Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر به تازگی خبری مبنی بر فرسودگی مدرسه شهید نیک بین در روستای حسین آباد شهرستان جم و گذشت نزدیک به حدود ۴۰ سال از قدمت این مدرسه و برپایی کلاس درس آن روی موکتی کوچک در حیاط مدرسه، سبب شد خبرنگار ایسنا موضوع را از رئیس اداره آموزش و پرورش این شهرستان جویا شود.

مدرسه کمبود یک کلاس دارد

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مدرسه شهید نیک بین حسین آباد در دهه ۶۰ ساخته شده است ولی این مدرسه از لحاظ ساختمانی هنوز استحکام دارد، عکسی از طرف برخی اولیا گرفته شده که دانش آموزان زیر درخت حیاط مدرسه درس می‌خوانند، درست است که ما در این مدرسه کمبود یک کلاس داریم و این چند نفر بیشتر به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است معلمشان آنها را به حیاط مدرسه برده و آنجا تدریس می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالحسین اعتماد افزود: روز دوشنبه(۱۹ مهر۱۴۰۰) با فرماندار و بخشدار حوزه مرکزی و اداره اوقاف شهرستان به این مدرسه رفته و از آن بازدید کردیم، قرار شد یک کانکس تهیه و به عنوان دفتر مدرسه مورد استفاده قرار گیرد و دفتر مدرسه نیز تبدیل به کلاس درس شود.

اعتبار ساخت مدرسه جدید آماده است

این مقام مسئول اضافه کرد: در کنار این مدرسه، زمینی مربوط به اوقاف است، مکاتباتی انجام شده و  قصد داریم آن زمین را گرفته و آنجا مدرسه جدید بسازیم و مدرسه فعلی، حیاط مدرسه جدید شود. اعتباری نیز به مبلغ ۳میلیارد برای ساخت مدرسه تعیین شده و اگر بخشی از کار آن نیز باقی ماند بخش نوسازی کامل می‌کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش جم تصریح کرد: در حال حاضر شرایط تخریب مدرسه وجود ندارد چون اگر این کار را انجام دهیم این مدرسه با ۱۰۱ دانش آموز در حال حاضر بی‌مکان شده و دچار مشکلاتی می‌شوند.

ساختمان مدرسه جای نگرانی ندارد

اعتماد افزود: درست است که ظاهر مدرسه بسیار قدیمی به نظر می رسد ولی اکنون قابل استفاده است و جای نگرانی نیست، البته ما از تابستان گذشته به فکر مدرسه بوده و ساخت مدرسه در دستور کارمان قرار گرفته است، حدود ۳ماه پیش با بخشدار مرکزی جلسه گرفته و اعتبار آن را گرفته شده است و هر زمان بخواهیم شروع به کارکنیم اعتبار آن آماده است فقط در حال حاضر تحویل زمین از اوقاف مانده است.

وی خاطرنشان کرد: ساختمان مدرسه از لحاظ استحکام بحرانی نیست و اتفاقی نخواهد افتاد، طبیعی است مدرسه‌ای که ۳۰ سال پیش گچ کاری شده، گچ آن به دلیل کهنگی یا رطوبت ریزش کند ولی اینکه ساختمان آن فرو بریزد غیرممکن است.

وی در ادامه افزود: وضعیت سرویس بهداشتی مدرسه نیز مطلوب نیست که در جلسه روز دوشنبه(۱۹ مهر۱۴۰۰)، فرمانداری و بخشداری قول دادند این موضوع  را از طریق دهیاری پیگیر شوند، ما هم مکاتبه‌ای دوماه پیش در این رابطه با  اداره کل نوسازی مدارس انجام داده‌ایم که آنها هم اقدام کنند، حالا هر کدام زودتر اقدام کنند بهتر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مدرسه حیاط مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۶۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس

کوهگرد معاون شبکه بهداشت و درمان بافق گفت: طرح سفیران سلامت دانش آموزی با هدف توانمندسازی دانش آموزان برای خودمراقبتی و انتخاب سبک زندگی سالم در مدارس اجرا می‌شود. 

او افزود: دانش‌آموزان در این طرح در طول سال تحصیلی آموزش‌های لازم را از طریق مراقبین سلامت دریافت می‌کنند و اطلاعات خود را در اختیار خانواده و هم سالان خود قرار می‌دهند. 

میرزایی مدیر مدرسه شهید دهستانی بافق گفت: همزمان با هفته سلامت جشنواره غذای سالم نیز برگزار شد تا دانش آموزان با غذای سالم و ناسالم آشنا شوند. 

او افزود: سفیران سلامت مدرسه این وظیفه را دارند تا موراد بهداشتی در حوزه جسم و روح را به دیگر دانش آموزان آموزش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • پاکسازی محدوده شهر قم از زباله‌های پلاستیکی توسط دانش آموزان
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • جشنواره قصص قرآنی مشهد آغاز به کار کرد
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس