Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@08:13:27 GMT

جزئیات بازگشایی مدارس از شنبه آینده

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۷۷۰۰

خبرگزاری آریا- سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس، جزئیات و نحوه بازگشایی مدارس در آبان را اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، آقای علیرضا کمرئی در این باره گفت: در مهر شاهد بازگشایی تدریجی مدارس روستایی و عشایری بودیم. همچنین مجوز فعالیت مدیریت شده و گروه بندی شده دانش آموزان اول ابتدایی به منظور آشنایی با معلم و محیط مدرسه صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیز برای دروس مهارتی و کارگاهی مجاز به فعالیت و بازگشایی حضوری بودند.
وی افزود: برای آبان ماه برنامه بر این است که با توجه به گسترش شرایط بهداشتی و توسعه واکسیناسیون در کشور و حتی واکسیناسیون دانش آموزان، بازگشایی مدارس شهری نیز آغاز شود.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس با بیان اینکه واکسیناسیون دانش آموزان شرط بازگشایی مدارس نبوده است، اما با توسعه این روند فضای بهتری ایجاد می‌شود و دانش آموزان متوسطه اول، دوم و هنرستانی‌ها شرایط بهتری خواهند داشت گفت: به این ترتیب در نیمه اول آبان ماه مدارس کم جمعیت شهری که شرایطشان ارزیابی شده، بخشی از فعالیت‌های خود را به صورت حضوری آغاز خواهند کرد.
آقای کمرئی افزود: در نیمه دوم آبان ماه به سایر مدارس باقی مانده می‌رسیم. ما در این مسیر فرصت داریم که باز هم شرایط را ارزیابی کنیم و اگر لازم است در مجوز‌ها تجدید نظر کرده و یا در صدور آن‌ها تسریع کنیم که به شرایط کلی کشور و روند توسعه واکسیناسیون باز می‌گردد.
وی ادامه داد: امید داریم بر اساس الگو و هماهنگی که با وزارت بهداشت داریم در دهه سوم آبان شاهد باشیم مدارس بزرگ ما بخشی از فعالیت هایشان را به صورت حضوری و مدارس کوچک همه فعالیت شان را به صورت حضوری ارائه می‌دهند و دانش آموزان از آموزش باکیفیت تری برخوردار هستند.
 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مدارس بازگشایی مدارس دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۷۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در همایش سفیران سلامت کرمانشاه، با اشاره به اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، گفت : امسال ۹۵ هزار دانش آموز، معادل ۲۵ درصد دانش آموزان استان کرمانشاه سفیر سلامت شده‌اند.

 وی با بیان اینکه اجرای طرح سفیران سلامت ارتقا سلامت دانش آموزان و جامعه را دنبال می‌کند، گفت: شعار دولت مردمی «پیشگیری مقدم بر درمان» است و معتقدیم دانش آموزان می‌توانند در طرح سلامت خانواده در کنار وزارت بهداشت باشند.

محمدی با بیان اینکه دانش آموزان سفیر سلامت پیام‌های سلامتی که از معلمان و مربیان خود دریافت می‌کنند را به سایر دانش آموزان انتقال می‌دهند، گفت: هر دانش‌آموزی که سفیر سلامت باشد، موظف است پیام‌های سلامتی که دریافت کرده را به گوش چهار نفر از همکلاسی‌های خود برساند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: دانش‌آموزان نیز با انتقال پیام‌های سلامتی به خانواده‌های خود آنها را در جریان این پیام‌ها گذاشته و از این طریق بخش قابل توجهی از جمعیت جامعه با پیام‌های سلامت آشنا می‌شوند و این مسئله می‌تواند تا حد زیادی سبب ارتقای سلامت جامعه شود.

محمدی اشاره‌ای هم به شرکت حدود چهار هزار نفر از دانش آموزان سفیر سلامت استان در جشنواره استانی سفیران سلامت داشت و گفت: این دانش‌آموزان در رشته‌های نقاشی، تئاتر، عکاسی و ... در این جشنواره شرکت کرده بودند که برگزیدگان آنها راهی مرحله کشوری جشنواره سفیران سلامت خواهند شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس
  • برگزاری نمایشگاه عکس در هوراند
  • ظلمی به نام تنبیه بدنی
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • شکوفایی استعداد‌های دانش‌آموزان با پیوند مدارس و شرکت‌های دانش‌بنیان
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق 
  • نواختن زنگ سلامت در مدارس لرستان
  • چوب معلم گل نیست | تنبیه بدنی تا کی؟