Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@03:16:30 GMT

مواد شیمیایی عامل مرگ سالانه ۱۰۰ هزار نفر

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۶۴۸۷

مواد شیمیایی عامل مرگ سالانه ۱۰۰ هزار نفر

نتایج یک بررسی جدید نشان داد، مواد شیمیایی مضر موجود در ظروف غذای پلاستیکی، لوازم آرایشی بهداشتی و اسباب بازی‌های کودکان سالانه به مرگ زودرس بیش از ۱۰۰ هزار آمریکایی منجر می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، نتایج یک بررسی جدید که توسط محققان نیویورکی صورت گرفته نشان داد، مواد شیمیایی مضر موجود در ظروف غذای پلاستیکی، لوازم آرایشی بهداشتی و اسباب بازی‌های کودکان سالانه به مرگ زودرس بیش از ۱۰۰ هزار آمریکایی منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داده‌های به دست آمده از این پژوهش بیانگر آن است، سالانه ۱۰۰ هزار فرد ۵۵ تا ۶۴ ساله به دلیل قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی موجود در این مواد جان خود را از دست می‌دهند.

به گفته کارشناسان، مواد شیمیایی که در صدها محصول مانند اسباب بازی، لباس و شامپو یافت می‌شود، ده‌ها سال است که به عنوان «اختلال هورمونی» شناخته شده و بر سیستم غدد درون ریز فرد تأثیر می‌گذارد.

براساس این مطالعه که در مجله «Environmental Pollution» منتشر شده است، سموم می‌توانند از طریق چنین مواردی وارد بدن شوند و با چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی مرتبط هستند.

این تحقیق که توسط دانشکده پزشکی گروسمن دانشگاه نیویورک انجام شده و حدود ۵ هزار بزرگسال ۵۵ تا ۶۴ ساله را تحت بررسی قرار داده، نشان می‌دهد افرادی که غلظت فتالات بیشتری در ادرار خود دارند، بیشتر در معرض بیماری قلبی قرار دارند؛ در واقع فتالات(phthalates)  عامل مرگ زودرس ۱۰۷ هزار فرد آمریکایی است.

لئوناردو تراساند، سرپرست این مطالعه می‌گوید: «یافته‌های ما نشان می‌دهد افزایش قرار گرفتن در معرض فتالات با مرگ زودهنگام، به ویژه به دلیل بیماری قلبی مرتبط است و ضرر اقتصادی ناشی از فتالات بین ۴۰ تا ۴۷ میلیارد دلار است؛ بیش از چهار برابر آنچه قبلا تخمین زده شده بود».

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان مواد شیمیایی عامل مرگ سلامت مواد شیمیایی ۱۰۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۶۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌های هواشناسی کشاورزی استان همدان

 با توجه به کاهش محسوس دما هواشناسی کشاورزی توصیه‌هایی اعلام کرد که به شرح ذیل است.

با توجه به سرد شدن هوا در بخش کشاورزی استان همدان سرویس و آماده سازی ادوات و سمپاش‌ها برای انجام کشت‌های بهاره و کنترل شیمیایی با علف‌های هرز

آماده سازی اراضی بعد از مساعد شدن شرایط رطوبت خاک جهت کشت سیب زمینی، چغندر قند و ذرت

کنترل علف‌های هرز در مزارع دیم به منظور حفظ رطوبت مورد نیاز محصولات

پایش و گزارش زنگ و کنترل شیمیایی با آفت سن در مزارع غلات و شته مومی در مزارع کلزا

جمع آوری بقایای محصول سال گذشته و فراهم نمودن امکانات و تجهیزات هرس و حذف شاخه‌های خشک شده و آلوده

ضدعفونی ریشه نهال‌ها قبل از کاشت نهال در باغات تازه احداث

تهویه و تنظیم دمای سردخانه‌ها و انبار‌های نگهداری محصولات کشاورزی

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • شناسایی ۳ تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر
  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • شناسایی ۳تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر
  • مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد
  • کدام خوردنی‌ها حاوی مواد شیمیایی ماندگارند؟
  • چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • تولید کود و سم کم‌ضرر از پسماند نخلستان‌ها
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی استان همدان
  • توزیع ۵ هزار و ۳۰۰ تن انواع کود شیمیایی در فامنین
  • مواد شوینده‌ خانگی چه ضرری برای سلامت ما دارند؟