Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌رغم بیانیه کشورهای تولیدکننده نفت که نگران مازاد تولید در بازار، افزایش ذخایر و سقوط قیمت‌ها هستند، بازار نفت با کسری عرضه مواجه است که نشان می دهد این تولیدکنندگان از افزایش قیمت نفت که درآمد آن‌ها را تقویت می‌کند راضی هستند. - اخبار اقتصادی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، ذخایر نفت دنیا به پایین‌ترین رقم طی 7 سال گذشته رسیده‌است چون تولیدکنندگان نتوانسته‌اند تولید خود را همگام با بهبود تقاضا از بحران کرونا بالا ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برخلاف کمبود زغال‌سنگ، گاز و برق، کمبود نفت در دنیا به میل تولیدکنندگان مخصوصاً تولیدکنندگان ائتلاف اوپک پلاس و شرکت‌های شیل آمریکا صورت‌گرفته است که تمایل به محدود نگه‌داشتن سطح تولید خود دارند.
اما این ذخایر پایین ظرفیت بازار نفت برای تامین رشد سریع‌تر از حد انتظار تقاضا یا مقابله با اختلال‌های احتمالی در تولید، بدون بالا رفتن قیمت‌ها را از بین برده‌است.
پیامد محدود نگه‌داشتن سطح عرضه نفت را ماه گذشته شاهد بودیم یعنی زمانی‌که طوفان ایدا تولید نفت دریایی در خلیج مکزیک آمریکا را متوقف کرد و باعث افزایش شدید قیمت نفت شد.
پایین بودن سطح ذخایر نفتی باعث آسیب‌پذیری بازار نفت در برابر افزایش غیرمنتظره سرعت مصرف یا توقف غیر قابل‌پیش‌بینی عرضه شده‌است.

پیش بینی باقی ماندن قیمت نفت در محدوده 85 دلار طی چند سال آیندهمتوسط قیمت نفت در سال 2021 حدود 60 درصد افزایش می‌یابد

 تولیدکنندگان بزرگ دنیا می‌گویند سعی دارند قیمت نفت را افزایش دهند و نگران کند شدن رشد تقاضا در آینده درنتیجه‌ اوج دوباره همه‌گیری کرونا هستند. اما این اقدام آنها سطح ذخایر را پائین‌تر از حد طبیعی نگه داشته‌ و نشان می‌دهد همگی از افزایش قیمت نفت که درآمد آن‌ها را تقویت می‌کند راضی هستند.
در آمریکا، سطح ذخایر نفتی خارج از ذخایر استراتژیک به پایین‌ترین رقم از 2014 رسیده و 50 میلیون بشکه معادل تقریباً 6 درصد کمتر از متوسط 5 ساله قبل‌از بحران کرونا را نشان می‌دهد.
سطح ذخایر نفتی در بین کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، 165 میلیون بشکه معادل 6 درصد کمتر از متوسط پنج‌ساله قبل‌از بحران کرونا قرار دارد.
علی‌رغم بیانیه کشورهای تولیدکننده نفت که نگران مازاد تولید در بازار، افزایش ذخایر و سقوط قیمت‌ها هستند، بازار نفت با کسری عرضه مواجه است.
به‌نظر می‌رسد تولیدکنندگان نفت از روند افزایش قیمت فعلی راضی هستند و امیدوارند قیمت نفت در کوتاه‌مدت و میان‌مدت افزایش بیشتری داشته باشد.
 انتهای پیام/31

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازار نفت ذخایر نفت سطح ذخایر قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۶۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی صبح روز چهارشنبه در مراسم گشایش نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات تبریز، افزود: نشان تجاری باید به گونه‌ای باشد که مردم در داخل و خارج کشور آن را بشناسند، اگر محصولی با نشان تجاری در دنیا شناخته شده و مردم به آن اعتماد کنند یعنی تولید پایدار است.

وی ادامه داد: محصول دارای نشان تجاری اگر بازارسازی نشود، ناقص بوده و احتمال دارد در مسیر صعودی تولید زمین بخورد.

وی با بیان این‌که تولید باکیفیت، ساختن نشان تجاری مؤثر و قابل اعتماد برای دنیا و بازارسازی سه اصل مهم در صنعت شیرینی و شکلات است، گفت: کار نمایشگاه‌ها نیز بازارسازی است و طراحی یک نمایشگاه خوب بین المللی موجب می‌شود تا بتوانیم محصول خود را به دنیا عرضه کنیم.

رحمتی با اشاره به اینکه این نمایشگاه پس از ۱۷ دوره برگزاری در کشور برای نخستین بار در تبریز برگزار شده است، افزود: این نمایشگاه اکنون به جای اصلی خود بازگشته است و آذربایجان شرقی، قطب صنایع غذایی و محصولات شیرینی و شکلات در کشور است.

وی ادامه داد: تقریباً ۱۰۰ درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی بوده و سالانه ۲۱۵ هزار تن صادرات به ۷۹ کشور خارجی انجام می‌گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم توجه به انعکاس رسانه‌ای نمایشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: با معرفی محصولات و دستاوردهای نمایشگاه‌ها از طریق رسانه و شبکه‌های مجازی که امروز در موضوع بازارسازی نقش قابل توجهی را ایفا می‌کنند، می‌توان شاهد توسعه بازار صنایع بود.

کد خبر 6087201

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • دلار با کاهش تنش‌های سیاسی برمی‌گردد/ عده‌ای برخلاف منافع ملی بازار ارز را بهم می‌زنند
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • ۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است
  • بازار لاستیک ترمز برید
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد