Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کانون دانش آموختگان مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت از برگزاری سومین همایش آنلاین با عنوان «آخرین متدهای تدریس در آموزش مجازی ۲۰۲۱» در روز دوشنبه ۲۶ مهر ماه خبر داد.

دکتر علیرضا حاجی جباری ضمن بیان این مطلب در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با تصمیمی که شورای مرکزی کانون دانش آموختگان دانشگاه علم وصنعت گرفت، استفاده از تجارب و توانمندی‌های دانش آموختگان و اساتید برای توسعه مهارت دانشجویان، دانش پذیران و سایر علاقه مندان، اقدام به برگزاری یک سری دوره‌های آموزشی کردیم که با محوریت انتقال تجربیات طرح ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این راستا، میان کانون فارغ التحصیلان دانشگاه علم و صنعت و یک شرکت که در حوزه آموزش مجازی تجارب زیادی دارد، تفاهم‌نامه همکاری امضا شد و برگزاری سمینارهای آموزشی در دستور کار قرار گرفت. بر این اساس، همایش آخرین متدهای تدریس در آموزش مجازی ۲۰۲۱، سومین همایش از مجموعه همایش‌های آخرین متدهای تدریس در آموزش مجازی است که دوشنبه ۲۶ مهر ماه از ساعت ۱۱ الی ۱۳ برگزار می‌شود. دوره های پیشین آن در تابستان و بهار برگزار شد. 

دکتر حاجی جباری افزود: هدف از برگزاری این دوره‌ها، ضرورت آشنایی اساتید و فرهیختگان با شیوه‌های نوین آموزش مجازی در دنیا است که اهمیت آن با شیوع کووید-۱۹ افزایش پیدا کرده است. 

وی خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان این دوره‌ها با مفاهیمی همچون تدریس در آموزش مجازی، نحوه استفاده از ابزارهای ارتباطی و نرم‌افزارهای آموزشی، چالش‌ها و مهارت‌های مورد نیاز در آموزش مجازی و نحوه صحیح انتقال مطالب و افزایش بهره‌وری آن آشنا می‌شوند و می‌توانند در برگزاری جلسات آموزشی، تدریس‌ها و سخنرانی‌ها مورد استفاده قرار دهند.

دبیر کانون دانش آموختگان مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه اعضای هیات علمی و فرهیختگانی که مطلبی برای ارائه دارند، می‌توانند در این همایش مجازی ۲ ساعته شرکت کنند، اضافه کرد: طی ۶ ماه گذشته، بیش از ۲۵ نفر از دانش آموختگان اعلام آمادگی کرده‌اند که می توانند تجربیات ۲۵ یا ۳۰ ساله خود در حوزه مهندسی صنایع که در صنعت‌های مختلف به کار گرفته‌اند را به علاقه‌مندان ارائه دهند و متدهای تدریس در آموزش مجازی را توضیح دهند. 

وی با تاکید بر اینکه ما به دنبال انتقال تجربیات در حوزه آموزش مجازی هستیم، تصریح کرد: دانش را همه در دانشگاه‌ها فرا می‌گیرند، این تجربه است که باید در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد. 

دکتر حاجی جباری با اشاره به اعطای گواهی حضور برای شرکت کنندگان این همایش اظهار کرد: حضور در این همایش رایگان است اما افرادی که تمایل به دریافت گواهی حضور دارند، هزینه مختصری پرداخت می‌کنند تا یک گواهی مشترک از سوی کانون دانش آموختگان و شرکت برگزارکننده به آنها اعطا شود.

این همایش به صورت الکترونیکی و در بسترهای آموزش مجازی شرکت برگزارکننده همایش انجام خواهد شد و علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سایت "www.pafcoerp.com "و ثبت ایمیل در این سایت، لینک برگزاری همایش را تا ۲۶ مهر دریافت کنند و از طریق لینک وارد همایش شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علم و صنعت آموزش مجازی کرونا در ایران کانون دانش آموختگان دانشگاه علم و صنعت علاقه مندان دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۶۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمی با حقوق ۳۰ هزار تومانی!

به گزارش خبرنگار مهر؛ داستان از کمبود معلم در مدارس آغاز شد. وقتی که علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: مهر ۱۴۰۲ را با کمبود بیش از ۲۰۰ هزار معلم آغاز کردیم.

در چنین شرایطی بود که وزارت آموزش و پرورش برای جبران کمبود نیرو، از دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان استفاده کرد.

بر اساس تصمیم وزارت آموزش و پرورش دانشجویان ورودی ۹۹ دانشگاه فرهنگیان، که سال آخر تحصیل خود را می‌گذراندند؛ اواخر مهر سال تحصیلی جاری به ناگاه و برخلاف همه وعده‌های دانشگاه، یک سال زودتر معلم شدند تا با فداکاری خود و عشقی که به تدریس به کودکان دارند, دانش آموزان کمتری از کمبود معلم ضربه بخوردند.

اما این تدریس اجباری دانشجومعلمان در مدارس چه آثار زیانباری داشت؟

پیگیری‌های خبرنگار مهر نشان می‌دهد این نومعلمان از مهر ۱۴۰۲ یعنی به مدت ۷ ماه از سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در مدارس مشغول تدریس بودند ولی واریزی‌هایی کمتر از یک میلیون تومان برای این ۷ ماه تدریس به آنان داده شده است..

۳۰ هزار تومان حقوق گرفتم

یکی از این نومعلمان که دانشجوی سال چهارمی دانشگاه فرهنگیان در تهران بود به خبرنگار مهر گفت: من برای رفتن به کلاس درس هر روز هزینه ایاب و ذهاب دارم؛ هزینه‌های دیگری هم به من تحمیل می‌شود تا در کلاس درس حاضر شوم اما این ماه برای من فقط ۳۰ هزار تومان واریز کردند. بخشی از حقوقم بابت هزینه و شهریه کلاس‌های مجازی دانشگاه کسر شد و بخش دیگر ناشی از تبدیل وضعیت ما از دانشجویی به معلمی بود که یک ماه از حقوقم کسر گردید.

نه تنها حقوق معلمی مناسبی به این دانشجو معلمان پرداخت نشده که مبلغی از کمک هزینه و حقوق دانشجویان هم به بهانه هزینه‌های خوابگاه از آنان کسر شده است.

موضوع عجیب کسر ۴۵ درصد از حقوق

شاید عجیب‌ترین و ناعادلانه‌ترین برخوردی که با دانشجومعلمان در سال تحصیلی جاری شده؛ کسر ۴۵ درصد و ۲۵ درصد از حقوق دانشجومعلمان است.

تعدادی از دانشجومعلمان در گفت و گو با مهر تأیید کردند که دانشگاه هزینه خدمات ارائه شده به دانشجو را بدون اطلاع قبلی و در اقدامی نامتعارف از حقوق دانشجومعلمان برداشته است. حقوقی که در ماه‌های قبل هم ناچیز بود؛ حالا با این کسورات حسابی آب رفته است.

دانشجومعلمان معتقدند مسئولان دانشگاه بدون محاسبه دقیق میزان استفاده دانشجو از امکانات خوابگاهی و امکانات رفاهی، از حقوق دانشجویان خوابگاهی ۴۵ درصد و از حقوق دانشجویان ترددی و غیرخوابگاهی ۲۵ درصد را کسر می‌کند؛ سوالی که مطرح می‌شود این است که میزان استفاده دانشجویان از امکانات رفاهی چه مقدار است یا باید چه مقدار باشد که از حقوق دانشجو معلم مبلغی کسر نشود.

دانشجومعلمان می‌پرسند چرا کسر حقوق ناشی از تبدیل وضعیت به یکباره و بدون اطلاع قبلی صورت گرفته است؟

دانشجو‬ معلمان‬ بر این موضوع‬ تاکید داشتند‬ که‬ تاکنون چندین‬ هزار دانشجوی متعهد خدمت در دانشگاه‌های مختلف کشور تحصیل کرده‌اند، از حقوق و مزایای قانونی بهره‌مند شده‏ و نسبت به پرداخت هزینه غذا و خوابگاه اقدام کرده‌اند، اما مسئله و موضوعی تحت عنوان کسر ۲۵ درصد و ۴۵ درصد نداشته‌اند، لذا کسر ۴۵ درصد و ۲۵ درصد مبتنی بر قانون نیست و لغو آن نیز نیاز به قانون‌گذاری جدید ندارد.

تدریس همزمان دانشجومعلمان به وضعیت تحصیلی آنان در دانشگاه فرهنگیان هم ضربه زده است؛ در ابتدایی‌ترین حالت، یک دانشجو معلم ناچار است بسیاری از زمان خود را روزانه و در طول هفته به جای مطالعه مطالب دانشگاهی، به تدریس در کلاس، طراحی پرسش از دانش آموزان و تصحیح اوراق امتحانی بگذراند.

دانشگاه فرهنگیان که در ابتدا قول داده بود نهایت همکاری را با وضعیت شغلی این دانشجو معلمان کند؛ امتحانات پایان ترم را حضوری برگزار کرد که بسیاری از دانشجومعلمان را برای شرکت در امتحانات به دردسر انداخت. بسیاری از این دانشجومعلمان به جلسه آزمون نرسیدند و یا کلاس‌های درس خود را به ناچار برای شرکت در امتحانات رها کردند.

اجبار ناگهانی دانشجومعلمان برای حضور در کلاس درس برای معلمی، عمل نکردن به وعده‌های پی در پی در خصوص واریز مبلغ حق التدریسی‌ها و کسورات دانشگاه که به صورت غیرشفاف، ناگهانی و بدون اطلاع قبلی بر دانشجومعلمان تحمیل شده است؛ موجب شده تا دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان خصوصاً دانشجویان ورودی ۹۹ چه در تدریس در مدرسه و چه در تحصیل در دانشگاه دچار مشکل شوند.

حال این سوال مطرح است که با توجه به تداوم کمبود معلم در مدارس، آیا در سال‌های آینده باز هم شاهد به کار گیری بدون برنامه و نامناسب دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کلاس‌های درس خواهیم بود؟

کد خبر 6086350 علی قدمی

دیگر خبرها

  • فیلم| کارشناسان عرب‌زبان: حب و بغض را در مورد ایران کنار بگذاریم،راهبرد منطقه‌ای ایران باید در دانشگاه‌ها تدریس شود
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان
  • معلمی با حقوق ۳۰ هزار تومانی!
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • مسلمی نائینی: ارائه آموزش‌های تخصصی، مهارتی و دانش‌بنیان توسط جهاددانشگاهی
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • ترسیم نقشه جذب دانش‌بنیان‌ها در صنعت لوازم خانگی
  • ۶۴ هزار نفر در دوره آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کردند