Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عدم تخصیص اعتبار مصوب بازسازی و تجهیز امامزاده آقا علی عباس(ع) موجب بروز مشکلاتی برای زائران این امام‌زاده شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  نطنز، امامزاده آقا علی عباس بادرود از فرزندان موسی بن جعفر(ع) به نحوی که حضرت علی عباس و هم جوارش امامزاده محمد برادرش جهت ملاقات حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به اتفاق حضرت شاه چراغ به ایران آمدند و به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امامزاده واجب‌التکریم در شهر بادرود قرار دارد و هر ساله پذیرای زائران و مجاوران بسیار زیادی از گوشه و کنار ایران اسلامی است و آیین‌های خاصی نظیر آیین چلشتم که در جوار این امامزاده برگزار می‌شود شهرت آن را افزایش داده و موجب ورود زائران زیادی این امامزاده شده است.

متاسفانه عدم تامین زیرساخت‌های لازم برای این امامزاده باعث شده است زائران و مجاوران در زمان حضور در آستان این امامزاده واجب التعظیم با مشکلات و دغدغه‌هایی مواجه شوند و متاسفانه وعده‌های مسئولان نیز در این زمینه تاکنون محقق نشده است.

یکی از زائران امامزاده آقا علی عباس(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه متاسفانه زیرساخت‌های لازم در راستای پذیرش زائران در این امامزاده وجود ندارد، اظهار داشت: شایسته است مسئولان بیش از پیش به این امامزاده واجب‌التکریم توجه کنند.

وی با بیان اینکه لزوم وجود امکانات و زیرساخت‌های لازم در زمینه پذیرش زائران در هر مکان مقدسی لازم و ضروری است، افزود: اینکه وضعیت زیرساختی این امامزاده طی چند سال گذشته تاکنون تغییر خاصی نکرده است نشان از بی‌مهری مسئولان به امامزاده آقا علی عباس(ع) است.

این زائران امامزاده آقا علی عباس(ع) با بیان اینکه با شیوع کرونا به نحوی ارائه خدمات به زائران این امامزاده لغو شد، ابراز داشت: این موضوع باعث شد تا برخی دغدغه‌ها برای زائران امامزاده آقا علی عباس(ع) به وجود بیاید و لازم است مسئولان در این زمینه تدبیری بیندیشند.

یکی دیگر از زائران امامزاده آقا علی عباس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نطنز با بیان اینکه در زمان تصویب برگزاری آیین چلشتم در امامزاده با رعایت پروتکل بهداشتی نیز در سال جاری ارائه خدمات به نحو مطلوب نبود، اظهار داشت: این موضوع به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها ایجاد شده بود و خوشبختانه رفع شد و طرح این موضوع به این دلیل است که نگاه شایسته و در خور شان در راستای رفع مشکلات آن صورت نپذیرفته است.

وی با بیان اینکه با وجود تصویب بودجه برای این امامزاده اما متاسفانه از تخصیص بودجه به این امامزاده آقا علی عباس(ع) خبری نشده است، افزود: چرا بودجه‌ای که تصویب شده نباید به این امامزاده واجب‌التکریم تعلق بگیرد و تاکنون تخصیص پیدا نکرده است؟

این زائر امامزاده آقا علی عباس(ع) با بیان اینکه توجه بیش از پیش به این امامزاده واجب‌التکریم از سوی مسئولان را می‌طلبد، ابراز داشت: مقام و منزلت این امامزاده بسیار بالا است و افراد زیادی از آقا علی عباس(ع) حاجت روا شدند و از این رو زائران متعددی از گوشه و کنار در جوار این امامزاده حضور پیدا می‌کنند.

امام‌ جمعه قزوین: اجرای ناقص طرح توسعه امامزاده حسین(ع) اهالی دباغان را سرگردان کرده استآئین سنتی "چلشتم" در امامزاده آقا علی عباس بادرود برگزار شدامام جمعه کاشان: امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) تا آخرین لحظه عمرشان در مقام دفاع از دین بودند

این زائر امامزاده آقا علی عباس(ع) با بیان اینکه متاسفانه امکانات زیرساختی لازم در جوار این امامزاده وجود ندارد، ابراز داشت: همین موضوع باعث شده است زائران در هنگام حضور در آستان امامزاده آقا علی عباس(ع) با دغدغه‌هایی رو به رو بشوند.

اعتبار تخصیص یافته تعیین تکلیف شود

رحمت‌الله فیروزی پور نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نطنز اظهار داشت: لازم است ریاست سازمان برنامه و بودجه در خصوص تعیین تکلیف مبلغ 10 میلیارد تومان اعتبار تخصیصی آستان مقدس آقا علی عباس(ع) که مامن زائرین بسیاری از نقاط مختلف کشور است و در سفر مقام معظم رهبری امامزاده واجب‌التعظیم مصوب شده اقدام کنند.

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر گفت: وزارت ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف امور خیریه در خصوص رسیدگی به مشکلات اساسی و زیرساخت‌های این آستان مقدس توجه ویژه‌ای داشته باشند تا مشکلات و دغدغه های زائران کاهش پیدا کند.

زائرسرا نیاز به بازسازی دارد
سید محمد طباطبایی مدیر اجرایی آستان مقدس آقاعلی عباس و ‌شاهزاده محمد(ع) با بیان اینکه این امامزاده در سال پذیرای میلیون‌ها زائران زیادی است، اظهار داشت: از آنجا که این آستان مقدس از شهر هشت کیلومتر دور است و از این رو باید خدمات شهری را داشته باشد و این موارد شامل آب، برق، گاز و دیگر انشعابات، نظافت و غیره است.

وی با بیان اینکه خدمات‌رسانی به زائران به دلیل نبود زیرساخت با مشکلاتی رو به رو است، افزود: یکی از مهمترین موضوع بحث اسکان زائران است به نحوی که دارای بیش از 200 زائرسرا است و بیش از 60 سال از ساخت آن می‌گذرد و این زائرسرا در شان و منزلت زائرسرا نیست.

مدیر اجرایی آستان مقدس آقاعلی عباس و‌ شاهزاده محمد(ع) ضمن اشاره به فرسودگی بالای سیستم فاضلاب این آستان و بهسازی آن ابراز داشت: سیستم آبرسانی شهری و برق‌رسانی آستان جوابگوی زائران نیست و در خدمت‌رسانی سرویس‌های بهداشتی به زائران نیز دارای مشکلاتی هستیم.

ابوالفضل سلمان نژاد مسوول مرکز فرهنگی افق آستان مقدس با بیان اینکه این امامزاده جزء امامزادگان شاخص کشوری است، اظهار داشت: این امامزاده فاقد درآمد پایدار و عدم زیرساخت‌های لازم در زمینه اسکان زائران است.

وی با بیان اینکه مسئولان متعدد به این امامزاده مشرف شده و قول‌هایی دادند اما هیچ وعده ه ای عملی نشده است، افزود: مقرر شده بود که 10 میلیارد تومان اعتبار به این امامزاده اختصاص پیدا کند اما تاکنون محقق نشده است و لازم مسئولان در این زمینه را می‌طلبد.

انتهای پیام/804/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امامزاده آقا علی عباس ع زیرساخت های لازم آستان مقدس دغدغه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۸۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهجاورستان کجای اصفهان است؟

به گزارش تابناک - فاصله قهجاورستان تا اصفهان ۳۰ کیلومتر است.

این شهردر دهستان قهاب شمالی قرار داشت و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶٬۸۵۴ نفر (۱٬۷۸۸خانوار) بوده‌است.

این آمار در سال ۱۴۰۱ ۱۵۰۰۰نفر اعلام شده است . امکانات افزایش جمعیت این شهر و نبود امکانات فراوان در سال های اولیه این شهر باعث شد که با پیگیری شورا و شهردار وقت امکانات فراوانی از جمله ایستگاه آتش نشانی، درمانگاه، فرهنگسرا و بسیاری از امکانات مختلف در این شهر تأسیس شود و هم اکنون این شهر خدمات فراوانی به شهروندان خودش ارائه می دهد.

بامداد روز 31 فروردین خبری مبنی بر حمله ریزپرنده های صهیونیستی به پایگاه نظامی این منطقه از کشورمان رسانه ای شد.

دیگر خبرها

  • قهجاورستان کجای اصفهان است؟
  • خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی
  • کلنگ زنی مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در محور فرسفج خیرآباد
  • آغاز ساخت مجموعه فرهنگی، ورزشی و رفاهی در تاکستان 
  • بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس
  • بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل
  • کمبود مراکز خدمات رفاهی در آزاد راه پر تردد قزوین - رشت+ فیلم