Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرویز انصاری‌راد روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: حضوری شدن آموزش‌ها در این دانشگاه از ۱۵ آبان به صورت کامل اجرایی نخواهد شد و دانشجویان از نیمسال دوم، تمامی مراحل تحصیلی خود را در پردیس‌ها و مراکز دانشگاهی فرهنگیان به شیوه حضوری ادامه می‌دهند.

وی در خصوص برنامه‌های آموزش مجازی تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان از جمله دانشگاهی پیشرو در ارائه آموزش‌های مجازی محسوب می‌شود که توانسته است در دوران تعطیلی مراکز آموزشی با افزایش تعداد سرورهای مورد نیاز، فعالیت‌ها را در بستر LMS به صورت مطلوب پیگیری کند که همچنان از این زیرساخت ایجاد شده برای ادامه فعالیت‌های آموزشی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انصاری‌راد بیشترین پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان را مربوط به رشته آموزش ابتدایی دانست و یادآور شد: اولویت‌های پذیرش و تربیت دانشجو معلمان در این دانشگاه بر اساس نیازهای آموزش و پرورش تعیبن می‌شود به طوری که هم‌اکنون بیش از ۶۰ درصد دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان کد رشته آموزش ابتدایی تشکیل می‌دهند.

وی همچنین از رشته آموزش علوم تجربی به عنوانی یکی از مهم‌ترین رشته‌های تحصیلی مورد نیاز آموزش و پرورش نام برد و افزود: پذیرش دانشجو در این رشته پس از گذشت ۱۰ سال، از سال تحصیلی گذشته در مقطع کارشناسی آغاز شد و این دانشگاه به عنوان بیان گذار این رشته تحصیلی، شرایط را برای آموزش و تربیت دانش‌آموختگان علوم تجربی به منظور تدریس در پایه متوسطه اول فراهم کرده است.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان به پیگیری مجموعه مدیریتی این دانشگاه برای افزایش رشته‌های مقطع تحصیلات تکمیلی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر دانشجویان این دانشگاه در ۱۹ کد رشته کارشناسی پیوسته در حال تحصیل هستند که تلاش می‌شود برای تمامی این کد رشته‌ها، پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلت تکمیلی نیز در آینده انجام شود.

انصاری‌راد درباره نسبت هیات علمی به دانشجو در این دانشگاه و اقدامات برای جذب تحصیل‌کردگان مقاطع عالی به عنوان مدرس و عضو هیات علمی نیز گفت: این نسبت جمعیتی در دانشگاه فرهنگیان به دلیل تازه تاسیس بودن این دانشگاه مطلوب نیست و با افزایش پذیرش دانشجو لازم است فرآیند جذب اعضای هیات علمی با سرعت بیشتری دنبال شود تا نسبت فعلی یک به ۸۰ بهبود یابد.

وی با بیان اینکه پذیرش اعضای هیات علمی هر ساله با توجه به ردیف تعیین شده از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه فرهنگیان انجام می‌شود، یادآور شد: هرساله به طور متوسط ۵۰ نفر به جمع اعضای هیات علمی این دانشگاه اضافه می‌شوند.

فضای خوابگاهی موجود در پردیس‌ها و مراکز فرهنگیان به طور کامل تعمیر و تجهیز شد

انصاری‌راد در خصوص اقدامات انجام شده برای رفع کمبود فضاهای خوابگاهی و توسعه امکانات رفاهی این دانشگاه اظهار داشت: در زمان تعطیلی ناشی از شیوع کرونا برنامه‌های عمرانی مشخصی برای تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی به اجرا درآمد و در حال حاضر این اماکن به طور کامل بهسازی شده‌اند.

وی همچنین افزود: در این مدت ۶۰ درصد از آشپزخانه‌های واقع در پردیس‌ها و مراکز دانشگاهی فرهنگیان به آشپزخانه‌های صنعتی تبدیل شدند.

انصاری‌راد به پرداخت وام‌های دانشجویی نیز اشاره و تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال وام ضروری و ازدواج به دانشجویان متقاضی پرداخت شده است که این روند در طول سال تحصیلی جدید نیز ادامه می‌یابد.

وی تعداد دانشجویان پذیرفته شده در این دانشگاه در سال تحصیلی جاری را ۲۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: با پذیرش این تعداد دانشجوی ورودی جدید، آمار دانشجویان کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان به بیش از ۹۴ هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان به منظور شرکت در آیین معارفه عبدالرضا فتاحی دهکردی به عنوان مدیر جدید پردیس‌های فرهنگیان چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده است.

برچسب‌ها دانشجو چهارمحال وبختیاری دانشگاه فرهنگیان آموزش مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشجو چهارمحال وبختیاری دانشگاه فرهنگیان دانشجو چهارمحال وبختیاری دانشگاه فرهنگیان آموزش مجازی دانشگاه فرهنگیان پذیرش دانشجو انصاری راد هیات علمی پردیس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۶۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان


به گزارش خبرگزاری صداو سیما ، رضامراد صحرایی در ویراستی نوشت: «به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ دانشگاه فرهنگیان (که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند) در مرحله ارتقای رتبه‌بندی ۱۰ امتیاز ویژه به ایشان تعلق خواهد گرفت. 

در عنوان بخش مشارکت‌ها ۶ امتیاز و در بخش سنوات تجربی ۴ امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این عزیزان در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است. از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر می‌کنم.»

طبق اطلاعاتی که دانشگاه فرهنگیان در اختیار خبرگزاری پانا قرار داده، تعداد ۵۷۰۹ نفر از دانشجو‌ معلمان ورودی ۱۳۹۹ دانشگاه فرهنگیان، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در تمامی پایه‌های مقطع ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه مشغول به تدریس در مدارس هستند. 

این دانشجو معلمان در تمامی مقاطع تحصیلی مشغول به تدریس هستند و در همه استان‌ها به غیر از استان‌های اردبیل، ایلام، لرستان، خراسان شمالی، سمنان و خراسان رضوی با هدف کمک به رفع بحران کمبود معلم و تربیت آینده‌سازان این مرز و بوم آستین همت بالا زده‌اند.

همچنین طبق اعلام این دانشگاه، استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خوزستان، تهران، سیستان‌و‌بلوچستان، فارس، کرمان و مازندران بیشترین جذب این گروه از دانشجومعلمان را داشته اند.

دیگر خبرها

  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • پذیرش بدون کنکور استعدادهای برتر ملی ‌در دانشگاه فرهنگیان