Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر جریان صدر عراق در سخنانی نسبت به اظهارات مطرح شده اخیر رئیس ائتلاف دولت قانون درباره انتخابات پارلمانی عراق ابراز تعجب کرد و آن را "ناقص" خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در سخنانی نسبت به اظهارات نوری المالکی، نخست‌وزیر اسبق و رهبر حزب الدعوه و همچنین رئیس ائتلاف دولت قانون عراق درباره "بی‌انصافی و عدم توازن" در انتخابات پارلمانی این کشور واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدر در بیانیه‌ای گفت: بله امروز اظهاراتی (المالکی) را درباره روند انتخابات شنیدم و می‌توانم بگویم که از این اظهارات تعجب کردم اما باید بگوییم که این سخنان ناقص است.

وی تاکید کرد: او باید آنچه را که از دست داده است جبران کند و توصیه من به او این است که با چسبیدن به قدرت، آنچه را که از دست داده است جبران نکند؛ چراکه او آزمایش شده و موفق نشده است و کسی که آزمایش شده است بار دیگر آزموده نخواهد شد.

وی بر ضرورت اطمینان خاطر دادن به مردم عراق و فراکسیون‌های شرکت کننده در انتخابات در مورد آرای خود، احترام گذاشتن به انتخاب کسانی که به آنها رای دادند و رسیدگی به "بی انصافی و عدم توازنی" که با روند انتخابات همراه بود، تاکید کرد.

مقتدی صدر ادامه داد: اگر او خود را از آنچه به او نسبت می‌دهند بی‌گناه می‌داند، نشان دادن بی‌گناهی او در ملاء عام الزامی است و این مساله شکوه و جلال را به او و حزبش باز می‌گرداند.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که نوری المالکی شب گذشته در سخنانی بر ضرورت اطمینان خاطر دادن به ملت عراق و فراکسیون‌های شرکت کننده در انتخابات درباره آرای خود و احترام گذاشتن به انتخاب کسانی که به آنها رای دادند، تاکید کرد.

وی خواستار رسیدگی به "بی انصافی و عدم توازن" شد که به عقیده وی با روند انتخابات همراه بوده است.

المالکی خطاب به کمیساریای عالی انتخابات عراق گفت: کمیساریای انتخابات موضوع را جدی و دقیق گرفته و نقص قانون اساسی و قانونی را به دور از هرگونه کوتاهی یا تمایل به یکی از احزاب رقیب بررسی کند.

رئیس ائتلاف دولت قانون هنمچنین تاکید کرد: ما موافق درخواست‌ها برای رفع نقص هستیم نه هرج و مرجی که ممکن است ایجاد شود.

با شمارش ۹۴ درصد آرای صندوق‌های انتخابات پارلمانی عراق، حزب مقتدی صدر با کسب ۷۳ کرسی، بزرگترین برنده این انتخابات اعلام شد و تأثیر بسزایی در تشکیل دولت خواهد داشت. ائتلاف نوری المالکی، نخست‌وزیر پیشین عراق با کسب ۳۷ کرسی، پس از جریان صدر بیشترین کرسی‌های پارلمان در میان احزاب شیعه را از آن خود کرد؛ اما ائتلاف فتح به رهبری هادی عامری نسبت به سال ۲۰۱۸ کرسی‌های کمتری در پارلمان به دست آورد. احزاب کُرد هم ۶۱ کرسی به دست آوردند.

میزان مشارکت در این انتخابات ۴۱ درصد اعلام شده که پایین‌ترین میزان مشارکت از زمان سقوط صدام  در سال ۲۰۰۳ محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات عراق نوري المالكي مقتدي صدر نوری المالکی مقتدی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۷۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نصیرالدین یعقوبی عصر چهارشنبه در نشست با منتخبان مردم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس با تقدیر از حماسه آفرینی مردم در انتخابات ۱۱ اسفند، از تلاش‌های منتخبان مجلس نیز تقدیر کرد و افزود: طبق آمار و اطلاعات، این ندای رهبری توسط مردم و با تلاش همگان محقق شده است.

وی با اظهار اینکه امیدواریم در دوره جدید شاهد مجلسی باشیم که انقلابی‌تر از گذشته باشد، افزود: شورای ائتلاف توانست شایستگان را به مردم معرفی کند.

وی با عنوان اینکه کار و تلاش ما برای اقتدار و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است، افزود: هیچکدام از ما هدف جز پاسداری از آرمان انقلاب و نظام مقدس اسلامی نداریم.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به تشکیل کارگروه انتخابات در مرکز استان و شهرستان‌ها گفت: بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نفر از نامزدها در سایت شورای ائتلاف ثبت نام کرده بودند و از این میزان ۱۹۰ نفر مربوط به استان مازندران بوده است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی مازندران با اظهار اینکه مردم به شورای ائتلاف اعتماد و اعتقاد دارند، گفت: نباید کام شیرین مردم را در انتخابات تلخ کرد.

کد خبر 6063749

دیگر خبرها

  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق/ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق؛ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • حکیم: پایان مأموریت ائتلاف بین‌المللی در خاک عراق را خواستاریم
  • کنعانی‌مقدم: سوداگران کرسی ریاست مجلس، وقت خود را تلف می کنند / تحریم‌کنندگان انتخابات میت سیاسی هستند + فیلم
  • کنعانی‌مقدم: سوداگران کرسی ریاست مجلس وقت خود را تلف می کنند / تحریم‌کنندگان انتخابات میت سیاسی محسوب می‌شوند + فیلم
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند
  • مردم در کدام انتخابات به زنان بیشتر اعتماد کردند؟
  • بررسی سهم زنان در انتخابات ادوار مجلس شورای اسلامی
  • ابراز تعجب پوتین از اصرار آمریکا برای تبرئه اوکراین در حمله تروریستی مسکو