Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@16:38:21 GMT

داعش مسئولیت انفجار قندهار را برعهده گرفت

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۵۸۷۳

داعش مسئولیت انفجار قندهار را برعهده گرفت

گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار روز گذشته در مسجد شیعیان در قندهار افغانستان را پذیرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، این گروه تروریستی در بیانیه‌ای مسئولیت انفجار انتحاری که روز جمعه مسجد فاطمیه قندهار در جنوب افغانستان را هدف گرفت بر عهده گرفت.

این انفجار که به شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ تن منجر شد توسط سه عامل انتحاری صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دومین حمله تروریستی داعش در کمتر از ۱۰ روز به مساجد افغانستان است.

هفته گذشته نیز در جریان انفجاری انتحاری در حسینیه "سیدآباد" در منطقه "خان‌آباد" قندوز در شمال افغانستان ۱۲۰ تن کشته و ۲۰۰ تن دیگر زخمی شدند. داعش مسئولیت این انفجار را که محکومیت‌های گسترده‌ای را به دنبال داشت برعهده گرفت.

انفجار قندهار که بزرگترین مسجد شیعیان در مرکز این شهر را هدف گرفت محکومیت‌های گسترده‌ای را به دنبال داشت و سازمان ملل خواهان مجازات عاملان این جنایت شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان داعش حادثه تروریستی قندهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گراهام: باید در افغانستان داعش را هدف قرار دهیم

در ادامه واکنش‌ها به حمله داعش در مسکو، یک سناتور ارشد آمریکایی خواستار هدف قرار دادن مواضع این گروه در افغانستان شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «لیندسی گراهام» سناتور ارشد جمهوریخواه با انتشار پیامی در «ایکس» نوشت: پیش از اینکه دیر شود، ما باید به اهداف داعش خراسان در افغانستان ضربه محکمی بزنیم و عملیات آن‌ها را مختل کنیم.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که همه مهاجمان حمله داعش به مسکو اتباع تاجیکستان بودند و هیچ مدرکی دال بر حضور مهاجمان در افغانستان یا برنامه‌ریزی این حمله در این کشور وجود ندارد.

از سوی دیگر «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در واکنش به حمله مسکو با زیر سوال بردن نقش داعش در این حمله اظهار داشت: دولت آمریکا سابقه حمایت و ایجاد گروه‌های افراطی مانند داعش را دارد.

 

سازمان ملل: طالبان توان داعش را برای حمله در افغانستان مختل کرده استکابل: داعش توان حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک را ندارداتهام افغانستان به پاکستان در همکاری با داعش

زاخارووا در نشریه روسی «کامسومولسکایا پراودا»نوشت: داعش در سال‌های اخیر برنامه‌های خود را تعدیل کرده و اکنون بیشتر به دشمنان آمریکا مانند طالبان در افغانستان، ایرانی‌ها، مقامات مشروع سوریه و روسیه حمله می‌کند.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • طالبان: برخی افراد داعش را تبلیغ می‌‌کنند
  • حمله تروریستی کروکوس را محکوم می‌کنیم
  • نروژ: داعش توانایی خود را در افغانستان از دست داده است
  • لحظه انفجار وحشتناک یک مسجد در تبریز
  • (ویدیو) انفجار هولناک مسجد موسی‌بن‌جعفر تبریز
  • انفجار مسجد موسی بن جعفر تبریز (فیلم)
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • گراهام: باید در افغانستان داعش را هدف قرار دهیم
  • داعش سرکوب شده است
  • ببینید | ویدیو دوربین مداربسته از لحظه حمله عامل تروریستی قندهار