Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@00:06:45 GMT

شهرخودرو؛ بحران روی بحران

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۷۶۵۹

شهرخودرو؛ بحران روی بحران

تیم فوتبال شهرخودرو در آستانه رقابت‌های لیگ برتر همچنان درگیر مشکلات مختلفی است و مشخص نیست چطور مدیران این تیم می‌خواهند در فاصله کمتر از ۵ روز تا شروع مسابقات، حداقل بخشی از نابه‌سامانی‌ها را حل کنند.

به گزارش ایسنا، شهرخودرو یا پدیده؛ تیمی که هنوز حتی نامش هم مشخص نیست، ۲۷ مهر باید مسابقاتش را در لیگ برتر بیست و یکم آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدهی پشت بدهی و حواشی عجیب و غریب باعث شده تا نماینده خراسان رضوی شرایط اسفناکی را تجربه کند؛ از پنجره‌ای که به خاطر بدهی به "کوزین" بسته شده تا مجوز باشگاهی که هنوز اخذ نشده‌ است.

شهرخودرو یا پدیده؟

نماینده خراسان رضوی در فاصله کم باقی‌مانده تا آغاز لیگ برتر همچنان نتوانسته مجوز کمیسیون ماده پنج وزارت ورزش و جوانان را دریافت کند، به همین خاطر است که همچنان اسم پدیده روی این تیم باقی مانده و خبری از شهرخودرو نیست. در شرایطی که باشگاه جزو اموال فرهاد حمیداوی، مالک مجموعه اقتصادی شهرخودرو محسوب می‌شود، بعید نیست که حداقل در هفته‌های نخست، نماینده خراسان رضوی با نام پدیده وارد رقابت‌ها شود.

پنجره بسته و قراردادهایی که ثبت نشد

مشکلات شهرخودرو فقط در نام خلاصه نمی‌شود. پنجره این تیم با حکم فیفا به خاطر بدهی به استفانو کوزین، مربی ایتالیایی پیشین مشهدی‌ها از پنجشنبه گذشته رسما بسته شده و مشخص نیست چگونه شهرخودرو می‌خواهد در فاصله کم باقی مانده تا آغاز لیگ، طلب ۲ میلیارد و چند صد میلیونی کوزین را فراهم کند.

نکته جالب توجه اینکه به نظر می‌رسد مدیران شهرخودرو حتی از زمان اولتیماتوم فیفا بی‌خبر بوده‌اند و دقیقا در روزی که خبر بسته شدن پنجره تیمشان توسط فیفا اعلام شد، تعدادی از بازیکنان را روانه هیات فوتبال خراسان رضوی کردند تا قراردادهایشان را ثبت کنند. سوال این است که چرا قرارداد بازیکنان و کادرفنی شهرخودرو پیش از بسته شدن پنجره ثبت نشد؟

نکته جالب‌تر اینکه در تمرین روز جمعه مشهدی‌ها، با وجود انتشار خبر نگران‌کننده بسته بودن پنجره، هیچ یک از مسئولان این تیم در تمرین حضور نداشتند و خود محمدرضا مهاجری با بازیکنانش صحبت کرد و سعی کرد آنها را با وعده روزهای بهتر در آینده نزدیک، آرام کند.

سیدصالحی، سرپرست تیم شهرخودرو در تهران در کلاس‌های مربی‌گری شرکت کرده، معمایی، مدیرعامل تیم هم به تهران رفته و تلفنی وعده حل کردن مشکل کوزین را بارها به تیمش داد و رجبی، قائم‌مقام باشگاه نیز با وجود حضور در مشهد ترجیح داد در محل تمرین آفتابی نشود.

در صورت باز نشدن پنجره تا روز سه‌شنبه، نه تنها هیچ‌یک از اعضای کادر فنی تیم شهرخودرو امکان حضور روی نیمکت را نخواهندداشت، بلکه مهاجری از روی سکوها فقط ۱۳ یا ۱۴ بازیکن - با احتساب بازیکنان امید خود - در اختیار خواهد داشت تا برابر آلمینیوم اراک روانه میدان کند.

علاوه بر اینها نباید نارضایتی بازیکنان قدیمی‌تر را از یاد برد. صادق صادقی و میلاد فراهانی به خاطر برخی اختلافات مالی و عدم پرداخت مطالباتشان حدودا یک ماه است که با تیم تمرین نمی‌کنند و صرفا به دویدن دور زمین اکتفا می‌کنند. احمد الجبوری با حضور در سازمان لیگ قراردادش را با مشهدی‌ها یک طرفه فسخ کرده و حسین مهربان نیز با وجود حضور در تمرینات شهرخودرو اولتیماتوم داده که اگر مشکلات مالی باشگاه حل نشود، به زودی راهی شیراز خواهد شد تا دوران خدمت سربازی را در فجر شهیدسپاسی بگذراند. مجتبی مقتدایی هم قرارداد خود را تا این لحظه با شهرخودرو امضا نکرده و همچنان طرفین در خصوص مدت و مبلغ قرارداد در حال چانه‌زنی هستند.

بحران زمین، لباس و پزشک در مشهد

مشکلات شهرخودرو برای حضور در نخستین بازی لیگ برتری حتی به بسته بودن پنجره و ثبت نشدن قرارداد کادرفنی و بازیکنان تازه‌وارد هم خلاصه نمی‌شود. با تصمیم مدیران شهرخودرو برای کاهش رقم حقوق برخی از اعضای تیم، پزشک و ماساژور تیم هم ترجیح داده‌اند از جمع مشهدی‌ها جدا شوند و چند روزی است که در تمرینات شهرخودرو بازیکنان باید هوای هم را داشته‌باشند تا مبادا مصدوم شوند!

کاهش ناگهانی رقم قراردادها صدای خیلی از اعضای شهرخودرو را درآورده و به نظر می‌رسد اگر تا امروز صدای اعتراضی در این تیم بلند نشده، به خاطر محمدرضا مهاجری بوده که سعی کرده با مدیریت مشکلات، بازیکنان و کادرش را آرام نگه دارد.

هادی عقیلی، سیروس سنگچولی و عماد مهاجری، دستیاران سرمربی نیز تا امروز ریالی دریافت نکرده‌اند و وضعیت ثبت قرارداد آنها هم روی هواست.

آماده نشدن لباس اعضای تیم هم از دیگر مشکلات شهرخودرویی‌هاست، آن هم در شرایطی که روز سه‌شنبه باید نماینده خراسان رضوی در برابر آلومینیوم اراک به میدان برود. حتی مشخص نیست توافق نهایی میان تربیت بدنی آستان قدس و مجموعه شهرخودرو صورت گرفته یا نه؟ باید منتظر ماند و دید که در نهایت بازی‌های خانگی شهرخودرو در ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار خواهد شد یا شاگردان مهاجری در ورزشگاه ثامن به میدان خواهند رفت.

همه این عوامل دست به دست هم داده تا حل مشکلات ریز و درشت شهرخودرو در آستانه لیگ برتر بیست و یکم به معجزه نیاز داشته‌ باشد. مالکی که در سال نخست حضور در فوتبال و تیمداری در مشهد، روز و شب در رسانه‌های نوشتاری و تصویری دیده می‌شد، مدت‌هاست که به مشهد نرفته و مشخص نیست معمایی و سایر منصوبان حمیداوی در تیم شهرخودرو چگونه قرار است مشکلات را جمع و جور کنند.

تمرین بی‌روح شهرخودرو یک روز پس از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی نشان داد که این تیم انبار باروت است و هر لحظه آماده انفجار. تیمی که روزگاری مدعی صعود به آسیا بود، حالا حتی شانس بقایش در لیگ برتر هم با علامت سوال‌ بزرگی روبه‌روست.

پدیده یا شهرخودرو، ۲۷ مهر، از ساعت ۱۶ به مصاف آلمینیوم اراک می‌رود؛ دیداری که حتی روی برگزاری قطعی آن هم نمی‌توان حساب کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تیم فوتبال شهرخودرو استانی ورزشی نماینده خراسان رضوی مشخص نیست لیگ برتر مشهدی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۷۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 چرا در شرایط جنگی گشت ارشاد بازگشت؟

بازگشت پررنگ و چشمگیر گشت ارشاد به خیابان‌ها شگفتی بسیاری را برانگیخته است. بیشتر از آن‌رو که بعد از حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل در شنبه گذشته که به التهاب فزاینده در منطقه انجامید این تصور در افکار عمومی ایجاد شده بود که در شرایط بحرانی حاکمیت خواهد کوشید تا مدارا پیشه کرده و شکاف‌های اجتماعی موجود را افزایش ندهد.

جمهوری اسلامی یک نظام سیاسی استثنایی است بنابراین از منطقی متفاوت در حکم‌رانی پیروی می‌کند. لذا عجیب نیست اگر در شرایط بحرانی دست به اقداماتی زند که با سرمشق متعارف سیاست‌ورزی بیگانه باشد. پیش‌تر و در آستانه ظهور جنبش زن، زندگی، آزادی در یادداشتی تصریح کردم که؛ گشت ارشاد به دلیل ماهیت تئوکراتیک، ایدئولوژیک، و هدایت گرانه جمهوری اسلامی برچیده نخواهد شد!

نویسندگان کتاب راه باریک آزادی با الهام از مفهوم لویاتان هابز نوعی گونه شناسی از آن در جهان امروز به دست داده اند. در این یادداشت به معرفی انواع لویاتان از سوی عجم اوغلو و رابینسون اشاره کرده و لویاتان انقلابی را حکومتی دانسته ام که با توسعه بیگانه است، آگاهانه جامعه مدنی را تضعیف می‌کند، از عادی سازی می‌گریزد، و از مسائل کوچک با بی اعتنایی بحران‌های بزرگ می‌سازد.

لویاتان انقلابی چون از انجام وظایف ذاتی دولت مدرن هم‌چون تامین رفاه، امنیت جامع، قانون‌گرایی، و شایسته سالاری ناتوان است در ذهن شهروندان به غیاب دچار شده است، لذا برای جبران وضعیت بی دولتی می‌کوشد تا با به کار گیری ابزارهای پیشامدرن مانند آمریت، خشونت و تحقیر هم‌چنان در ذهنیت جمعی جامعه حضور داشته باشد. آمیزه‌ای از فقدان اعتماد به‌نفس و میل به ماندگاری!

لویاتان انقلابی از بحران تغذیه می‌کند و می‌کوشد تا شرایط ناپایدار و پیش بینی ناپذیر حکمرانی را ذیل کنش انقلابی تداوم بخشد. لویتسکی و وی در کتاب انقلاب و استبداد خاستگاه های خشونت آمیز اقتدارگرایی پایدار را در شوروی، چین، ویتنام، و... مورد مطالعه قرار داده اند. آن‌ها نشان داده اند که نظام های انقلابی با بحران آفرینی های داخلی و خارجی موجبات بسیج و همبستگی هواداران خود را فراهم آورده و بر عمر حکمرانی خود می‌افزایند.

جمهوری اسلامی در هنگامه بحران منطقه ای با اسرائیل کوشیده است تا با بازگرداندن گشت ارشاد خیابان‌ها را دوباره تسخیر نماید. نظام سیاسی که قادر نیست ارتباطی سازنده میان عرصه های اقتصاد، سیاست، فرهنگ، و خانواده برقرار نماید نیازمند حضور سیاه‌پوشان و به رخ کشیدن قدرت خود برای آن دسته از شهروندانی است که خودآیینی و حق انتخاب سبک زندگی را باور کرده‌اند.

*محقق و جامعه شناس

بیشتر بخوانید

پیام های حضور دوباره حجت الاسلام صدیقی در نماز جمعه! مردم هیچ کشوری مثل مردم ایران نیستند معنای برداشت از حساب بانکی به دلیل بی‌حجابی زنان چگونه به کابوس اقتدارگرایان تبدیل می شوند؟ / دمکراسی سازی با الگوی زنان تربیت کننده کودکان پرسشگر

216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897147

دیگر خبرها

  •  چرا در شرایط جنگی گشت ارشاد بازگشت؟
  • فیفا و فدراسیون فوتبال، استقلال را ضمانت کردند
  • تلاش برای رفع مشکلات قطعی آب ۲۰ روستا و برق ۱۶ روستا در هرمزگان ادامه دارد
  • فیلم/حضور وزیر کشور در جلسه عملیات پاسخ به بحران
  • حضور وزیر کشور در جلسه عملیات پاسخ به بحران
  • مدارک استقلال بارگذاری شده است
  • خبر خوش برای استقلال؛ آبی‌ها در یک قدمی آسیا
  • مالکیت تنها مشکل استقلال برای مجوز حرفه‌ای
  • استقلال یک قدم تا اخذ مجوز حرفه‌ای
  • بهترین خبر برای استقلال؛ توافق بزرگ آبی ها بالاخره نهایی شد