Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، در پیام تسلیت این شورا به مناسبت حادثه تروریستی مسجد فاطمیه قندهار آمده است: بار دیگر نماز جمعه مسلمین رنگ خون گرفت و در روز شهادت امام عسکری (ع)، مسجد فاطمیه امام بارگاه قندهار، مشهد شهیدان مظلومی شد که سال‌های سال است کشورشان قربانی توطئه‌های رنگارنگ آمریکا و صهیونیسم و مزدوران خیانتکار آن‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در این بیانیه افزود: اکنون بر همگان روشن شده است که آمریکای جهانخوار پس از شکست‌های راهبردی خود در غرب آسیا و خصوصا از مردم سلحشور افغانستان، درصدد انتقام‌گیری و ایجاد التهاب و تنش و شعله‌ورسازی آتش تفرقه توسط عوامل نیابتی خود در این کشور و کشورهای دیگر منطقه است.

 در بخش دیگری از این بیانیه‌ آمده است: احیا و فعال‌سازی دوباره گروهک داعش و دیگر مسلحین تکفیری که محصول طراحی‌های آمریکا و صهیونیسم و ارتجاع منطقه هستند؛ بخشی از توطئه‌ای است که توسط دستگاه جنگ و نیرنگ استکبار تدارک دیده است. این شرایط، ضرورت هوشمندی و آمادگی مردم شریف افغانستان از همه مذاهب و اقوام را می‌طلبد.

این شورا تاکید کرد: انتظار می‌رود مسوولان کنونی افغانستان که وظیفه حفظ جان و مال و امنیت مردم برعهده آن‌ها است؛ فراتر از محکومیت و ابراز انزجار لسانی، برای جلوگیری از این جنایات، اقدامات سریع و موثر را به انجام رسانند و مسوولانه و قاطعانه وارد عمل شده و وظیفه حتمی و قانونی خود را ایفا کنند.

شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه اضافه کرد: شورا به نمایندگی از ائمه محترم جمعه و نمازگزاران جمعه ایران اسلامی مراتب همدردی عمیق و تسلیت خود را با مردم عزیز افغانستان به ویژه حادثه‌دیدگان و خانواده‌های داغدار و مصیبت‌زده این فاجعه دردناک اعلام می‌دارد و برای شهیدان مظلوم نماز جمعه‌ مسجد امام بارگاه قندهار، علو درجات و مغفرت الهی را درخواست می‌کند.

به گزارش ایرنا، در پی حادثه تروریستی جمعه گذشته (۲۲ مهر) در مسجد فاطمیه در استان قندوز افغانستان بیش از ۴۰ تن به شهادت رسیدند و ۷۰ نفر زخمی شدند.

منابع خبری انفجار را ناشی از ۳ حمله انتحاری می‌دانند که در صف نمازگزاران، در ورودی مسجد و بیرون مسجد رخ داده است؛ داعش مسوولیت این حادثه تروریستی را بر عهده گرفته است.

برچسب‌ها گروه تروریستی داعش طالبان استان قندوز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش طالبان استان قندوز گروه تروریستی داعش طالبان استان قندوز شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مسجد فاطمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۷۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در الرقه سوریه

رسانه‌ها از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در استان الرقه سوریه خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، منابعی به سایت خبری المیادین گزارش کردند یک خودروی بمب‌گذاری شده نزدیک زندان «الاحداث» متعلق نیروهای دموکراتیک سوریه در استان الرقه منفجر شد.

به گفته این منابع، این حادثه خسارت جانی و مالی به همراه داشته است.

جزئیات بیشتری درباره این حادثه منتشر نشده است.

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند
  • امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت | دلیل استعفای او در سال گذشته
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در الرقه سوریه
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • نقض حریم هوایی افغانستان در قندهار
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • نشست شورای سیاستگذاری جبهه ایران قوی با نامزدهای دور دوم انتخابات