Web Analytics Made Easy - Statcounter

تکمیل سالن ورزشی ۴۵۰۰ نفری قم در اولویت طرح‌های نیمه‌تمام، سالم سازی  زباله‌های عفونی، عدم رضایت سرانه‌های ورزشی قم ،ضرورت تدوین سند راهبردی آموزش مهارتی ، تجهیز تنها سالن تخصصی بدمینتون ،  زیرپوشش خدمات بهزیستی بودن ۲۶۰۰ نابینا، دریافت تسهیلات اشتغال توسط هنرمندان انگشترسازی، پرداخت ۱۹۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه به نیازمندان،اختصاص ۲۲ میلیارد ریال برای احداث خانه‌ جوانان جعفرآباد ،هزینه کرد سالانه دو هزار میلیارد ریال برای جمع آوری پسماند ،  رشد ۱۸۰درصدی خریدهای اینترنتی ، پرداخت تسهیلات واحدهای تولیدی قم طبق ظرفیت‌های بانکی از دیگر اخبار هفته گذشته قم می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازگشت ۱۷ واحد راکد صنعتی قم به چرخه تولید

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سالجاری و با حمایت‌های مالی و جذب تسهیلات بانکی ۱۷ واحد راکد صنعتی در این استان احیا و به مدار تولید بازگشته است.

محمود سیجانی هفته گذشته درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با احیای این واحدهای صنعتی ۱۸۳ اشتغال جدید در سطح استان قم به وجود آمده است.

وی ادامه داد: برای بازگشت این واحدهای راکد صنعتی به مدار تولید و اشتغال در مجموع یکهزار و ۳۱۹ میلیارد ریال سرمایه ثابت انجام شده است.

وی بیان کرد: این واحدهای احیا شده در صنایع پارچه بافی، انواع نخ، پروفیل و مقاطع فولادی، مفتول فولادی، انواع رنگ ساختمانی و خودرو، سنگبری،مواد شیمی معدنی، کالای خواب، هود آزمایشگاهی، انواع سرپایی و صندل تزریقی، الیاف مصنوعی، انواع رویه کفش، کنسانتره خوراک دام و طیور و فیلم تک لایه شیرینک از پلی اتیلن فعالیت می‌کنند.

 سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد تومانی اتباع خارجی 

استاندار قم گفت: ۲۹ تبعه فعال در امور اقتصادی و تولیدی ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان کرده‌اند که در بهبود وضعیت اشتغال و توسعه قم موثر بوده‌است.

بهرام سرمست درحاشیه جلسه اعطای اقامت ویژه به فعالان اقتصادی موثر اتباع خارجی درقم، افزود: این اتباع در زمینه‌های مختلف صنعت کفش و صندل، عمرانی، بازرگانی، دامداری، کشاورزی و غیره سرمایه گذاری کرده‌اند.

به گفته استاندار قم، بیشترین فراوانی اتباع خارجی موثر در اقتصاد و اشتغال استان مربوط به کشورهای افغانستان، هند، پاکستان و هند است.

وی بیان کرد: طی دو سال گذشته مجموعه مدیریت استان با حمایت از بخش صنعت و اشتغال اجازه تعطیلی هیچ واحد تولیدی و بیکاری کارگران را نداده‌است.

قم یکی از پنج استان موفق درجذب اعتبارات جهت تولید

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم، گفت: این استان با تخصیص دادن ۱۰۰ درصد اعتبار به سه طرح جهش تولید، موفق شد به عنوان یکی از پنج استان کشور، از سطح ملی اعتبارهای نقدی دریافت کند.

سید محمود نوربخش هفته گذشته در هفتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در تالار کرامت استانداری قم، اظهار داشت: سال گذشته ۲۷ طرح جهش تولید را در استان مصوب کردیم، که از این تعداد ۲۰ طرح نیازمند منابع یارانه‌ای، سه طرح تملکی و چهار طرح دیگر نیز بدون نیاز به دستگاه مالی بود.

وی طرح جاده قم - نیزار و همچنین طرح‌های دهکده اقتصاد مقاومتی و اردوگاه بهزیستی را از جمله سه طرح تملکی طرح‌های جهش تولید استان ذکر، و بیان کرد: اعتبار این سه طرح ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بود و ما با تخصیص ۱۰۰ درصد در مورد این سه طرح، جزء پنج استانی بودیم که توانستیم از سطح ملی تخصیص نقدی بگیریم.

نوربخش اضافه کرد: این درحالی است، که ۲۶ استان دیگر همچنان درخواست این را دارند، که تخصیص خود را که بعضا زیر ۵۰ درصد نیز است به ۱۰۰ درصد برسانند، ولی ما با پیگیری‌های صورت گرفته موفق شدیم سال گذشته و ابتدای امسال این تخصیص را با دستور استاندار به ۱۰۰ درصد برسانیم.

پرداخت تسهیلات واحدهای تولیدی قم طبق ظرفیت‌های بانکی

 استاندارقم با اشاره به نیاز برخی واحدهای تولیدی قم به تسهیلات سرمایه درگردش و سرمایه ثابت، گفت: نیازمندی‌های واحدهای تولیدی صنعتی استان بر اساس امکانی که از نظر پشتیبانی بانکی است، برطرف خواهیم کرد.

بهرام سرمست درحاشیه برنامه سه‌شنبه‌های اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگاران، تاکید کرد: ظرفیت‌های تولیدی استان باید شناسایی و معرفی شود.

وی همچنین حمایت از تولید داخلی را در سطوح استانی و ملی ضروری برشمرد و گفت: دستگاه‌های استانی موظف به حمایت از تولید داخلی می‌باشند.

سرمست با اشاره به احتیاج برخی واحدهای تولیدی صنعتی قم به تسهیلات سرمایه درگردش و سرمایه ثابت، افزود: در این خصوص، اقدامهای لازم را بر اساس نیازمندی هایی که واحدها دارند و امکانی که از نظر پشتیبانی بانکی است، انجام می دهیم.

رشد ۱۸۰درصدی خریدهای اینترنتی

مدیرکل پُست قم از افزایش ۱۸۰ درصدی خریدهای اینترنتی خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از چهار میلیون بسته پُستی در استان منتقل شده که حدود ۲۰ درصد از این تعداد مربوط به خریدهای اینترنتی بوده‌است.

ابوالفضل باقری منش هفته گذشته در گفت‌وگویی، اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا شاهد افزایش چشمگیر خریدهای اینترنتی درکشور بوده‌ایم و اداره‌ کل پُست نیز به عنوان بزرگترین شبکه ارتباط فیزیکی نقش مهمی در این زمینه ایفا کرده‌است.

وی در ادامه از تکمیل طرح پایگاه نشانی استاندارد مکان محور در شهر قم خبر داد، و گفت: در حال حاضر برای بیش از ۹۰ درصد از اماکن شهر قم کد پُستی۱۰ رقمی صادر شده و تمامی منازل روستایی استان نیز تا پایان سال دارای کدپُستی ۱۰ رقمی خواهند شد.

هزینه کرد سالانه دو هزار میلیارد ریال برای جمع آوری پسماند 

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینک روزانه ۷۰۰ تُن زباله با ۱۵۰ ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی از سطح مناطق هشتگانه و ۲۶ ناحیه شهری قم جمع‌آوری می‌شود، گفت: جمع آوری پسماند درقم سالانه ۲ هزار میلیارد ریال هزینه دارد.

سید محسن میرهادی با اشاره به وضعیت جمع‌آوری پسماند در شهر قم، اظهار داشت: جمع‌آوری زباله‌های شهری از ساعت ۲۱ آغاز و تا ۶ روز بعد توسط ناوگان مکانیزه پسماند جمع‌آوری و برای دفع به سایت البرز در ۱۵ کیلومتری قم منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سالجاری ۲ هزار میلیارد ریال صرفا برای جمع‌آوری پسماند شهری و رُفت‌وروب در شهر در نظر گرفته‌شده است، خاطرنشان کرد: در این بین بیرون گذاشتن زباله‌های خانگی در خارج از نوبت جمع‌آوری سبب برهم خوردن سیما و منظر شهری و نارضایتی مردم می‌شود.

اختصاص ۲۲ میلیارد ریال برای احداث خانه‌ جوانان جعفرآباد 

در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان جعفرآباد که هفته گذشته با حضور فرماندار قم برگزار شد ۲۲ میلیارد ریال برای احداث خانه‌ جوانان این شهرستان تازه تاسیس اختصاص یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان قم در بخشی از این جلسه به ساخت خانه جوانان در شهرستان جعفرآباد اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش می شود با اختصاص مبلغ ۲۲ میلیارد ریال بزودی شاهد ساخت خانه جوانان این شهرستان باشیم.

افزایش ۲۲درصدی ترافیک مرسولات پستی 

مدیرکل پست قم گفت: در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته،‌ ترافیک مرسولات پستی در این استان ۲۲ درصد افزایش یافته است.

ابوالفضل باقری منش در گفت و گو با ایرنا افزود: در نیمه نخست امسال،‌ ۲ میلیون و ۱۷۱ هزار مرسوله از استان به سایر استان‌ها صادر و تقریبا به همین میزان نیز مرسوله پستی وارد شده است.

وی اضافه کرد: بخش صادره شامل باجه‌های قبول اداره پست است و شامل دو بخش باجه‌ای و قراردادی می باشد که در این راستا حدود ۲۷۰ قرارداد با سازمان‌های دولتی و خصوصی،‌ شرکت‌ها و کسب‌وکارهای دیجیتالی منعقد شده است.

ضرورت تدوین سند راهبردی آموزش مهارتی 

 استاندار قم، با اشاره به لزوم افزایش مهارت‌آموزی بر تدوین سند راهبردی آموزش مهارتی استان تاکید و بیان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان به عنوان مرکزی برای ارایه آموزش‌های غیررسمی می‌تواند نقشی مهم در عرصه مهارت‌آموزی ایفا کند.

بهرام سرمست در دومین جلسه کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری افزود: این سازمان با تعامل با دستگاه‌های اجرایی و واحد های تولیدی و اخذ اطلاعات نیروی مهارتی استان، برای تهیه بانک اطلاعاتی مورد نیاز برای تدوین و تدوین سند راهبردی آموزش مهارتی، اقدام کند.

تکمیل سالن ورزشی ۴۵۰۰ نفری قم در اولویت طرح‌های نیمه‌تمام

وزیر ورزش و جوانان تکمیل و راه‌اندازی سالن ورزشی نیمه تمام ۴ هزار و ۵۰۰ نفری قم را از طرح‌های اولویت‌دار وزارت ورزش و جوانان برای تکمیل و راه‌اندازی قلمداد کرد.

سیدحمید سجادی هفته گذشته در حاشیه بازدید از سالن ورزشی ۴ هزار و ۵۰۰ نفری قم در شهرک پردیسان،افزود: این سالن ورزشی یکی از مجموعه های زیبا و مدرن کشور می‌تواند باشد.

وی ابراز داشت: در این مجموعه ورزشی با اندکی تغییرات کاربردی می توان بسیاری از رشته های ورزشی را در حالت استاندارد و با حضور مطلوب تماشاگران برگزار کرد.

این پروژه هم اکنون ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. مساحت کل آن  ۱۸ هزار و ۷۱۵ متر مربع است که ۵ هزار و ۷۳۶ متر از آن به مساحت کل سالن ورزشی اختصاص یافته است.

تجهیز تنها سالن تخصصی بدمینتون 

دبیر هیات بدمینتون استان از تجهیز نور و کورت‌های(کف‌پوش) سالن فرهمندموحد قم به عنوان تنها سالن تخصصی این رشته ورزشی خبر داد.

علی فرجی هفته گذشته در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: سالن زنده‌یاد فرهمندموحد مجهزترین سالن تخصصی رشته بدمینتون در استان قم است که در عرض ۳ سال اخیر برای بار دوم تجهیز و بازسازی شده و نور این سالن به هزار لوکس ارتقاء یافته است.

وی ادامه داد: همچنین کورت‌ (کف‌پوش تخصصی) این سالن نیز به تازگی نصب شده که اتفاق برای اولین بار در تاریخ بدمینتون قم رقم می‌خورد.

زیر پوشش خدمات بهزیستی بودن ۲۶۰۰نابینا 

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قم گفت: ۲ هزار و ۶۲۷ تَن نابینا و کم‌بینا زیر ‌پوشش این اداره کل هستند و خدمات دریافت می‌کنند.

 محمدعلی مقدم‌خواه اضافه کرد: این افراد از خفیف تا خیلی شدید، دارای معلولیت نابینایی یا کم‌بینایی هستند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۹۱۹ تن زن و یکهزار و ۷۰۸ تن مرد هستند که در بین ۱۵ تن از آن‌ها دانشجو و ۲۷۳ تن دانش‌آموز داریم که از خدمات آموزش و پرورش استثنایی بهره مند هستند.

وی خدمات قابل ارایه به نابینایان را شامل انواع خدمات مددکاری و توانبخشی، توزیع لوازم توانبخشی، عصای سفید، مساعدت در زمینه مناسب سازی، پرداخت هزینه های رفت و آمد تحصیلی، ارایه خدمات کلینیکی بینایی سنجی، پرداخت تسهیلات اشتغال و کمک‌های مستمر و موردی معیشتی برشمرد.

عدم رضایت سرانه‌های ورزشی قم 

وزیر ورزش و جوانان گفت: استاندارد سرانه ورزشی در دنیا سه متر برای هر فرد است که این میزان در استان قم حدود ۵۰ سانتی متر است که وضعیت مطلوبی را نشان نمی دهد.

سید حمید سجادی هفته گذشته در آیین تجلیل از جمعی از ورزشکاران پیشکسوتان قم، افزود: قرارگیری قم در محور مواصلاتی ۱۷ استان و ظرفیت های گردشگری و مذهبی آن می تواند قم را به عنوان یکی از شهرهای اصلی در برگزاری رقابت های ملی و بین المللی تبدیل کند.
وزیر ورزش و جوانان افزود: بیمه ورزشکاران، داوران و مربیان از چالش های مهم ورزش در ایران است که از عوامل مهم آن این است که فعالیت ها در قوانین کشور شغل محسوب نمی شود.
دریافت تسهیلات اشتغال توسط هنرمندان انگشترسازی قم 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم از پرداخت تسهیلات به هنرمندان انگشترساز در این استان خبر داد.

علیرضا ارجمندی در دومین جلسه کمیته سیاست‌گذاری شهر ملی انگشتر که به ریاست مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: در راستای توسعه خوشه انگشتر و رونق کسب و کار، به هنرمندان انگشترساز قم تسهیلات پرداخت می‌شود.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با اشاره به ثبت شهر قم به عنوان شهر ملی انگشتر، ادامه داد: این ظرفیت در قم وجود دارد که با اختصاص زمین، شاهد احداث شهرک تخصصی انگشتر باشیم.

پرداخت ۹۴۳ میلیارد ریال تسهیلات به نیازمندان

 معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام (ره) قم گفت: به همت حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد قم در نیمه نخست امسال بالغ بر ۹۴۲ میلیارد و ۶۴۸ میلیون ریال خدمات و تسهیلات در زمینه‌های مختلف به نیازمندان استان پرداخت شد.

محمد ابراهیم نعیمی هفته گذشته با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۱ هزار و ۵۱۲ تَن در قالب ۲۲ هزار و ۹۵۸ خانوار تحت حمایت این نهاد در استان قم هستند، اظهار داشت: در نیمه نخست امسال ۳۹ هزار و ۲۱۴ تَن مستمری بگیر این نهاد بوده‌اند.

وی تصریح کرد: این افراد در این مدت ۶۱۴ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال کمک معیشت دریافت کرده‌اند.

برچسب‌ها بسته خبری قم استانداری قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسته خبری قم استانداری قم بسته خبری قم استانداری قم نیمه نخست امسال هزار میلیارد ریال میلیارد ریال خریدهای اینترنتی ۲۲ میلیارد ریال جمع آوری پسماند واحدهای تولیدی پرداخت تسهیلات هفته گذشته ورزش و جوانان سرمایه گذاری اتباع خارجی سالن ورزشی سالن تخصصی سال گذشته ۱۰۰ درصد استان قم نفری قم قم گفت سه طرح ۲ هزار شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۶۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت ۶۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا راشکی پیش از ظهر امروز جمعه در جمع خبرنگاران، افزود: در سال ۱۴۰۲ که از سوی مقام معظم رهبری مزین به شعار «مهار تورم و رشد تولید» شد، تعداد ۶۱ واحد تولیدی در گستره شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان افزایش ظرفیت داشتند.

وی اظهار کرد: این واحدهای تولیدی، واحدهایی هستند که طی سال‌های گذشته به دلایل مختلف با ظرفیت تولید زیر ۵۰ درصد مشغول به فعالیت بوده و با اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی استان به ظرفیت تولید مطلوب بازگشته‌اند.

وی بیان کرد: این ۶۱ واحد تولیدی، با راهکارهای مختلفی از جمله پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش، شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، بازاریابی، تأمین مواد اولیه، افزایش سهمیه سوخت به افزایش ظرفیت تولید دست یافته‌اند.

رئیس هیأت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: از این ۶۱ واحد تولیدی، ۴۹ واحد در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان و ۱۲ واحد خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر هستند.

وی خاطر نشان کرد: با افزایش ظرفیت تولید این ۶۱ واحد تولیدی، زمینه تثبیت اشتغال هزار و ۱۵۳ نفر فراهم شده است.

کد خبر 6064715

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت تولید ۶۱ واحد تولیدی در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ظرفیت تولید در ۶۱ واحد صنعتی سیستان و بلوچستان
  • افزایش ظرفیت ۶۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲
  • راه اندازی مجدد ۴۱ واحد تولیدی در سیستان و بلوچستان
  • جذب بیش از ۴۱ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی
  • اجرای طرح توازن سرمایه گذاری صنعتی در مناطق مختلف استان
  • تحقق شعار سال و اجرای منویات مقام معظم رهبری، با حمایت از سرمایه‌گذاران امکان پذیر است
  • آیا افغانستانی‌های مقیم ایران، تابعیت می‌خرند؟
  • دیوار مرزی برای کشور لازم است/ در زمینه اتباع خارجی خلاء قانونی داریم
  • بازدید از اردوگاه های مراقبتی در خراسان رضوی