Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف در آیین اعطاء پروانه نخستین دوره میانجیگری با بیان اینکه ۲۳۹ شاخص بخشی مربوط به حوزه داوری و میانجی گری است اظهار کرد: میانجی‌گری در حوزه کیفری را باید توسعه داد و مشغول توسعه آن هستیم هدف از ازمون‌ها این است که هر فردی وارد حوزه میانجی‌گری می‌شود با قوت و قدرت لازم کار کند تا بتوانند موفق شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شرایط لازم جهت ارائه خدمات میانجیگری گفت: در حوزه حل اختلاف مشابه میانجری اقداماتی انجام خواهیم داد، آنچه اکنون در حوزه میانجیگری وجود دارد پروانه‌ای است که به افراد داده می‌شود، اما برای تاسیس موسسه باید شرایطی احراز شود و یکی از شرایط این است که موسسه ۷ نفر از میانجی گران را تحت پوشش قرار دهد.

صادقی تصریح کرد:  به زودی تعرفه‌های این موضوع به تصویب رئیس قوه قضاییه می‌رسد و ابلاغ خواهد شد امیدواریم میانجی گری حوزه‌ای پر رونق در حل و فصل اختلافات کیفری افراد باشد و این مشروط بر این است که دادسرا‌ها به خوبی همکاری کرده و پرونده‌هایی که قابلیت حل اختلاف این چنینی دارند را به موسسات ارجاع دهند رئیس شورای حل اختلاف اظهار کرد: باید از این پس در کنار قضات از میانجی گران و داوران نیز نام برده شود و ایشان را جزء همکاران خود بدانند.


وی بیان کرد: بر اساس ماده ۳۲ آیین دادرسی کیفری می‌توان پرونده‌هایی را به میانجی گران ارجاع داد همچنین اطاله دادرسی و هزینه دادرسی به میانجی گری تا حد زیادی بر طرف خواهد شد در هزینه رسیدگی قضایی فقط یک مرحله وجود ندارد و با وجود مراحل تحدید نظر هزینه زیادی ایجاد می‌شود، اما با دادن تعرفه‌ای اندک به میانجی گران می‌توان مشکلات را برطرف کرد.

صادقی گفت: درباره مراجعه به میانجیگران گفت: ۳ مسیر برای ورود به میانجی گری وجود دارد. یک مسیر از دادگاه ها، مسیر دیگر از شورای حل احتلاف و دیگری مراجعه به میانجی گران خواهد بود.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گفت: تلاش ما این است که در پرونده آرمان عبدالعالی رضایت اولیای دم را کسب کنیم مردم درباره این که این فرد مجرم است یا خیر نباید قضاوت کنند زیرا این کار قضات است پرونده دو نوبت در دیوان عالی کشور بررسی شد و مردم از اتقان حکم تردید نکنند بر این اساس حکم قتل درست است، اما فرد قصد قبلی نداشته است.


وی گفت: این جوان جزء اشرار نیست گاهی فرد در یک لحظه خطایی می‌کند البته در این خطا‌ها عمد بوده، اما قصد قبلی نبوده، خانواده مقتول و محکوم خانواده‌های محترمی هستند آرمان عبدالعالی زمانی که دستگیر شد دبیرستان بود و در زندان تا فوق لیسانس پیشرفت کار دستگاه قضا تمام شده و بر اساس نظر خانواده مقتول حکم اجرا خواهد و همه چیز بستگی به خانواده مقتول غزاله خانم دارد  پدرمقتول انسان شریفی است وی داغ بزرگی دیده به خصوص که جنازه‌ای در کار نیست و  نمیتوان به جنازه دسترسی داشت خود آرمان هم نمی‌داند جسد کجا است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف تصریح کرد: امیدواریم خانواده مقتول رضایت دهند، جای خالی غزاله به راحتی پر نمی‌شود  اما با قصاص هم این داغ تسکین پیدا نمی‌کند  این خانواده باهم آشنا بودند و این دو قصد ازدواج داشتند در این گونه موارد معمولا خانواده مقتول پس از قصاص احساس ناراحتی خواهند داشت.

درحال تکمیل... 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضائیه خانواده مقتول میانجی گران میانجی گری حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۸۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: با همت و تلاش اعضای شعبه ویژه قتل شورای حل اختلاف دزفول، پرونده اختلاف خانوادگی که منجر به قتل یک نفر شده بود، با رضایت اولیای دم منتهی به صلح و سازش شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از دادگستری خوزستان، حجت‌الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی اظهار کرد: چهار ماه پیش درگیری و نزاع خانوادگی در مسجدسلیمان اتفاق افتاد که منجر به قتل یک خانم می‌شود و این حادثه اختلافات بین اعضای خانواده را تشدید کرد.

وی افزود: با توجه به درخواست مکرر بستگان این خانواده از رئیس دادگستری دزفول مبنی بر اصلاح ذات‌البین فی ما بین اعضای خانواده، با دستور قضائی وی و پیگیری دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان، پرونده برای حل و فصل به شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول ارجاع شد و با دعوت از اعضای خانواده و برگزاری جلسات متعدد در راستای ایجاد صلح و سازش میان آن‌ها، اقداماتی صورت گرفت.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان خاطرنشان کرد: تلاش اعضای شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول با اقدامی جهادی و خداپسندانه به ثمر نشست و پس از چهار ماه، اولیای دم با رضایت ثبتی و بدون هیچ‌گونه دریافت دیه، قاتل را بخشیدند.

حجت‌الاسلام امانت بهبهانی اضافه کرد: میان اعضای خانواده برادری، صمیمت و رفع کدورت ایجاد و این پرونده و چندین پرونده مرتبط با آن به صلح و سازش ختم شد.

کد خبر 747158

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت هیأت خانواده شهدا و ایثارگران به معاون شورای حل اختلاف و بسیج قوه قضائیه
  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول
  • اختلاف‌شخصی در مهاباد ۳ کشته و زخمی برجا گذاشت