

  • آمریکا: در مباحث کنترل تسلیحاتی با روسیه و چین شرکت می‌کنیم
  • واکنش مسکو به ادعای آمریکا در مورد انتخابات روسیه
  • سازمان همکاری شانگهای: انتخابات روسیه منصفانه و مستقل خواهد بود
  • انتقاد مسکو از حربه آمریکا برای ضربه به انتخابات روسیه
  • انتقاد مسکو از حربه آمریکا برای ضربه زدن به انتخابات روسیه
  • معرفی وابسته نظامی افغانستان در روسیه
  • گسترش روابط کابل-مسکو از همراهی دیپلماتیک تا همکاری نظامی
  • ۹۵ درصد از شرکت‌های غربی هنوز در روسیه هستند
  • ۹۵ درصد شرکت‌های غربی همچنان در روسیه فعال هستند
  • آیا روسیه به دنبال پس گرفتن آلاسکا از آمریکاست؟