Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@14:49:41 GMT

لرستان در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۵۸۸۸

لرستان در هفته‌ای که گذشت

طرح آمایش استان‌ها اجرایی می‌شود

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در سفر به لرستان گفت: طرح آمایش این دانشگاه در تمام استان‌های کشور تدوین شده است و به زودی اجرایی می‌شود.

محمد حسین امید افزود: اجرای طرح پنج ساله آمایش دانشگاه علمی کاربردی با تعامل استان ها انجام می شود که برای این مهم، کمبود، نیازمندی و توانمندی ها احصا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هدف اصلی این دانشگاه توسعه کسب و کارهای کوچک و مهارت افزایی است گفت: طی ۲ هفته آینده برنامه های توسعه تمام واحدهای استانی بر مبنای آمایش تصویب می شود.

فرهنگ مدرسه سازی باید در کشور نهادینه شود

معاون برنامه ریزی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: فرهنگ مدرسه سازی باید پیش از گذشته در کشور نهادینه شود و همه وظیفه داریم در این راستا تلاش کنیم.

فاطمه مهاجرانی افزود: تلاش خواهد شد باوجود کمبود بودجه نوسازی مدارس در سال ۱۴۰۰ با استفاده از ظرفیت خیرین، سازمان‌های خیریه و بنیاد برکت در راستای محرومیت زدایی تلاش شود.

خرید تضمینی دام زنده عشایر لرستان ۲۹ هزارتومان برای هرکیلوگرم

مدیرکل پشتیبانی امور دام لرستان گفت: برای کاهش اثرات و تبعات خشکسالی بر معیشت و اقتصاد عشایر ، دام زنده در این استان با قیمت تضمینی هر کیلوگرم  ۲۹ هزارتومان و پرداخت مقادیری جو یارانه‌ای به عشایر خریداری می‌شود.

محمدرضا راستگوافزود: به ازای هرکیلو گرم خرید گوسفند زنده از عشایر، سه کیلوگرم جو یارانه‌ای با قیمت مصوب ۲ هزار و ۲۱۵ تومان نیزبرای تامین خوراک دام به عشایر استان داده می‌شود.

۱۲ میلیون سند مربوط به شهدای کشور جمع‌آوری شد

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: ۱۲ میلیون اسناد مختلف مربوط به شهدا برای دسترسی آسان به زندگینامه آنان توسط این نهاد جمع‌آوری شده است.

یعقوب سلیمانی اظهار کرد: بستری فراهم شده تا همه به این اسناد که ۹ میلیون سند آن دیجیتالی شده است دسترسی داشته باشند.

اعتبار لازم برای ایجاد طرح‌های گردشگری در روستاها وجود دارد

رییس صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: اعتبار لازم برای ایجاد طرح‌های گردشگری در روستا وجود دارد و انتظار می‌رود این پروژه‌ها علاوه بر رونق کسب و کار در مناطق روستایی مانع مهاجرت روستاییان به شهرها شود.

اصغر نوراله زاده اظهار داشت: پنج روستا به عنوان پایلوت برای طرح هر روستا یک محصول انتخاب و کار ثبت آنها انجام شده است.

تولید در دیم‌زارهای لرستان ۲۵درصد افزایش می‌یابد

رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: میزان تولید محصولات کشاورزی در اراضی دیم استان با اجرای طرح جهش، ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.

اسفندیار حسنی‌مقدم اظهار داشت: استان لرستان با دارا بودن ۶۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت اراضی دیم حدود ۶.۷ درصد از دیم‌زارهای کشور را به خود اختصاص داده است.

 وی بیان کرد: با توجه به میزان بالای اراضی دیم استان اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها  با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) پیگیری می شود و تسهیلاتی با نرخ سود چهار درصد و دوره بازپرداخت پنج ساله تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با عاملیت بانک ملی در نظر گرفته شده است.

۸۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های گازرسانی در لرستان هزینه شد

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: ۸۰ میلیارد تومان طی نیمه نخست امسال برای اجرای طرح‌های گازرسانی به ۱۰۲ واحد تولیدی صنعتی و ۶۸ روستا در این استان هزینه شده است.

کرم گودرزی افزود: گازرسانی به ۱۷۰ روستای استان تا پایان سالجاری برنامه ریزی شده بود که ۶ ماه گذشته ۶۸ روستا با جمعیت سه هزار خانوار از نعمت گاز برخوردار شدند و اکنون طرح گازرسانی ۱۰۲ روستای دیگر نیز در دست اقدام است.

وی اظهار داشت: هم اکنون از مجموع ۲۵ شهر استان ۲۴ شهر از امکان گاز بهره‌مند هستند و ضریب نفوذ گازرسانی شهری در این استان ۹۹.۹ درصد است.

برگزاری رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان کشور در کوهدشت

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی نونهالان کشور گرامیداشت ۶ هزار و ۳۰۰ شهید لرستان با حضور ۴۰۴ نفر به مدت ۲ روز در شهرستان کوهدشت آغاز شد.

این مسابقات در مجموعه ورزشی فضل الله عالی پور شهرستان کوهدشت باحضور ۳۳ تیم از استان‌های کشور و حدود ۴۰۴ کشتی گیر، مربی، داور و عوامل اجرایی با قهرمانی خوزستان برگزار شد.

سند قلعه "فلک الافلاک" خرم‌آباد صادر شد

مدیر کل ثبت اسناد و املاک لرستان گفت: در راستای صیانت از اموال و حقوق دولتی و تعامل با همه ارگان‌های دولتی، سند کاداستر شش دانگ عرصه و اعیان قلعه تاریخی فلک الافلاک صادر شد.

علی اکبر باقری افزود: سند قلعه فلک الافلاک به مساحت قریب ۲۰۳ هزار مترمربع برابر ماده ۲۱ قانون ثبت تحت پلاک ۴۰۳ اصلی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صادر شده است.

 قلعه باستانی فلک الافلاک یکی از شاخص‌ترین آثار تاریخی ایران و جهان است، بنای عظیم آجری مربوط به دوره ساسانی که همچنان استوار بر روی تپه‌ای باستانی در مرکز شهر خرم‌آباد میزبان دوستداران میراث فرهنگی این مرزوبوم است.

رانش زمین در بخش "ذلقی" شهرستان الیگودرز

فرماندار الیگودرز گفت: رانش زمین در روستای "گرداب" بخش "ذلقی" این شهرستان خسارت مالی و جانی در پی نداشته است.

ماشاالله نعمتی افزود: این رانش در محدوده بالادست روستا اتفاق افتاده که خسارتی در پی نداشته است.

ساخت چهارخطه کوهدشت - خرم‌آباد ۹۰ درصد پیشرفت دارد

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ساخت چهارخطه کوهدشت - خرم‌آباد ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تامین اعتبار نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وحید کرم الهی افزود: این مسیر یکی از چهار خطه های منتهی به مرکز استان است که از شهرستان چگنی می گذرد و عملیات اجرایی آن سال ۸۴ از محل اعتبارات استانی آغاز شده است.

وی ادامه داد: این پروژه سال ۸۹ از محل اعتبارات ملی تامین اعتبار شده و تا سال۹۶ حدود ۳۴ کیلومتر آن به همراه پل بزرگ کشکان ساخته شده است که مرکز و برخی روستاهای شهرستان چگنی نیز از آن منتفع شده اند.

وی طول کلی این محور را ۸۷ کیلومتر برشمرد و گفت: تاکنون ۷۴ کیلومتر از مسیر به بهره برداری رسیده که حدود ۴۰ کیلومتر از این میزان طی سال ۹۶ تا امسال تکمیل و بهره برداری شده است.

یک مدافع سلامت در لرستان آسمانی شد

سارا شکری پرستار بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد به دلیل ابتلا به کرونا آسمانی شد.

این مدافع سلامت، دانشجوی پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد بود که بر اثر ابتلا به کرونا به شهادت رسید.

پیش از این "زهرا شیرویه"، "سمیه خیرالهی"، "زهرا جودکی کوماس" و "حسین بازوند" از کادر درمان لرستان به دلیل ابتلا به کرونا در حین خدمت به بیماران جان خود را از دست دادند.

دسترسی روستاهای لرستان به شبکه تلفن همراه ۱۹ درصد افزایش یافت

اد - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: دسترسی ساکنان روستاهای استان به شبکه تلفن همراه ۱۹ درصد افزایش یافته که این اقدام با هدف دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات و همچنین بهره‌برداری از اینترنت پرسرعت در تمامی مناطق روستایی استان صورت گرفته است.

شهاب حیدری ادامه داد: سال ۹۶ تعداد روستاهای تحت پوشش تلفن همراه لرستان بیش از ۲ هزار و ۲۴۰ روستا بوده که این رقم اکنون با رشد ۱۹ درصدی به بیش از ۲ هزار و ۶۶۰ ارتقا یافته است.

۱۲واحد تاسیسات گردشگری در لرستان پلمب شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ۱۲ هتل، مهانپذیر و اقامتگاه بوم‌گردی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها و درستورالعمل‌های بهداشتی در استان پلمب شد.

سید امین قاسمی اعلام کرد: در راستای تمهیدات ستاد ملی مقابله با کرونا از ۲ هزار و ۱۲۲ مورد بازدید از تاسیسات گردشگری در سطح استان لرستان صورت گرفت.

پرواز به مشهد مقدس از فرودگاه خرم‌آباد برقرار می‌شود

مدیر فرودگاه شهدای خرم آباد گفت:  با پیگیری‌های انجام شده از سوی مدیریت، مساعدت و همراهی شرکت هواپیمایی پارس ایر و با محوریت شرکت پارسه گشت افلاک، پروازهای مشهد مقدس از روز شنبه هشتم آبان ماه آغاز می شود. 

علی کاملی افزود: برنامه پروازی برای رفاه حال زائرین امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) روزهای شنبه و سه شنبه هر هفته می باشد و از هم اکنون مردم شریف لرستان، خراسان رضوی و استان های همجوار می توانند از طریق دفاتر فروش بلیط آژانس های مسافرتی و گردشگری و سایت های معتبر اینترنتی نسبت به تهیه بلیط اقدام نمایند.

بیمه سلامت لرستان ۱۰۰ میلیارد تومان برای بیماران کرونایی هزینه کرد

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: حدود ۶۷ درصد جمعیت استان تحت پوشش این بیمه هستند و ۱۰۰ میلیارد تومان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون برای مبتلایان به این ویروس هزینه شده است.

شاهدخت فتحی بیرانوند بیان کرد: به محض شیوع ویروس کرونا، بیماران مبتلا تحت پوشش فرانشیز (خودپرداخت) دولتی قرار گرفتند و ۹۰ درصد هزینه درمان بیماران بستری در بیمارستان های دانشگاهی و دولتی توسط بیمه سلامت تقبل شد.

کشف جرم در لرستان ۳۰ درصد افزایش یافت

فرمانده انتظامی لرستان گفت: کشف وقوع انواع جرایم طی ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد در استان افزایش یافته است.

سردار یحیی الهی افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه بیش از سه تن انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۱۷ درصدی دارد.

فرمانده انتظامی لرستان تصریح کرد: نیمه نخست امسال با تشکیل بیش از ۶۰۰ فقره پرونده در پلیس فتا و با افزایش توان تاکتیکی کارشناسان، افزایش ۱۰۵ درصدی جرم در حوزه جرایم سایبری استان صورت گرفته است.

طرح گازرسانی به ۲۶ روستای چگنی لرستان افتتاح شد

بهره‌برداری از طرح گازرسانی به ۲۶ روستای شهرستان چگنی در استان لرستان با جمعیت پنج هزار و ۵۰۰ نفر آغاز شد.

مراسم بهره برداری از طرح های گازرسانی به این روستاها امروز در نخستین سفر شهرستانی "فرهاد زیویار" استاندار جدید لرستان برگزار شد.

۶۰ میلیارد تومان وام خسارت کرونا در خرم‌آباد پرداخت شد

فرماندار خرم‌آباد گفت: ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات ویژه مشاغل و کسب و کارهای متضرر از کرونا برای حفظ بیش از هفت هزار فرصت شغلی در این شهرستان پرداخت شده است.

جعفر طولابی افزود: در این بخش هشت هزار و ۸۸۹ پرونده به ارزش ۱۱۳ میلیارد تومان با اشتغال ۱۱ هزار و ۸۵۳ نفر تشکیل و به بانک‌ها معرفی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون تسهیلات ۶ هزار پرونده پرداخت شده است ادامه داد: متقاضیان تسهیلات می‌توانند تا پایان آذرماه نسبت به ثبت‌نام برای دریافت وام اقدام کنند و بانک‌های عامل نیز تا پایان بهمن ماه سال جاری مهلت پرداخت دارند.

۳۰ کارمند به هیات تخلفات اداری لرستان معرفی شدند

مدیرکل بازرسی لرستان گفت: ۳۰ نفر از کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان امسال به هیات تخلفات اداری معرفی شدند که برخورد قاطعی با آنها صورت خواهد گرفت.

سعید رازانی اظهار کرد: همچنین دستورالعمل ترک فعل مدیران که از سوی ریاست قوه قضاییه ابلاغ شده بسیار مهم است و بیشترین برخورد بازرسی کل در این زمینه انجام می‌شود.

 دُز اول واکسن کرونا برای ۸۸ هزار و ۱۱۲ دانش‌آموز لرستانی تزریق شد

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش لرستان گفت: ۸۸ هزار و ۱۱۲ دانش آموز استان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و روند واکسیناسیون دانش آموزان مطلوب است.

فرید بهرامی افزود: از همه دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال دعوت می شود در طرح واکسیناسیون کرونا شرکت کنند.

وی ادامه داد: جهت تسریع در روند واکسیناسیون دانش آموزان، ۱۴ پایگاه تجمیعی در شهرستان های بالای ۲۰هزار نفر جمعیت استان تجهیز شده است تا به دانش آموزان خدمت رسانی کنند.

سنجش سلامت ۳۷ هزار و ۱۶۰ نوآموز لرستانی انجام شد

رییس آموزش و پرورش استثنایی لرستان گفت: ارزیابی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۳۷ هزار و ۱۶۰ نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در استان انجام شد.

امیر اسماعیلی افزود: طرح سنجش سلامت از ۲۱ تیرماه آغاز شده است و تاکنون ۳۹ هزار و ۴۳۲ نوآموز بدو ورود به دبستان در نوبت ارزیابی قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: ۶ هزار و ۳۹۴ نفر بعد از ارزیابی اولیه و نیاز به بررسی بیشتر در زمینه های مختلف، به مراکز تخصصی معرفی شدند تا مراحل بعدی و ویژه برای آنها انجام شود.

کودک ۲ ساله لرستانی زندگی بخش هشت نفر شد

مسوول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: اهدای اعضای "آدرینا فرهادی" کودک ۲ ساله به هشت نفر زندگی بخشید.

فاطمه امانی اظهار کرد: اعضای این کودک ۲ ساله که به دلیل مرگ مغزی در بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد بستری بود با گذشت و بزرگواری والدین، به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی با بیان اینکه از نیمه دوم سال ۹۸ تاکنون خانواده حدود ۳۰ نفرمرگ مغزی در استان با پیوند اعضا موافقت کرده اند ادامه داد: بر اساس  آمار، هر ۲ ساعت یک نیازمند پیوند عضو جان خود را از دست می‌دهد و درهر ۱۲ ساعت یک نفر نیازمند پیوند عضو نجات پیدا می‌کند.

۱۹میلیارد تومان وام به کشاورزان دیم‌کار لرستان پرداخت می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۱۹ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با سقف بازپرداخت پنج سال به کشاورزان دیم‌کار استان امسال پرداخت می‌شود.

اسفندیار حسنی مقدم با بیان اینکه این تسهیلات در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها پرداخت می شود اظهار داشت: تعهد امسال جهادکشاورزی استان برای اجرای این طرح ۲۳۵ هزار هکتار است.

وی عنوان کرد: ۱۳۲هزار هکتار گندم، ۴۹ هزار هکتار جو، ۱۹هزار هکتار نخود، پنج هزار هکتار عدس،  ۹ هزار هکتار گلرنگ،  ۱۱ هزار هکتار کلزا و ۹ هزار هکتار علوفه شامل اجرای این طرح می باشد.

۵۹ شی تاریخی امسال در لرستان کشف شد

فرمانده یگان‌ حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ۵۹ قلم شی تاریخی اصل و ۲۴۴ شی بدل امسال در این استان کشف شده است.

محمدرضا مرادیان اعلام کرد: همچنین در این مدت ۱۵ دستگاه فلزیاب غیرمجاز در سطح استان کشف و ضبط شد.

وی گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در این مدت با همکاری و مشارکت نیروی انتظامی، موفق به دستگیری ۴۱ متخلف شد که برای ۳۴ نفر آنان در دادگاه، پرونده تشکیل شده است.

بیش از ۸۲ هزار گردشگر از جاذبه‌های لرستان بازدید کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ۸۲ هزار و ۷۲۵ گردشگر نیمه نخست امسال از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این استان بازدید کردند.

سیدامین قاسمی اعلام کرد: همچنین امسال حدود ۶ هزار گردشگر در هتل‌ها و سایر تاسیسات گردشگری استان اقامت داشتند.

هنرستان اتومکانیک سلسله افتتاح شد

هنرستان اتومکانیک "شهید سپهبد قاسم سلیمانی" با صرف اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان روز جمعه طی مراسمی بهره‌برداری شد.

علی پناه امیری با اشاره به اینکه هنرستان اتومکانیک سلسله در زمینی به مساحت هفت هزار و ۱۰۰ متر مربع احداث شده است، افزود: طی سال گذشته و امسال با کمک های بنیاد برکت و خیرین مدرسه ساز عملیات ساخت این هنرستان شتاب بیشتری به خود گرفت.

برچسب‌ها اختصاصی ایرنا دولت لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اختصاصی ایرنا دولت لرستان اختصاصی ایرنا دولت لرستان گردشگری و صنایع دستی میلیارد تومان میراث فرهنگی درصد افزایش دانش آموزان بهره برداری هزار هکتار لرستان گفت اجرای طرح نیمه نخست انجام شد استان ها خرم آباد تا پایان ۲ هزار آغاز شد ۹ هزار ۹ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرم‌آباد لرزید

زلزله‌ای به بزرگی ۳.۲ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) عصر یکشنبه خرم آباد مرکز استان لرستان را لرزاند.

به گزارش خبرنگاری ایمنا از لرستان این زلزله به عمق هشت کیلومتر در ساعت ۱۷ و ۴۷ دقیقه و ۲۰ ثانیه رخ داد.

مرکز این زمین لرزه ۳۳.۴۳۲ شمالی و ۴۸.۲۸۴ شرقی اعلام شده است.

کد خبر 746698

دیگر خبرها

  • دو سالانه سرنا نوازی - لرستان
  • شکوفه های بهاری در سلسله لرستان
  • فیلم | ایستگاه راه آهن بیشه استان لرستان در آستانه ثبت جهانی
  • شکوفه های بهاری در شهرستان سلسله - لرستان
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناطق نیمه برخوردار لرستان
  • شفقت استاندار لرستان شد
  • «ابوطالب شفقت» استاندار لرستان شد
  • خرم‌آباد لرزید
  • آبشار رؤیایی ایران در لرستان
  • خیبر به‌دنبال قایقرانی در دریای بابل