Web Analytics Made Easy - Statcounter

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۴۰ میلیون و ۸۵۰ هزار و ۶۳۲ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۹۰۵ هزار و ۱۱۲ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و ۲۱۸ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۷۶۸ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

به گزارش ایسنا، روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۵.۷ میلیون مبتلا و بیش از ۷۴۳ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۴ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۱.۶ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۶۰۲ هزار و هند با بیش از ۴۵۲ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۲۲۱ هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است.

همچنین ایران با مجموع پنج میلیون و ۷۶۵ هزار و ۹۰۴ ابتلا و ۱۲۳ هزار و ۶۹۵ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در رتبه هشتم در بین ۱۰ کشور دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار گرفته است.

بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان ۱ ایالات متحده ۴۵,۷۳۸,۵۸۵ ۷۴۳,۸۸۰ ۲ هند ۳۴,۰۵۳,۵۷۳ ۴۵۲,۰۱۰ ۳ برزیل ۲۱,۶۲۷,۴۷۶ ۶۰۲,۷۲۷ ۴ انگلیس ۸,۳۶۱,۶۵۱ ۱۳۸,۳۷۹ ۵ روسیه ۷,۹۲۵,۱۷۶ ۲۲۱,۳۱۳ ۶ ترکیه ۷,۶۰۱,۶۲۶ ۶۷,۲۲۵ ۷ فرانسه ۷,۰۸۰,۳۷۵ ۱۱۷,۲۴۵ ۸ ایران ۵,۷۶۵,۹۰۴ ۱۲۳,۶۹۵ ۹ آرژانتین ۵,۲۷۱,۳۶۱ ۱۱۵,۶۶۰ ۱۰ اسپانیا ۴,۹۸۴,۳۸۶ ۸۶,۹۷۴

به گزارش ایسنا، بر اساس آمار فوق در حال حاضر در ۱۵ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه، ایران، آرژانتین، اسپانیا، کلمبیا، ایتالیا، آلمان، اندونزی و مکزیک نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونا در جهان کروناویروس کووید 19 شمار مبتلایان کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۷۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زالو درمانی؛ خوب یا بد؟

به گزارش خبرآنلاین، رئیس اداره دارو سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو درباره مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی توضیح داد و نسبت به تهیه زالو از مسیرهایی غیر از داروخانه و خارج از زنجیره سلامت هشدار داد..

ایسنا در خبری نوشت: دکتر مریم مشهود اظهار داشت: متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر تبلیغات تهیه کرده و بدون بررسی کیفیت، به صورت مستقیم برای بیمار تجویز یا مصرف می‌کنند. این کار خلاف مقررات بوده و همانند دیگر داروها و کالاهای سلامت که هیچ پزشکی اجازه ندارد خود به صورت مستقیم اقدام به تهیه و تجویز و مصرف برای بیمار نماید، زالو هم مانند دارو و سایر ملزومات پزشکی باید از طریق داروخانه تهیه و سپس در زنجیره مصرف قرار گیرد.

وی همچنین در رابطه با خطرات تهیه زالو از مسیرهای غیر قانونی و بی‌ضابطه نیز اظهار کرد: زالویی که خارج از زنجیره سلامت و تأمین سازمان غذا و دارو تهیه می‌شود ممکن است که از زالوهای صید شده در تالاب‌ها و مرداب‌ها بوده و یا زالویی باشد که پس از مصرف بر روی یک بیمار به درستی معدوم نشده و به طبیعت بازگشته باشد، چنانچه بیمار قبلی که زالو درمانی کرده دارای بیماری‌های عفونی مسری مانند ایدز، هپاتیت یا سایر بیماری‌های قابل انتقال باشد، زالوهای صید شده می‌توانند این بیماری‌ها را به افراد دیگر منتقل کند.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی خاطرنشان کرد: با توجه به دستورالعمل‌های ثبت شده در سایت سازمان غذا و دارو تنها دو روش استفاده از الکل ۷۰ درصد و فریز کردن در دمای منفی ۲۰ درجه سانتیگراد برای معدوم سازی زالوی مصرف شده قابل قبول است.

رئیس اداره دارو سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل در پایان گفت: در مواردی دیده شده که زالوی مصرفی را در آب نمک یا نمک گذاشته و پس از قی کردن زالو به اشتباه فرد استعمال کننده تصور می کند که زالو از بین رفته در حالیکه اینطور نیست و در صورتی که معدوم نشود در طبیعت دوباره به چرخه باز می گردد و می تواند عامل انتقال بیماری ها باشد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897722

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • تغییر سبک زندگی یکی از مهمترین عوامل کاهش موالید در کشور 
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • زالو درمانی؛ خوب یا بد؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران