Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا در هنگام خروج نیرو‌های خود از خاک افغانستان با پهپاد به خانه ای مسکونی حمله کرد که در پی آن ۱۰ نفر از جمله ۷ کودک کشته شدند. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پس از این حادثه مدعی شد این حمله هوایی به اشتباه انجام شده است.

وزارت دفاع آمریکا به تازگی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به بازماندگان این حمله غرامت پرداخت می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین با وزارت خارجه برای انتقال هر یک از بازماندگان این حادثه به خارج از افغانستان در صورت تمایل آن‌ها در حال مذاکره هستیم.

گفته می‌شود پیشنهاد پرداخت غرامت به بازماندگان این حمله هوایی روز پنجشنبه در جلسه مقامات نظامی آمریکا و در حضور کالین کال، معاون وزیر دفاع و استیو کوون، رییس گروه کمک رسانی در افغانستان مطرح شده است.

کنت مک کنزی، فرمانده ستاد مرکزی آمریکا در این باره مدعی شد: در روز حادثه به دلیل دریافت اطلاعات نادرست از نیرو‌های محلی تصور می‌کردیم خودرویی که قرار است توسط پهپاد‌های ما مورد اصابت قرار گیرد در حال جا به جایی سرکرده‌های داعش است، ولی بعداً مشخص شد این اطلاعات به کلی اشتباه بوده است.

مقامات آمریکایی ماه گذشته آشکارا اعتراف کردند این حمله هوایی توسط هواپیما‌های بدون سرنشین این کشور به اشتباه انجام شده است.

روز پنجشنبه نیز مقامات نظامی آمریکا گفتند: تمامی افرادی که در این حمله کشته شدند بی گناه بودند و این حمله یک حادثه غم انگیز و یک اشتباه نظامی بود.

خانواده‌های قربانیان این این حادثه اظهار ندامت مقامات آمریکایی را کافی ندانسته اند و اعلام کردند واشنگتن باید برای این اقدام خود غرامت پرداخت کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمله پهپادی مردم افغانستان وزارت دفاع آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۶۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان

منابع خبری از حمله پهپادی به یک خودرو در اطراف شهرک عدلون در جنوب لبنان خبر دادند. المیادین گزارش داد یک شهید از داخل خودرویی که هدف پهپاد رژیم صهیونیستی در مسیر عدلون قرار گرفت بیرون آورده شد.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • ببینید | اولین فیلم از حمله موشکی یا پهپادی حزب الله به اسرائیل؛ دود آسمان را پر کرد
  • (ویدیو) حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان
  • فیلم/ حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • ماجرای خطر یک کلاهبرداری بزرگ از قربانیان جنگ تحمیلی
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد