Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، موج سفرهای آخر هفته رئیس جمهور، هر چقدر برای مردم امیدآفرین است برای افرادی که تا چندماه پیش از ناامیدی مردم کاسبی می‌کردند زجرآور!

قبل هر سفر دولت سیزدهم از تهران، در مطبوعات و مجازی زنجیری ها فریاد یاس و ناامیدی سر می‌دهند تا سمپاتهایشان در آن استان و استان فارس هم مستثنی نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این همه هیاهو برای چیست؟ این سفرها چه چیزی را نشان می‌دهد که عده ای را نگران کرده است؟ نکته اصلی را آقای رئیسی در شیراز گفت، "مدیر نمی‌تواند در اتاق کار تصمیمات مهم بگیرد" باید در میدان حضور داشت.

ایدئولوژی که سالهای اخیر در کشور پیدا نشد و رکود و سستی کشور را به‌سمت زمین‌گیر شدن برد.

بیایید مرور کنیم آنچه در یک روز سفر دولت به فارس گذشت. کارخانه آزمایشی که نابود بود، پروژه ای بخاطر ۱۳ درصد ناقصی بعد ۸ سال به سرانجام نرسیده، موزه ای که موزه بود، دامداری که از معاونی گفت که راحتی وارادات گوشت برزیلی را به تولید گوشت ترجیح می داد و... که در استانهای دیگر نمونه های مشابهی دیده می‌شد.

کارنامه ای که از زبان مردم مرور می شود و باز مردم هستند که حرف هموطن های خود را قضاوت می‌کنند و این سنگینی بار اشتباهات و خطاها و کم‌کاریها مرور می شود. برای فرار از این کارنامه‌ای که نتیجه سالها مدیریت آنهاست دولت پرامید جدید را به هزار بهانه متهم می‌کنند و امید مردم را در مغالطات و دروغ‌های خود هدف قرار می‌دهند.

بدون شرح معلوم است چه دولتی تحویل گرفته ایم

بدون شرح تنها توصیفی بود که رئیس‌جمهور از گذشته داشت و در تمام برنامه سفر خود، سعی داشت حرف مردم را بشنود و از مردم دلجویی کند. مرام دولت جدید هم همین است، زیاد در گذشته نمی‌مانند و مسیر پیش رو را می‌بنند.

قدرت شنیدن را بالا برده و خود را سپر تمام انتقادات کرده اند. از آن پیرمرد پاسارگادی که بعد از ۴۰ سال دولتمردی را دیده و بقول خودش سه نکته از هزار نکته را گفت تا زن شیرازی که بعد از گلایه از وزیر می‌شنود، هر وقت ناراحت شدی من را نفرین کن!

سعی می شود هیچ چیزی از قلم نیفتد. کارمندی که ۴ ماه حقوقش را نگرفته پیش رئیس جمهور درددل می‌کند و رئیسی خود وکیل او می‌شود. در تجمعات عده ای نسبت به تحویل داده نشدن خانه‌هایشان مطالبه دارند اما گویا در حجم انبوهی از مطالبات دیده نمی شوند. وزیر با دیدن عکسی در فضای مجازی به‌دنبال آنها می رود و می‌گوید می‌خواهم انها را ببینم.

آینده را روشن میبینم

شاه کلید این سفرها هر چقدر برای مردم امیدآفرین است دولتی ها را هم به درستیِ راه و مرام خود امیدوارتر می‌کند. در تمام دقایقی که رئیس جمهور و هیئت دولت در استان فارس بودند لحظه ها و سخنان زیادی به یادگار ماند. از شوق دامداری که باور نمی‌کرد رئیس جمهور به دیدار انها رفته، خوش و بش نوجوانی در تخت جمشید که او را به آینده خوب نوید می‌دهد، پیرزنی که در حافظیه با دستی لرزان جز به آقای رئیسی اعتماد ندارد تا انبوهی از نامه ها که در صحن شاهچراغ با امیدواری برای دولتی هانوشته می‌شد  اما طلایی ترین جای سفر آنجا بود که سفر استان فارس را از بقیه سفرها متمایز کرد.

آقای رئیسی که از حضور در میان مردم استان فارس احساس رضایت داشت به خاطره ای رجوع کرد و گفت" آینده کشور را روشن میبینم و گشایش هایی برای کشور به لطف دعای مردم در حال اتفاق افتادن است. در دیدار با مقام معظم رهبری به این موضوع اشاره کردم و ایشان فرمودند که به این نگاه عمیقا اعتقاد دارم." و این نوید را در ایران کوچک داد که در کنار همه مصوبات برای استان فارس این نکته مهمترین دستاورد این سفر بود.

انتهای پیام/ن

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سفر رئیس جمهوری رئیس جمهور آیت الله رئیسی مصوبات سفر کارخانه آزمایش حضور در میدان نوید روزهای خوب آینده روشن رئیس جمهور استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۶۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار را افتتاح کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی پیش از سخنرانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جمع مردم سمنان در مسجد امام(ره) این شهر گفت: مشکلات استان سمنان از جمله کمبود آب در مناطق مختلف در شورای اداری استان با حضور رئیس‌جمهور مطرح و پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اقدام ارزشمند احیای واحدهای راکد در استان سمنان، ادامه داد: تامین آب مورد نیاز صنایع در راستای احیای واحدهای راکد در مناطق مختلف این استان در برنامه است.

وی با اشاره به حضور پرشور شهروندان در آیین استقبال از رییس جمهور بیان کرد: مردم ولایت‌مدار استان سمنان در عرصه‌های مختلف از جمله انتخابات با حضور پرشور خود به دشمنان تودهنی می‌زنند.

امام جمعه سمنان اظهار کرد: مردم استان هر جا که لازم باشد در پشتیانی و حمایت از نظام جمهوری اسلامی و در پاسخ به دشمنان در صحنه حضور دارند و رفع مشکلات وظیفه مسوولان در قبال این دلبستگی و پایندی است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تاکید کرد: مسوولان در رفع دغدغه‌ها و مشکلات مردمی اهتمام ویژه داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • رئیسی پیگیر وضعیت ‌سیل‌زدگان‌ سیستان‌ و بلوچستان شد
  • از هر امری که مردم را نا امید کند بپرهیزید
  • رئیسی پیگیر وضعیت ‌سیل‌زدگان‌ سیستان‌وبلوچستان شد
  • رئیسی پیگیر‌ وضعیت ‌سیل‌زدگان‌ سیستان‌وبلوچستان شد
  • رئیس‌جمهور: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم
  • با ایمان به شعار ما می‌توانیم بر همه مشکلات غلبه خواهیم کرد/ دشمن می‌خواهد با شبهات علمی و شهوت عملی، ایمان و امید جوانان را هدف قرار دهد
  • رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم
  • رشد اقتصادی نشان دهنده امید ملت ایران به آینده است
  • رییس‌جمهور طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار را افتتاح کرد
  • راه اندازی سامانه الکترونیکی ارتباط با رئیس جمهور در سمنان