Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ۷ هزار و ۲۸۶ نفر از جمعیت ۱۷ روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند. خبرگزاری میزان - طبق اعلام پاون، حمید ملانوری در  مراسم طرح‌های آبرسانی به ۱۷ روستای استان خراسان جنوبی که به نمایندگی از سایر پروژه‌ها در محل روستای سلم آباد شهرستان خوسف برگزار شد، با بیان اینکه ایجاد ۴۳ شبکه آبرسانی تا پایان سال، در اولویت برنامه‌های استان قرار دارد، گفت: از ابتدای سال جاری ۳۰ شبکه آبرسانی روستایی در سطح استان ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ملانوری ادامه داد: در طرح‌ها و پروژه‌هایی که امروز به بهره‌برداری رسیدند هفت روستا آبدار شده و ۱۰ مورد هم از آب پایدار برخوردار شدند.
به گفته وی، آبرسانی به روستا‌ها از طریق اجرای شبکه در روستا‌های پرجمعیت و به شکل سیار در روستا‌های فاقد شبکه از برنامه‌های اولویت‌دار استان است.
استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که تأمین آب شرب بهداشتی و سالم از وظایف دولت است، گفت: استحصال، تولید، توزیع، بهره برداری و مصرف آب در استان کم آب، خشک و کویری خراسان جنوبی باید به درستی مدیریت شود.
وی یادآور شد: نکته مهم این است که ۴۰ درصد آب تولیدی استان در طول مسیر به دلیل فرسودگی شبکه یا وجود شبکه غیر مجاز از دست می‌رود و درآمدی به همراه ندارد، لذا کاهش این میزان هدررفت از برنامه‌های اولویت‌دار استان است.
 استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: همه تلاش‌ها به این منظور است که این ثروت بزرگ، مثل طلا محافظت شده و به راحتی از دست نرود.
ملانوری با اشاره به اینکه نهاد‌های فرهنگی، مردم و رسانه‌ها در این زمینه وظیفه سنگینی به عهده دارند، مدیریت آب از تولید تا عرضه و ایجاد مجتمع‌های آبرسانی را از کار‌های اساسی برشمرد.
حسین امامی نیز اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح‌ها را ۱۷۵ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۷ هزار و ۲۸۶ نفر از جمعیت ۱۷ روستا در شهرستان‌های بیرجند، خوسف، سربیشه، حاجی آباد و درمیان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی افزود: عملیات حفاری و تجهیز چاه جدید، ساخت دو ایستگاه پمپاژ و اجرای ۳.۵ کیلومتر خط انتقال از جمله اقداماتی است که شرکت آب و فاضلاب استان با مشارکت بنیاد برکت برای اجرای پروژه تقویت آبرسانی مجتمع براکوه که در محل روستای سلم آباد به بهره برداری رسید، انجام داده است.
 با بهره‌برداری از این مجتمع، آبرسانی به سلم آباد و ۱۱ روستای دیگر در شهرستان خوسف تقویت می‌شود.   بیشتر بخوانید: بهره‌مندی ۳ هزار نفر جمعیت روستایی از آب شرب پایدار   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت نیرو آبرسانی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو آبرسانی خراسان جنوبی بهره برداری آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۶۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام اسدی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: تنها هفت روستای این استان با جمعیت بالای ۲۰ خانوار فاقد راه آسفالته هستند که ساخت راه پنج روستا با منابع ملی و استانی در برنامه امسال است.

وی افزود: هدف‌گذاری سال گذشته این اداره کل احداث و بهسازی ۲۳ کیلومتر راه روستایی بود که خوشبختانه ۴۹ کیلومتر اجرایی شد که دو برابر هدف‌گذاری اولیه رقم خورد.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر یادآور شد: اکنون ۳۹ پروژه راه روستایی با اعتبار ۴ هزار میلیارد ریال در بوشهر فعال است.

کد خبر 6087169

دیگر خبرها

  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز
  • بهره‌مندی ۹۸ درصد جمعیت روستا‌های بوشهر از راه آسفالته
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال
  • آغاز لوله‌گذاری آبرسانی به روستا‌های محروم خرمشهر
  • تکمیل آبرسانی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری