Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان در پی پیدا شدن گورهای دسته جمعی در کانادا و آمریکا آن را یک نسل کشی توصیف کردند.

خبرگزاری میزان - مردم بومی آمریکای شمالی با شوک اجساد یافت شده در گور‌های دسته جمعی در نزدیکی مدرسه شبانه روزی بومیان «کملوپس» روبرو شدند.

به گزارش «یور تانگو»، برای افراد بومی، آن‌ها فقط ۲۱۵ جسد نیستند؛ آن‌ها اقوام از دست رفته بومیان این قاره هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده‌ها مجبور شده بودند فرزندان خود را به این مدارس بفرستند و در موارد زیادی این کودکان هرگز به خانه‌های خود بازنگشتند.

آموزشی که کودکان بومی در چنین موسساتی دریافت می‌کردند به عنوان جذب اجباری به این نوع مدارس توصیف می‌شود؛ این در واقع یک نسل کشی بود.

این مدارس در اواخر دهه ۱۸۰۰ آغاز به کار کردند و در سراسر آمریکا و کانادا واقع شده بودند.

در سال ۱۸۶۰ میلادی دفتر امور بومیان آمریکا مدارس شبانه روزی بومیان را تاسیس کرد.

این مدارس جایی بودند که کودکان بومی آمریکایی باید با استاندارد زندگی سفیدپوستان آمریکایی خو می‌گرفتند.

بر اساس گزارش ها، این نوع مدارس در کانادا در دهه ۱۸۸۰ تاسیس شدند.

در سال ۱۹۲۰، کانادا قانون بومیان را تصویب کرد، که بر اساس آن حضور تمامی کودکان بومی در مدارس شبانه روزی الزامی بود و حضور آن‌ها در مدارس دیگر غیرقانونی بود.

ریچارد هنری پرت، رئیس مدرسه صنعتی بومیان کارلایل، که در سال ۱۸۷۹ تأسیس شد، از شعار «بومیان را بکش، مردم را نجات بده»، استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: دومینوی پیدا شدن گور‌های دسته جمعی بومیان در کانادا و آمریکا پیدا و پنهان مدارس شبانه روزی بومیان در کانادا

در این موسسات، کودکان به دلیل صحبت به زبان خود یا تلاش برای شرکت در مراسم‌های فرهنگی مورد ضرب و شتم و تجاوز جنسی قرار می‌گرفتند.

در توافقنامه اسکان مدارس شبانه روزی بومیان، ۱۳۹ مدرسه شبانه روزی در کانادا مشخص شد؛ البته این تعداد شامل مدارس اداره شده توسط دولت‌های استانی نمی‌شود.

با توجه به ائتلاف مدارس شبانه روزی بومیان آمریکا، تعداد ۳۶۷ مورد از این دست مدارس در آمریکا وجود داشته است.

مکان‌های این مدارس اکنون مملو از گور‌های بدون نشان است؛ به این معنا که در آمریکا و کانادا، به احتمال زیاد دستکم ۵۰۶ گور دسته جمعی پر از اجساد پنهان و دفن شده در نسل‌های مختلف وجود دارد.

قوانین مربوط به این مدارس تنها مقرراتی نبود که برای محدود کردن مردم بومی وضع شده بود.

در سال ۱۸۸۳، آمریکا یک قانون جنایات مذهبی را تصویب کرد که افراد بومی را از انجام مراسم بومی منع می‌کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا کانادا حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا کانادا حقوق بشر مدارس شبانه روزی بومیان دسته جمعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد خودرو جاده ای شبانه روزی ام وی ام؛ در ایام نوروز 24 ساعته همراه شما

تعطیلات سال نو، زمان فراغت از دغدغه‌های زندگی پس از یک سال تلاش و کوشش است، زمانی که اکثر مردم به سفرهای نوروزی می‌روند و می‌خواهند در آرامش تعطیلات خود را سپری کنند. اما در همین سفرهای نوروزی میلیون‌ها مسافر با خودرو شخصی خود در جاده‌های بین شهری تردد می‌کنند و به همین دلیل شاهد افزایش حوادث مختلف از جمله تصادفات و نقص فنی خودروها هستیم. در چنین شرایطی امداد خودرو جاده ای شبانه روزی ام وی ام همچون سال‌های گذشته با تمام ظرفیت خود در خدمت مسافرین محترم خواهد بود و هر کدام از مشتریان مدیران خودرو در هر جاده کشور دچار مشکل شوند، امداد جاده ای مدیران خودرو به یاری آن‌ها می‌رسد.

البته محصولات مدیران خودرو آمار خرابی پایینی در میان خودروهای مونتاژی کشور دارند، همچنین با معاینه فنی پیش از سفر، احتمال مواجهه با مشکلات ناگهانی کاهش پیدا می‌کند، اما در صورت بروز هرگونه مشکل فنی و نیاز به خدمت‌رسانی از سمت برند ام وی ام، امداد خودرو جاده ای شبانه روزی این شرکت در خدمت مسافران خواهد بود.

امداد خودرو جاده ای شبانه روزی ام وی ام

ام وی ام دارای یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های امداد جاده ای در سراسر کشور است که به محض تماس مشتریان، نزدیک‌ترین امدادگر را به محل اعزام می‌کند.

ویژگی‌های امداد خودرو جاده ای شبانه روزی مدیران خودرو حضور بیش از 100 خودروی امداد کاملا مجهز در سراسر کشور فعالیت شیفتی بیش از 120 مرکز خدمات پس از فروش در سراسر کشور آغاز طرح نوروزی از 25 اسفند تا 13 فروردین میانگین زمان حضور در محل کمتر از 30 دقیقه امدادرسانی جاده ای به صورت 24 ساعته در تمام استان‌ها پوشش تمام محورهای پر تردد نوروزی پوشش تمام محورهای اصلی کشور به ویژه محورهای پر تردد در ایام نوروز فعالیت انواع متخصصین خدمات پس از فروش مانند تعمیرکار، صافکار و غیره در ایام نوروز

کارشناسان ام وی ام در صورت امکان مشکلات فنی خودرو را در محل برطرف کرده و در کوتاه‌ترین زمان خودرو را آماده ادامه سفر خواهند کرد، اما در صورت لزوم، خودرو به نزدیک‌ترین نمایندگی مدیران خودرو منتقل شده تا توسط متخصصان مجرب، تعمیر شوند.

آمادگی گروه گسترده امداد خودرو ام وی ام برای نوروز 1403

در این طرح بیش از 100 خودرو امدادی و 120 نمایندگی خدمات پس از فروش از روز 15 اسفند 1402 تا 13 فروردین 1403 در تمام استان‌ها به ویژه محورهای پرتردد فعال هستند تا به مسافران نوروزی خدمت‌رسانی کنند.

برای برقراری ارتباط با امداد خودرو جاده ای شبانه روزی مدیران خودرو تنها کافیست با شماره 021-49082 تماس برقرار کنید تا ضمن دریافت راهنمایی‌های لازم، سریع‌ترین خودرو امدادی به محل حضور شما ارسال شود. لازم به ذکر است زمان رسیدن نیروهای امدادی متناسب با محل حضور درخواست کننده متغییر است. وضعیت ترافیک جاده، وضعیت آب و هوایی، تعداد درخواست‌های لحظه ای در منطقه و مواردی از این دست، متغیر خواهند بود ولی به طور میانگین خودرو امدادی در کمتر از 30 دقیقه در محل درخواست کننده حاضر خواهند شد.

لازم به ذکر است توجه به معاینه فنی دقیق خودرو پیش از سفرهای نوروزی، ضامن سفر ایمن و آسوده شما خواهد بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885147

دیگر خبرها

  • پایش شبانه روزی حفاظت از محیط زیست در گیلان
  • ۴۷ داروخانه زنجان در ایام نوروز آماده‌باش هستند
  • بهشت زهرا برای سال تحویل شبانه روزی شد
  • فعالیت شبانه روزی کالا و مسافر از پایانه های کرمانشاه
  • در تهران برای سحری چه رستوران هایی برویم؟
  • امداد خودرو جاده ای شبانه روزی ام وی ام؛ در ایام نوروز 24 ساعته همراه شما
  • ◄ تورنتو یا ونکوور، کدام یک بهتر است؟
  • تعمیر کولر‌های گازی مدارس شهرستان میناب
  • تعمیر ۱۲۰ دستگاه کولرگازی مدارس شهرستان میناب
  • آماده باش هزار و ۶۷ بیمارستان کشور در طرح سلامت نوروزی