Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته مقامات مسکو، یک ناوشکن دریایی آمریکا در حین رزمایش‌های دریایی مشترک روسیه و چین روز گذشته قوانین آب‌های سرزمینی روسیه را نقض کرده بود که توسط شناور‌های نظامی این کشور از منطقه دور شد.

با این حال، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با صدور بیانیه ای به ادعاهای روسیه واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  واشنگتن این گفته مقامات روسیه را رد کرده و گفته این ادعا پایه و اساس درستی ندارد.

در بیانیه ارتش آمریکا آمده است: ادعای وزارت دفاع روسیه در مورد تعدی ناوشکن نظامی ما به حریم این کشور کاملاً نادرست است. یک ناوشکن موشک انداز در حال انجام عملیات در آب‌های بین المللی دریای ژاپن بود که یک شناور نظامی روس به آن نزدیک شد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای جداگانه در این باره گفت: به دلیل مقاومت ناوشکن آمریکایی برای تغییر مسیر و فاصله گرفتن از منطقه، شناور نظامی روس مجبور شد برای بیرون راندن متجاوز از حریم آب‌های سرزمینی این ناوشکن را هدایت کند.

این حادثه در فاصله کمتر از ۶۰ متر از دو کشتی و در غرب دریای ژاپن اتفاق افتاده و حدود ۵۰ دقیقه به طول انجامیده است. به گفته منابع خبری، در پی این حادثه، وزارت دفاع روسیه سفیر آمریکا در این کشور را احضار کرده و از وی بابت نقض حریم آب‌های بین المللی روسیه توضیح خواسته است.

این دومین بار در چهار ماه گذشته است که مقامات روسیه اعلام می‌کنند ناوشکن‌های آمریکا به حریم آب‌های سرزمینی کشورشان تجاوز می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ناوشکن آمریکایی حریم آبهای روسیه شناور روس دریای ژاپن وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرینچک: ترکیه حریم هوایی خود روی آمریکا و اسرائیل را ببندد

رهبر حزب وطن ترکیه با اشاره به اینکه حریم هوایی ترکیه باید به روی اسرائیل، آمریکا و متحدان آنها بسته شود، افزود: نیروهای مسلح ترکیه باید کنترل پایگاه های آمریکا در اینجرلیک و کورجیک را که وطن ما هستند، به دست بگیرند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دوغو پرینچک، رهبر حزب وطن ترکیه در نشست خبری امروز سه شنبه خود با اشاره به پاسخ موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی گفت:  در این جنگ که دوش به دوش نیروهای فلسطینی، یمن و ایران جنگیدند، کسانی که نتوانستند خود را از دست اسرائیل و آمریکا نجات دهند، بلافاصله در لباس «تئاتر» به وظایف خود در جنگ روانی پرداختند. در چنین تئاتری است که موشک شلیک می شود، بمب منفجر می شود، هواپیماهای جنگی روی صحنه آن پرواز می کنند و تاکنون 36 هزار نفر جان باخته اند.

رهبر حزب وطن با اشاره به اینکه حریم هوایی ترکیه باید به روی اسرائیل، آمریکا و متحدان آنها بسته شود، افزود: نیروهای مسلح ترکیه باید کنترل پایگاه های آمریکا در اینجرلیک و کورجیک را که وطن ما هستند، به دست بگیرند. پرسنل آمریکایی باید ظرف یک هفته به خانه فرستاده شوند. ترکیه باید فوراً ابتکارات لازم را برای همکاری نظامی با همسایگان خود سوریه، عراق، ایران و روسیه آغاز کند تا سازمان تروریستی پ ک ک تحت کنترل آمریکا و اسرائیل و سازمان های تروریستی اسلامگرای جعلی مانند داعش را از شمال سوریه و عراق پاک کند.

وی ادامه داد: امروز خصومت با ایران و روسیه منبع اصلی فریب سرویس های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل است. امپریالیسم آمریکا و صهیونیسم اسرائیل در حال برنامه ریزی برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان با دو قطبی شدن شیعه و سنی و قرار دادن ترکیه و ایران در مقابل یکدیگر هستند. کسانی که آشکارا و موذیانه با ایران دشمنی می کنند، متعهد به یک ماموریت سیاه هستند. با برافراشتن پرچم فرقه گرایی به کسانی که مهره دشمنی شیعه هستند هشدار می دهیم. می پرسیم آیا در نقشه آمریکا و اسرائیل اسلام وجود دارد؟

پرینچک با اشاره به اینکه هدف راهبردی اسرائیل ایجاد دومین اسرائیل با نام «کردستان» است، اظهار داشت: تمام جنگ هایی که به راه انداخته در نهایت برای تأسیس به اصطلاح «کردستان» است. از این نظر، دولت صهیونیستی تل آویو نسبت به واشنگتن امپریالیستی، سرسخت تر، فریبکارتر، ظالم تر و بی پرواتر است.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش امنیتی موساد، ترکیه از ایران خطرناک تر است، گفت: وقتی هدف راهبردی «کردستان» است، تهدید و خطر شماره یک مسلماً ترکیه است. ایران نه تنها با اسرائیل بلکه با «اسرائیل دوم» هم مخالف است. ترکیه، ایران و آذربایجان در یک جبهه هستند. روسیه، سوریه، عراق، فلسطین، یمن و دیگر کشورهای غرب آسیا با آنها هستند.
پرینچک با اشاره به جنگ منطقه ای در جریان اظهار داشت:
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر از دست داد
  • پرینچک: ترکیه حریم هوایی خود روی آمریکا و اسرائیل را ببندد
  • سخنگوی وزارت دفاع آمریکا: به دنبال درگیری با ایران نیستیم
  • جدیدترین جهت گیری پنتاگون درباره حمله ایران
  • تجهیزات نظامی آمریکا از خاورمیانه خارج نمی‌شود
  • پنتاگون: آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست
  • روسیه: ۲۷۰ پهپاد ارتش اوکراین منهدم شد
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار و ۲۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • اولین واکنش پنتاگون به حمله ایران به اسرائیل
  • بیانیه پنتاگون پس از حمله ایران به اسرائیل | حرف های مهم وزیر دفاع آمریکا درباره احتمال درگیری با ایران